AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #1 Skrevet 28. november 2022 Jeg er 16 år, norsk og bor i utlandet. Jeg vil flytte tilbake til Norge og fullføre videregående der. Problemet er at fristen for å melde flytting og søke vgs. er 1. mars, men jeg kan ikke flytte tilbake før i Juni. Jeg skal ikke flytte med mine foreldre, men alene, og bo med storebror. Jeg har forstått det slik at tidligst melding av flytting er 30 dager før, så hvordan skal jeg kunne melde flytting for å søke vgs. på en lovlig måte? Anonymkode: 973ba...628
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #2 Skrevet 28. november 2022 Ring utdanningsetaten å hør Anonymkode: 1401c...b04 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #3 Skrevet 28. november 2022 Kan du ikke melde flytting til din adresse i norge en måned i forveien da? Anonymkode: 517f5...d62
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #4 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ring utdanningsetaten å hør Anonymkode: 1401c...b04 Jeg har forsøkt å høre med de om situasjonen min, men de har ingen gode svar å gi. Alle bare henviser meg til noen andre. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke melde flytting til din adresse i norge en måned i forveien da? Anonymkode: 517f5...d62 Jeg har ikke adresse i Norge, har ikke hatt det på flere år. Jeg må oppgi adressen som min bror bor på, og han bor med en kompis (han skal flytte et annet sted i sommer slik at vi kan bo sammen). 1 måned i forveien passer ikke, for jeg må melde flytting før Mars, men jeg kan ikke flytte før i Juni fordi jeg må fullføre vg1 her jeg bor nå. Det er minst 3 mnd. og det er etter det jeg har lest, ikke lov. Det som er problemet. Anonymkode: 973ba...628
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #5 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har forsøkt å høre med de om situasjonen min, men de har ingen gode svar å gi. Alle bare henviser meg til noen andre. Jeg har ikke adresse i Norge, har ikke hatt det på flere år. Jeg må oppgi adressen som min bror bor på, og han bor med en kompis (han skal flytte et annet sted i sommer slik at vi kan bo sammen). 1 måned i forveien passer ikke, for jeg må melde flytting før Mars, men jeg kan ikke flytte før i Juni fordi jeg må fullføre vg1 her jeg bor nå. Det er minst 3 mnd. og det er etter det jeg har lest, ikke lov. Det som er problemet. Anonymkode: 973ba...628 Send skriftlig brev (e-post). Da skal du få et skriftlig svar. Anonymkode: 4181d...30d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå