Gå til innhold

Noen som har erfaring med kastrering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pus skal kastres snart, derfor lurer jeg på hvor lenge katten går å "lekker"? Greit å vite sånn ca..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lekker ???

har fire kastrerte katter i huset og ingen av de "lakk" etter operasjon ?

Skrevet

Lekker? Jag har hatt fire hannkatter, alle har blitt kasterert , men har ikke opplevd at det har vært lekkasjeproblemer hverken før eller etter inngrepet.....

Skrevet

Og jeg har nettopp kastrert min hannkatt og har ikke hatt noen lekasjeproblemer. :tommel:

Skrevet

Nei, det pleier ikke å være noe problem for hannkattene. De kommer seg så rakst igjen etter inngrepet, de blir ikke dopet ned like mye som hunnkattene. Har opplevd at en av hunnkattene våre ikke klarte å kontrollere vannlatinga mens hun fortsatt var groggy etter narkosen. Men det var kun et uhell, og gjentok seg ikke.

hvis det er hannkatter du skal kastrere vil du oppleve at de er i vanlig form meget raskt. Ikke noe å bekymre seg for! Hunnkattene går igjennom et litt større inngrep, men hvis katten er ung kommer hun seg raskere enn en eldre katt (ungt vev leges raksere enn gammelt). Ikke gi katten noe mat i ca et døgn før operasjonen, siden noen katter reagerer på narkosen med oppkast. Lykke til med pus :)

Skrevet

okei, har fått info om at dem lekker, pluss at vi var på besøk i går hos en ny kastert katt og når den har logget et sted og reiser seg igjen var det dammer etter den...

Skrevet

Min hadde heller ikke lekkasjeproblemer etter kastrering, men han var tydelig dopet og redusert etter narkosen- så det må du være forberedt på - svaiende gange, sliter med å holde hodet skikkelig oppe o.l

Skrevet

kastrerte hannkatten min for et halvt år siden omtrent. han var skikkelig dopet ned av narkosen, og vi fikk tips om å ha han på badet siden det var vanlig at de tisset mye på seg. og det gjorde vår i hvertfall, var helt gjennomvåt av tiss. men det ga seg etterhvert som han kom i form igjen, ca et halv døgn.

Skrevet

Hva med å kikke i tråden om samme emnet 5 cm lenger ned på sida?

Ja, det er vanlig at katter ikke kan kontrollere vannlating etter operasjon. De får heller ikke regulert kroppstemeraturen-derfor skal de ligge varmt.

Skrevet

Når vår pus kom hjem etter kastrering prøvde han å komme seg på kassen, men han var så sliten av narkosen at det gikk galt for han rett før kassa.

Dagen etter var han fin igjen. :) Han fortsatte å spraye/skvette noen måneder etterpå. Hormonene suser jo ikke ut av systemet på de. ;)

Skrevet
Han fortsatte å spraye/skvette noen måneder etterpå. Hormonene suser jo ikke ut av systemet på de. ;)

Fortsatte å skvette?? så han pleide å tisse rundt forbi inne?? Uff, nå begynner jeg å grue meg.. :sjenert:

Skrevet

jeg tror hun mente skvette som i å "markere" inne :)

Skrevet

Ja becca, ukastrerte hannkatter har ofte en tendens til å spraye oppetter veggene....

Gjest pussycat
Skrevet

Jeg har kastrert både hannkatter og hunnkatter, og har aldri opplevd noe lakkasjer, heller ikke markering...

Katten din kommer til å være groggy et døgn, litt slapp et par dager, men innen en uke er den som den var før kastreringen, bare ikke like "hylete" som han var :)

Ikke bekymre deg ;)

Skrevet

tror min katt er eksemplarisk.. hehe.. ikke sprayer/skvetter han og ikke er han hylete.. Nåja, ser frem til å få "unnagjordt" dette.. Er ikke så lenge til tirsdag, men alikevel, deter lenge å bekymre seg det..

Skrevet
okei, har fått info om at dem lekker, pluss at vi var på besøk i går hos en ny kastert katt og når den har logget et sted og reiser seg igjen var det dammer etter den...

Når de er dopa han det hende de tisser sge ut ja.Men det går over når de er på beina igjen.

Skrevet

min katt lakk til bedøvelsen gikk ut. Etter det brukte han kassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...