AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #1 Skrevet 28. november 2022 Jeg liker å være mann rent fysisk. Det er bare bra. Men jeg misunner kvinner på noen punkt. Kvinner vil stort sett få seg en partner dersom de holder seg normalvektig, øver seg litt sosialt og gjør seg tilgjengelige. For oss menn er det mange andre krav. Du må greie å finne ei jente som liker deg, fordi kvinner gidder ikke å ta kontakt om du ikke er blant minst 50 prosent mest attraktive. Alt er opp til deg. Det er tusen minstekrav. Om du er litt nervøs, så avskriver de deg, om du har lav selvtillit er du avskrevet, skjeve tenner - nei takk. For lav lønn, esj. Rundt, mykt ansikt - kom deg vekk! Mange menn som har vokst opp siden 80-tallet er så hormonforstyrret av alle kjemikaliene at det er vanskeligere å nå opp til normen kvinner biologisk ser på som riktig. Dette inkluderer meg. Pass på hva dere kjører i dere når barnet er i magen. Folk er mye mer positivt innstilt til kvinner. De blir bare sett på som mer verdifulle. Noe som er bakgrunnen for at folk stemmer for å gi kvinner fordeler på samfunnsplan. Ei kvinne har en verdi fra fødsel av, en mann må skape mer av sin verdi. Selv om de kjekke kan sies å ha en viss verdi fra fødsel av (som skyldes både miljø/mangel på forstyrrende stoff og gener). I Norge er det veldig vanskelig for en mann å skape seg verdi. Det er ingen second chance relatert til utdanning, om du gjorde det dårlig på vgs, så er det ofte gjort. Fordi du aldri kan endre på førstegangsvitnemålet. Om du vil investere vist, så tar staten nesten alle pengene du tjener. Det er 37 prosent utbytteskatt i Norge og 22 prosent selskapsskatt. De eneste som kan tjene seg rike i Norge er utenlandske selskap, fordi de ikke betaler utbytteskatt. De mennene som kan skape seg en verdi, ha suksess. Det er de som uansett har suksess blant det motsatte kjønn. De er kjekke, derfor får de lett jobb av de utenlandske selskapene eller det offentlige. De har hatt et godt liv og er derfor glade, derfor liker andre dem. En mann som er uheldig i Norgekan stort sett ikke gjøre så mye. Norge er et land for tre typer folk: de som ser bra ut, de som er uansvarlige i forhold til pengebruk, psykopater. Takk for meg Anonymkode: d9e57...906
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #2 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg liker å være mann rent fysisk. Det er bare bra. Men jeg misunner kvinner på noen punkt. Kvinner vil stort sett få seg en partner dersom de holder seg normalvektig, øver seg litt sosialt og gjør seg tilgjengelige. For oss menn er det mange andre krav. Du må greie å finne ei jente som liker deg, fordi kvinner gidder ikke å ta kontakt om du ikke er blant minst 50 prosent mest attraktive. Alt er opp til deg. Det er tusen minstekrav. Om du er litt nervøs, så avskriver de deg, om du har lav selvtillit er du avskrevet, skjeve tenner - nei takk. For lav lønn, esj. Rundt, mykt ansikt - kom deg vekk! Mange menn som har vokst opp siden 80-tallet er så hormonforstyrret av alle kjemikaliene at det er vanskeligere å nå opp til normen kvinner biologisk ser på som riktig. Dette inkluderer meg. Pass på hva dere kjører i dere når barnet er i magen. Folk er mye mer positivt innstilt til kvinner. De blir bare sett på som mer verdifulle. Noe som er bakgrunnen for at folk stemmer for å gi kvinner fordeler på samfunnsplan. Ei kvinne har en verdi fra fødsel av, en mann må skape mer av sin verdi. Selv om de kjekke kan sies å ha en viss verdi fra fødsel av (som skyldes både miljø/mangel på forstyrrende stoff og gener). I Norge er det veldig vanskelig for en mann å skape seg verdi. Det er ingen second chance relatert til utdanning, om du gjorde det dårlig på vgs, så er det ofte gjort. Fordi du aldri kan endre på førstegangsvitnemålet. Om du vil investere vist, så tar staten nesten alle pengene du tjener. Det er 37 prosent utbytteskatt i Norge og 22 prosent selskapsskatt. De eneste som kan tjene seg rike i Norge er utenlandske selskap, fordi de ikke betaler utbytteskatt. De mennene som kan skape seg en verdi, ha suksess. Det er de som uansett har suksess blant det motsatte kjønn. De er kjekke, derfor får de lett jobb av de utenlandske selskapene eller det offentlige. De har hatt et godt liv og er derfor glade, derfor liker andre dem. En mann som er uheldig i Norgekan stort sett ikke gjøre så mye. Norge er et land for tre typer folk: de som ser bra ut, de som er uansvarlige i forhold til pengebruk, psykopater. Takk for meg Anonymkode: d9e57...906 Ingen krav til kvinner? Kravene til menn kan man gjøre noe med. Man kan skaffe seg utdanning, penger, status og sosiale skills. Men som kvinne er det begrenset hvor mye vakrere man kan gjøre seg selv. I akademia, i lederverv og overalt i mannsdominerte yrker blir kvinner ikke bare ansett som mindre verdifulle, men også trakassert og mobbet. Kvinner har større risiko for å bli utsatt for overgrep, banket opp og drept av partneren sin osv. Anonymkode: 1bdc8...ef4 9 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #3 Skrevet 28. november 2022 Så de kjekke har fått mindre hormoner i seg før fødsel? Bullshitt!! Ta ansvar for eget liv, i stedet for å skylde på ting som ikke har noe med saken å gjøre. Anonymkode: f1f3b...f15 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #4 Skrevet 28. november 2022 Menn kan i mye større grad enn kvinner jobbe med seg selv for å bli attraktive for det motsatte kjønn. Men kan blant annet skaffe seg en utdannelse, få en bedre jobb, bli mer utadvendt og selvsikker. Kvinner kan vanskelig bli pen nok, om de ikke har godt nok utgangspunkt. Om man er født med feil høyde, feil kroppsbygning og feil benstruktur i ansiktet, er det ikke så mye man kan gjøre for å nå opp. Og det man kan gjøre er smertefullt, og i verste fall farlig, siden ingen operasjon er uten risiko. Kvinner kan heller ikke forbli mellom 18 og 25 år gamle resten av livet, og etter 25 er vi jo verdiløse i følge dere menn. I tillegg må kvinner føde og ha mensen. Vi er mer utsatt for overgrep og trakassering, I arbeidslivet blir vi gjerne utsatt for hersketeknikker og latterliggjøring. Og i tillegg må vi lese usannheter, latterliggjøring og nedrakking om oss selv i kommentarfelter og sosiale medier hver forbannade dag. Høres det fortsatt like fristende ut å være kvinne? Anonymkode: 42631...1de 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #5 Skrevet 28. november 2022 Kvinner blir sett ned på, er du pen er du dum, er du stygg er du ekkel, er du normal ja da blir du undervurdert da også. Det er en grunn til at kvinner får mindre plass i arbeidsliv og autoritetsposisjoner som sjef eller leder. Vi blir mistrodd og ubehandlet når vi har helseproblemer, en av ti av oss blir utsatt for voldtekt og alle har den frykten og må ta forhåndsregler hele tiden. Ikke bare mot voldtekt men mot seksuell trakassering og det å gå trygt på gata, menn har en helt annen frihet der. Menn kan reise alene uten å være redd for å bli voldtatt, snu seg vekk fra drinken på byen et sekund uten å være redd for å bli dopet ned og voldtatt, kan gå på stranda uten å risikere å bli tatt bilder av og lagt ut på sexsider som zoomer inn på underlivet og kroppen deres, jeg skal love deg at en uke som kvinne hadde gitt deg mareritt for resten av livet. Jentebarn aborteres i mange land fordi guttebarn har mer verdi som kan forsørge familien, jenter ses ned på helt fra vi er født og helt til vi dør. Alle jenter har opplevd å bli kalt hore og lignende nedsettende ord av gutter gjennom hele skolen og det er ikke sånn at alle gutter vokser opp med at jenter roper styggen etter de dag etter dag år etter år. Damer er ikke engang trygge med den menn føler seg mest trygg med av alle, nemlig en partner, menns vold mot kvinner tar livet av fler kvinner enn hva kreft, malaria, aids og trafikkulykker gjør til sammen! Innse dine privilegier som mann Hvis du tror det er et privilegie eller lett å være dame bare fordi det er lettere for oss å få oss sex så tar du feil. Det er direkte koblet til nedlatende syn på kvinner det også, bare bruke oss til sex. Menn har lettere for å få forhold om man ser det opp mot odds i forhold til hvor mange dates eller sexpartnere de har så har de høyere odds for at fler antall av de vil i forhold med dem mens vi kvinner har lavere odds for å finne en mann som vil ha forhold og ikke minst som er en god partner mot oss. Du sier at det bare er menn som har suksess blandt det motsatte kjønn som kan skape seg verdi og da har du nedlatende syn på ikke bare kvinner men på menn også. For menns verdi ligger ikke i suksess hos motsatt kjønn, en kvinne definerer ikke en manns verdi og du sier at menn som er uheldige ikke kan gjøre noe med det men alle står i fritt valg til å ta seg en bedre utdannelse, skaffe seg bedre kontakter og jobbe hardt og man kan også skape selvverd av å yte for andre for eksempel frivillig arbeid og hjelpe vanskeligstilte mennesker og dyr eller av bare det å skape seg lykke i livet og den kommer innenfra og ved å dyrke sunne interesser. Menn trenger ikke en kvinne for å ha suksess eller være lykkelig og kvinner trenger heller ikke menn for det, vi er alle vår egen lykkes smed og hvis du fokuserer mindre på ditt eget press om å få dame og jobber med selvverdet ditt og utvikler interessene dine så vil du også oppleve at du har verdi uavhengig av om du har dame eller ikke. Anonymkode: 1c475...edb 3 1 6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #6 Skrevet 28. november 2022 Greia er at det du ønsker er å lett få deg partner. Dette har mer å gjøre med hvilket kjønn du er tiltrukket av / prøver å sjekke opp enn hvilket kjønn du er . Kvinner er kresene og du må jobbe for å få dem , menn er billige og lett å få- Anonymkode: d568d...4b4 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #7 Skrevet 28. november 2022 Det finnes ikke vanskelig for en mann å finne seg en livspartner. Han må ha normalt god hygiene, gjøre så godt han kan innenfor jobb og eventuelle studier, og være snill. Han må ikke sitte å sutre og skrive masse ræl på kvinneguiden. Hadde en mann fortalt meg at han henger her inne hadde jeg gått og gjemt meg for han. Anonymkode: 4d8ed...88a 3 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #8 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Greia er at det du ønsker er å lett få deg partner. Dette har mer å gjøre med hvilket kjønn du er tiltrukket av / prøver å sjekke opp enn hvilket kjønn du er . Kvinner er kresene og du må jobbe for å få dem , menn er billige og lett å få- Anonymkode: d568d...4b4 Menn er ikke lett å få og beholde et godt forhold med, og det er hva vi kvinner ønsker. Først vil menn gjerne ikke binde seg, og blir det forhold vil de helst ha frihet i forholdet også, og la kvinnen ta ting som er kjedelig. Jeg skulle gjerne vært mann. Jeg vet hva kvinner ønsker og trenger, og det hadde ikke vært så vanskelig å oppfylle. Jeg ville imidlertid valgt å være en god partner, for et godt forhold er så mye hyggeligere enn et dårlig forhold. Også for mannen. Anonymkode: 18308...366 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #9 Skrevet 28. november 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Om man er født med feil høyde, feil kroppsbygning og feil benstruktur i ansiktet, er det ikke så mye man kan gjøre for å nå opp Dette er jo mye mer relevant for menn. En lav og tynn mann stiller ufattelig mye dårligere på kjønnsmarkedet enn alle andre i samfunnet. Lite maskulint ansikt er og ganske håpløst Anonymkode: dd067...dd2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #10 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Menn er ikke lett å få og beholde et godt forhold med, og det er hva vi kvinner ønsker. Først vil menn gjerne ikke binde seg, og blir det forhold vil de helst ha frihet i forholdet også, og la kvinnen ta ting som er kjedelig. Jeg skulle gjerne vært mann. Jeg vet hva kvinner ønsker og trenger, og det hadde ikke vært så vanskelig å oppfylle. Jeg ville imidlertid valgt å være en god partner, for et godt forhold er så mye hyggeligere enn et dårlig forhold. Også for mannen. Anonymkode: 18308...366 Jeg er kvinne selv. Og delvis enig her . Når du først har funnet noen kan kvinner være lettere å i forhold med. Anonymkode: d568d...4b4 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #11 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er jo mye mer relevant for menn. En lav og tynn mann stiller ufattelig mye dårligere på kjønnsmarkedet enn alle andre i samfunnet. Lite maskulint ansikt er og ganske håpløst Anonymkode: dd067...dd2 Han kan kompensere på mange ulike måter. Men en stygg kvinne... menn bryr seg ikke stort om hun har god utdanning, god lønn, er smart/klok/snill/osv., hun er fortsatt stygg. Anonymkode: 4c4db...706 1 1 2
Flipit Skrevet 28. november 2022 #12 Skrevet 28. november 2022 Vil vel si at begge kjønn har sine utfordringer når det kommer til dette med relasjoner. Men dog så er det en grunn til at 80% av menn blir sett på som uattraktive på f.eks dating apper. Og jada, datingapper gjenspeiler kanskje ikke 100% det virkelige liv. Men det er da virkelige kvinner som sitter bak disse profilene og sveiper alt som ikke når opp til venstre. Det blir nevnt her at det er menn som har muligheter til å gjøre noe med det som trekker dem ned, men er du 160 høy, halvskallet og tynn/overvektig så har du ikke sjans uansett hvor mye du oppnår i andre aspekter av livet ditt. Jeg har selv sett det skje at kvinner har tilgitt og godtatt oppførsel fra menn som ikke egentlig hører hjemme noe sted så lenge han var kjekk nok. Ikke at noen av dere kommer til å gidde å se på denne, men denne "dokumentaren" setter litt lys på hvordan det er å leve som en gjennomsnittlig eller under gjennomsnittlig mann. Hun endte opp med å ta sitt eget liv, delvis på grunn av opplevelsen hun hadde. Så, som konklusjon, begge kjønn har det vanskelig om man ikke faller innenfor de mest attraktive. Det å skape fiendtlige holdninger mellom kjønnene er lite konstruktivt.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #13 Skrevet 28. november 2022 19 minutter siden, AnonymBruker said: Han kan kompensere på mange ulike måter. Men en stygg kvinne... menn bryr seg ikke stort om hun har god utdanning, god lønn, er smart/klok/snill/osv., hun er fortsatt stygg. Anonymkode: 4c4db...706 Men en "stygg" kvinne trenger da ikke kompensere, hun får jo kjæreste uansett. I motsetning til en uattraktiv mann. Anonymkode: dd067...dd2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #14 Skrevet 28. november 2022 Synes det er sykt at i denne typen diskusjoner så er menns argument for at det er «enklere» å være kvinne at det er enklere for oss å finne sexpartnere. Jeg hadde GJERNE bytta! Ta mine sexpartnere du kjære mann, men ta da også voldtekt og overgrep. Utrygghetsfølelse når man er alene ute, eller alene med menn. Ta også alle mine helseutfordringer som ikke tas på alvor. Ta mine smertefulle menstruasjoner, mine vonde og brutale fødsler og ta min overgangsalder. Ta våre ekstraoppgaver i hjemmet, og ta vare på de gamle foreldrene våre for oss. Gå en dag som kvinne rundt i et samfunn designet av menn, hvor temperaturer er satt utifra menns behov. Telefoner er designet for store mannehender. Bilbelter er utformet slik at mannen er mest mulig sikret ved en ulykke. Ta ALLE våre utfordringer, så skal du få ha så mye sex du bare måtte ønske. Jeg kan gjerne leve uten, så lenge jeg kan gå hjem fra butikken uten å følge med rundt meg. Anonymkode: a0709...7fd 3 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #15 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette er jo mye mer relevant for menn. En lav og tynn mann stiller ufattelig mye dårligere på kjønnsmarkedet enn alle andre i samfunnet. Lite maskulint ansikt er og ganske håpløst Anonymkode: dd067...dd2 Menn kan kompensere for uheldig utseende i mye større grad enn kvinner. Om en kvinne er stygg, så er hun stygg, og menn legger ikke engang merke til at hun eksisterer. Menn bryr seg ikke om hun er smart, høyt utdannet, har en vellykket karriere, er morsom, snill eller hyggelig, alt det er kan først komme inn i bildet om hun er pen. Det er menn som maser vettet av seg om at en kvinnes utseende betyr mest når de velger partner, og at alt annet kommer langt ned på listen, så det er ikke som at det er noe jeg dikter opp her og nå. Men ta gjerne en titt på menn med suksess, eller bare veldig høy selvtillit, det er enkelte av dem som er mindre heldige med utseende, men unge og pene damer har de uansett. Anonymkode: 42631...1de 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #16 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men en "stygg" kvinne trenger da ikke kompensere, hun får jo kjæreste uansett. I motsetning til en uattraktiv mann. Anonymkode: dd067...dd2 Nei, det gjør hun ikke. Jeg har vært stygg kvinne hele livet, og først nå, i en alder av 40 år, har jeg en kjæreste som faktisk har følelser for meg. Og jeg har ikke akkurat holdt meg unna datingarenaer, vært sjenert eller buret meg hjemme. Anonymkode: 1bdc8...ef4 2 1
Tusseladen Skrevet 28. november 2022 #17 Skrevet 28. november 2022 Den eneste fordelen vi kvinner har er at de fleste av oss ikke er så desperate etter å finne en mann som en mann er etter å finne en dame. Herregud, livet inneholder mer enn dette. 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #18 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men en "stygg" kvinne trenger da ikke kompensere, hun får jo kjæreste uansett. I motsetning til en uattraktiv mann. Anonymkode: dd067...dd2 Hun kan kanskje få en mann som tenker at hun i det minste er bedre enn ingenting, at jevnlig tilgang til sex er bedre enn lite/ingen sex. Men å finne en som faktisk bryr seg om henne og behandler henne bra, det er ikke like lett, ser du. Men så er det nettopp det de fleste kvinner, uavhengig av utseende, vil ha. Vi vil ikke være en som får duge fordi det han egentlig ønsket ikke var tilgjengelig, vi vil føle oss elsket og utvalgt. Anonymkode: 42631...1de 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 28. november 2022 #19 Skrevet 28. november 2022 Flipit skrev (12 minutter siden): Vil vel si at begge kjønn har sine utfordringer når det kommer til dette med relasjoner. Men dog så er det en grunn til at 80% av menn blir sett på som uattraktive på f.eks dating apper. Og jada, datingapper gjenspeiler kanskje ikke 100% det virkelige liv. Men det er da virkelige kvinner som sitter bak disse profilene og sveiper alt som ikke når opp til venstre. Det blir nevnt her at det er menn som har muligheter til å gjøre noe med det som trekker dem ned, men er du 160 høy, halvskallet og tynn/overvektig så har du ikke sjans uansett hvor mye du oppnår i andre aspekter av livet ditt. Jeg har selv sett det skje at kvinner har tilgitt og godtatt oppførsel fra menn som ikke egentlig hører hjemme noe sted så lenge han var kjekk nok. Ikke at noen av dere kommer til å gidde å se på denne, men denne "dokumentaren" setter litt lys på hvordan det er å leve som en gjennomsnittlig eller under gjennomsnittlig mann. Hun endte opp med å ta sitt eget liv, delvis på grunn av opplevelsen hun hadde. Så, som konklusjon, begge kjønn har det vanskelig om man ikke faller innenfor de mest attraktive. Det å skape fiendtlige holdninger mellom kjønnene er lite konstruktivt. Haha, jeg kjenner en mann som svarer nøyaktig til denne beskrivelsen (han er faktisk 159 cm). Han har kone (riktignok enda lavere enn ham) og to barn (sønnen er faktisk godt over 1,70!). Helt vanlig jobb også, ikke noen riking. Og er en mann skikkelig rik, spiller det ingen rolle hvordan han ser ut, da får han seg dame uansett. Det er altså bare å gå ut i virkeligheten og se på folkene rundt seg, framfor å lulle seg inn i "sannheter" fra nettfora. Utenfor skjermen, der alle bør bevege seg med jevne mellomrom, kan man faktisk observere folk av veldig variable utseender med kjæreste, både kvinner og menn. Anbefaler på det sterkeste alle (ikke direkte retta mot deg altså) å trekke hue ut av nettet og logge seg på virkeligheten.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #20 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men en "stygg" kvinne trenger da ikke kompensere, hun får jo kjæreste uansett. I motsetning til en uattraktiv mann. Anonymkode: dd067...dd2 Nei, men i motsetning til angående menn som ikke får seg kjæreste hører man ikke så mye fra disse kvinnene, for kvinner som ikke får seg kjæreste skyldet på seg selv. Innser at det er dem selv dette står på, i motsetning til menn, som skylder slikt på kvinner. I tillegg knebles slike kvinner dersom de er så syndige at de påpeker at de finnes, med at de får straks høre at de iallefall kan få sex. Hvilket ikke er sant heller. Det de kan "få" er at menn til nøden kan akseptere dem til å tømme seg i, for så å snakke stygt om dem. En tap tap situasjon for slike kvinner, som bare føles svært vond. Ikke det at jeg tror at menn som er bitre over sin situasjonen lytter mer til meg nå enn de gjør til disse kvinnene, de få gangene de våger å ta ordet, men jo mange kvinner er i samme situasjon, og velges bort. Anonymkode: 18308...366 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå