Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vennegruppen vår hadde planlagt at vi skulle være hos oss på nyttårsaften. Jeg synes helt ærlig at det er kjempestas å invitere på middag, men det er dessverre veldig sjeldent det skjer, av en eller annen merkelig grunn. Slike ting blir alltid flyttet til å være hos andre. Og nå hadde jeg giret meg skikkelig opp for å ha stor nyttårsfeiring hos oss i det helt nye huset vårt, men så ble det brått flyttet til noen andre i vennegruppen da de heller ville ha det, og alle andre i gruppen vil også det. 

Jeg ble genuint veldig lei meg for dette, fordi jeg hadde gledet meg sånn til å hoste noe på nyttårsaften. Og altså jeg er 27 år og føler det er skikkelig barnslig av meg å bli lei meg for dette. Men nå er jeg veldig usikker på om jeg gidder å dra eller ikke. Er dette teit av meg? Jeg mener, jeg synes det er så leit at aldri folk vil komme på besøk til oss.. 

Hva mener dere?

• Liker 1
  • Hjerte 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at det er sårt. 

Anonymkode: a6230...756

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor ble det bare flyttet?

Er det flere som bor nærmere? Er det finere fyrverkeri rundt der? Er det barn som skal sove? Har de bedre plass? Er de mulig mer fleksible på opplegg? 

Anonymkode: 2179f...bfb

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ble det bare flyttet?

Er det flere som bor nærmere? Er det finere fyrverkeri rundt der? Er det barn som skal sove? Har de bedre plass? Er de mulig mer fleksible på opplegg? 

Helt ærlig så vet jeg ikke. Det er finest fyrverkeri hos oss, og ingen av oss har barn. Vi har stort hus på 3,5 etasjer og de har en veldig liten leilighet.. Planene er jo like til de vi hadde...

• Hjerte 4
Skrevet
secretuser skrev (6 minutter siden):

Helt ærlig så vet jeg ikke. Det er finest fyrverkeri hos oss, og ingen av oss har barn. Vi har stort hus på 3,5 etasjer og de har en veldig liten leilighet.. Planene er jo like til de vi hadde...

Da spør du bare.

Om man ikke kan være åpne om slik er man jo ikke nære venner. 

• Liker 27
  • Nyttig 3
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da spør du bare.

Om man ikke kan være åpne om slik er man jo ikke nære venner. 

Ikke alltid like lett å spør om slikt. Tenk om jeg ikke liker svaret? Tenk om de ikke liker å være hos meg? 

• Hjerte 8
Skrevet
secretuser skrev (Akkurat nå):

Ikke alltid like lett å spør om slikt. Tenk om jeg ikke liker svaret? Tenk om de ikke liker å være hos meg? 

Da har de jo en grunn. Enten noe du kan gjøre noe med, eller ikke. Og det må da være mye bedre enn å føle deg like dum når du inviterer neste gang. 

Er det ikke mye bedre å vite? 

• Liker 16
Skrevet

Folk må vel ha nevnt en eller annen grunn for å flytte det? Eller var det bare "Så hyggelig at du inviterer, Janne, men vi tar det heller hos Kaia"? Da ville jeg jaggu ha spurt ja, veldig merkelig om de ikke skal ha oppgitt en eneste grunn.

Anonymkode: e328f...105

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk må vel ha nevnt en eller annen grunn for å flytte det? Eller var det bare "Så hyggelig at du inviterer, Janne, men vi tar det heller hos Kaia"? Da ville jeg jaggu ha spurt ja, veldig merkelig om de ikke skal ha oppgitt en eneste grunn.

Anonymkode: e328f...105

Akkurat sånn det var. Bare det tok en uke liksom

• Hjerte 1
Skrevet
secretuser skrev (16 minutter siden):

Kanskje de er sjalue på dere. Bygdedyret er et stygt dyr.

Anonymkode: 1ac6e...45a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Så merkelig! Jeg ville ha spurt (på en ikke-anklagende måte). Bedre enn å ikke vite å lage alle mulige slags scenarioer og begrunnelser i hodet ditt. 

Men skjønner godt at du synes det er litt sårt! 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
secretuser skrev (5 minutter siden):

Akkurat sånn det var. Bare det tok en uke liksom

Da ville jeg bare tenkt at de hadde misforstått. Eller at jeg ikke hadde vært tydelig nok. Eller at de hadde ventet på en bekreftelse fra meg.

Mulig du bare er veldig vag når du inviterer. Og de tror de gjør deg en tjeneste. 

Jeg fatter ikke at man alltid må tenke det verste og bli såret når det er nære venner det er snakk om. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hva var opplegget her, når du skriver at Vennegruppen vår hadde planlagt at vi skulle... - tok dere initiativ og inviterte, eller var det generell festplanlegging i plenum før dere sa at "Vi kan godt være hos oss"? Den siste varianten kan gjøre at et flertall kan føle det mer naturlig å endre planene - det er gruppas fest, ikke vertskapets - men uansett ville jo det naturlige være å spørre der og da når endringene dukket opp - Hvorfor det? Jeg trodde vi hadde bestemt oss?

Endret av Daria
  • Liker 11
Skrevet

Da ville jeg bare tenkt at de hadde misforstått. Eller at jeg ikke hadde vært tydelig nok. Eller at de hadde ventet på en bekreftelse fra meg.

Mulig du bare er veldig vag når du inviterer. Og de tror de gjør deg en tjeneste. 

Jeg fatter ikke at man alltid må tenke det verste og bli såret når det er nære venner det er snakk om. 

Jeg tviler på at det er det. Jeg er vell ganske tydelig når jeg skriver en invitasjon hvor jeg spesifiserer at jeg gleder meg til å feire nyttårsaften med dem i det nye huset vårt. Og nettopp derfor blir jeg såret: fordi jeg aldri har hatt noen særlig nærme venner før disse, og jeg er utrolig redd for å gjøre noe feil. Men det bare føles ut som at de ikke liker meg. Det er mannen min sine venner fra tidligere. 

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet
secretuser skrev (25 minutter siden):

Bor dere usentralt? 

Uansett hadde jeg vært såpass freidig at jeg hadde sagt at avtalen var å være hos dere. Og heller tatt svaret på strak arm etterpå. Greit å vite hvorfor de ikke vil være hos dere. 

Anonymkode: 2bbb1...82a

• Liker 5
Skrevet

Bor dere usentralt? 

Uansett hadde jeg vært såpass freidig at jeg hadde sagt at avtalen var å være hos dere. Og heller tatt svaret på strak arm etterpå. Greit å vite hvorfor de ikke vil være hos dere. 

Vi bor veldig sentralt imotsetning. Jeg får vell gjøre det

Skrevet
secretuser skrev (Akkurat nå):

Jeg tviler på at det er det. Jeg er vell ganske tydelig når jeg skriver en invitasjon hvor jeg spesifiserer at jeg gleder meg til å feire nyttårsaften med dem i det nye huset vårt. Og nettopp derfor blir jeg såret: fordi jeg aldri har hatt noen særlig nærme venner før disse, og jeg er utrolig redd for å gjøre noe feil. Men det bare føles ut som at de ikke liker meg. Det er mannen min sine venner fra tidligere. 

Dropp fokus på at dere har nytt hus i hvert fall. 

Ikke vær redd for å gjøre noe feil heller, hvis man ikke har venner man kan feile sammen med, da er det ikke venner man trenger. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
secretuser skrev (1 minutt siden):

Da har du tre valg;

1) spør dem rett ut, ta det derfra

2) delta, innrett deg, fortsatt å være såret

3) dropp å feire med dem

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker du bare må spørre hvorfor de flytter det. Siden du sier det ikke er første gang så vil det sikkert skje igjen, så du må bare sprekke denne ballongen 

Anonymkode: a6230...756

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Du får jo ikke svar uten å spørre. Men i min vennegjeng er det noen det er veldig lett å være på besøk hos, vi er godt kjent der, man kan hente seg et glass i skapet uten videre, null stress med beina i sofaen, det er laidback og fin stemning. Hos andre er det mer stivt, man kan ikke ta seg til rette på noen måte, og da er det mer styr å være på besøk. Kan det være sånn i deres gjeng også? Hvis det er viktig for deg å være vertinne så bør du invitere til andre ting gjennom året også. 

Anonymkode: 6b757...9bd

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...