AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #1 Skrevet 28. november 2022 Beklager om dette blir for mye informasjon for noen... Jeg er uke 10+0 i dag, og har hatt null bekymringer utenom typiske gravidplager som kvalme og tretthet frem til nå. I går oppdaget jeg derimot brunaktig utflod, typisk slik man har mot slutten av menstruasjonen når rester av gammelt blod skal ut. Ingen mengder, men kjenner jeg blir rimelig stressa. Ikke friskt blod heller. I dag er det fremdeles noe farge, men enda mer "utvannet". Skal sies at jeg hadde sex i forkant, og har lest at blødninger kan forekomme tidlig i graviditeten, men samtidig er tegnene på spontanabort såpass vage at jeg ikke helt klarer å skille på hva som er normalt og ikke. Leser at også spontanabort kan gi bare lette blødninger. Er det noen som har opplevd lignende, evt. som har spontanabortert i samme periode og kan si noe om hvordan dette var? Leser skrekkhistorier om folk som ikke har visst at de har spontanabortert pga. veldig lette blødninger, og som ikke har oppdaget det før ultralyd flere uker senere. Foreløbig er jeg satt opp på ultralyd i uke 13+0, burde jeg kanskje ta en tidligere? Anonymkode: 41d88...fe8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #2 Skrevet 28. november 2022 Min spontanabort hadde sånne tegn noen dager i forkant men det var i uke 7. Jeg tror ikke det hjelper deg å lure på hva det er, du må bare vente å se. Noen får også lignende blødning og kaller det festeblødning at det er tegn på trygg graviditet Anonymkode: cfcfa...e02
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #3 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Beklager om dette blir for mye informasjon for noen... Jeg er uke 10+0 i dag, og har hatt null bekymringer utenom typiske gravidplager som kvalme og tretthet frem til nå. I går oppdaget jeg derimot brunaktig utflod, typisk slik man har mot slutten av menstruasjonen når rester av gammelt blod skal ut. Ingen mengder, men kjenner jeg blir rimelig stressa. Ikke friskt blod heller. I dag er det fremdeles noe farge, men enda mer "utvannet". Skal sies at jeg hadde sex i forkant, og har lest at blødninger kan forekomme tidlig i graviditeten, men samtidig er tegnene på spontanabort såpass vage at jeg ikke helt klarer å skille på hva som er normalt og ikke. Leser at også spontanabort kan gi bare lette blødninger. Er det noen som har opplevd lignende, evt. som har spontanabortert i samme periode og kan si noe om hvordan dette var? Leser skrekkhistorier om folk som ikke har visst at de har spontanabortert pga. veldig lette blødninger, og som ikke har oppdaget det før ultralyd flere uker senere. Foreløbig er jeg satt opp på ultralyd i uke 13+0, burde jeg kanskje ta en tidligere? Anonymkode: 41d88...fe8 Jeg hadde brunaktig utflod. Og begynte å blø masse. Men var ikke spontanabort, var hematom. men jeg tror at siden du er 10 uker på vei, og hvis du hadde hatt spontanabort nå, så hadde du blødd veldig mye og hatt smerte. Jeg hadde nok bestilt en time til ultralyd bare for å sjekke. Anonymkode: a1298...028
Smaabarnsliv Skrevet 28. november 2022 #4 Skrevet 28. november 2022 Jeg hadde det slik et par ganger da jeg var omtrent så langt på veg som du er nå. Og da hadde jeg hatt sex en dag eller to i forveien. I og med at det bare var bittelitt brunlig på pairet og i trusa to dager, slo jeg meg til ro med at det kom av en liten blødning i skjeden som følge av sexen. Nå er jeg 33 uker på veg og har ikke opplevd det flere ganger.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #5 Skrevet 28. november 2022 Spontanabort i uke 11. Det startet med brunt blod et par dager før det kom mer friskt blod og magesmerter. (Da var jeg ikke lengre i tvil om hva som var på gang). Jeg bestilte time hos (privat) gynekolog, og fikk komme på et par timers varsel. Håper det går veien for deg! Anonymkode: 9c761...b9a
Svendsenisabella Skrevet 28. november 2022 #6 Skrevet 28. november 2022 Jeg hadde spontanabort i uke 11, men det døde i uke 6. og jeg hadde utrolig mye smerter fra starten av dagen til alt var ute på slutte av dagen/natten. Så jeg tenker du skal bare slappe av spøre jordmor eller legen din om en ul på grunn av dine bekymringer. lykke til håper alt går bra🙏🏼❤️
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #7 Skrevet 28. november 2022 Jeg mistet i uke 12, fosteret døde i uke 9. det startet med brunt utflod i noen dager før jeg begynte å blø og alt kom ut. Ville bestilt en time til UL ❤️ Anonymkode: 309a8...540
Daisy_B Skrevet 28. november 2022 #8 Skrevet 28. november 2022 Jeg har opplevd det samme i flere svangerskap, både bittesmå og store blødninger. Noen ganger gikk det fint, noen ganger ikke. Poenget er at det ikke var noe mønster i det. Det kan like gjerne gå bra som ikke bra. Det nytter dessverre ikke å lete etter tegn på at det går bra eller dårlig, for disse greiene her er så lunefullt. Ved en missed abortion feks, fortsetter kroppen å opptre gravid selv om fosteret ikke lever lenger. Det eneste som vil gi svar er å ta en ul asap. Ellers vil du sikkert ikke få ro ♥️ Masse lykke til!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #9 Skrevet 28. november 2022 Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare, og for alle lykkeønsker❤️ Bestiller tid til privat ultralyd i morgen for å få et sikkert svar, får nok ikke ro før det. TS Anonymkode: 41d88...fe8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå