Gå til innhold

Trenger råd ang. tidligere stedatter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, trenger noen tips på hvordan håndtere situasjonen på best mulig måte.

Har en tidligere stedatter, som jeg har hatt kontakt med av og på siden jeg ble kjent med henne. Har barn med moren. Siste året har hun trappet opp kontakten. Sender litt for dristige ting til meg. Altså bilder og meldinger. Tror hun er litt frustrert seksuelt. skulle gjerne tatt det opp med moren, men hun er i utgangspunktet veldig vanskelig og snakke med. og har prøvd tidligere. men da bare avfeier hun meg. Ønsker heller ikke å ødlegge forholdet med ex stedatter.

Tips?

Anonymkode: 5a157...718

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell stedatteren at du ønsker ikke at hun skal sende sånne meldinger og bilder hvis det er det som er problemet. Hvis hun likevel fortsetter så ignorer meldingene. Da gir hun seg tilslutt tenker jeg :)

Skrevet

Hvorfor opprettet du denne på seksualitet og ikke barn og familie? 

Hva ønsker du tips om? Hvordan du skal få henne til å slutte å sende deg slike meldinger eller er det noe annet?

Anonymkode: 04866...864

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Warrior said:

Fortell stedatteren at du ønsker ikke at hun skal sende sånne meldinger og bilder hvis det er det som er problemet. Hvis hun likevel fortsetter så ignorer meldingene. Da gir hun seg tilslutt tenker jeg :)

Ja, prøvd det første, hun ble jo litt lei seg da. så nå er jeg litt der med å prøve å ignorere det. får vel prøve å se om det gir seg etterhvert. men har jo holdt på en stund nå. Burde jeg kanskje heller sittet ned med henne å pratet? i så tilfelle hvordan går jeg frem?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva ønsker du tips om? Hvordan du skal få henne til å slutte å sende deg slike meldinger eller er det noe annet?

vet egentlig ikke, beklager det. Hun er jo ikke et barn. og heller ikke i min familie. spørsmålet mitt er jo mer relatert rundt hvordan best håndtere hennes "seksualitet" i riktig retning uten at jeg ødelegger hennes forhold til det. 

Skrevet

Det greieste er vel å blokkere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Store spørsmålet er, sover mod som ikke fjerner denne tråden?

Anonymkode: 9283b...d79

• Liker 5
Skrevet
ungherregutt skrev (6 minutter siden):

Ja, prøvd det første, hun ble jo litt lei seg da. så nå er jeg litt der med å prøve å ignorere det. får vel prøve å se om det gir seg etterhvert. men har jo holdt på en stund nå. Burde jeg kanskje heller sittet ned med henne å pratet? i så tilfelle hvordan går jeg frem?

Hvis du synes det er bedre å snakke med henne ansikt til ansikt så kan du gjøre det, men tenker det er nok å svare på melding eller ringe henne å si at du vil ikke ha sånne meldinger og heller fortsette å ignorere eller blokkere hvis hun ikke stopper med det. Selvfølgelig er det trist når folk blir lei seg men bedre at de blir lei seg enn å fortsette med noe som ikke er greit. At hun blir lei seg går nok over etterhvert.

Skrevet
ungherregutt skrev (12 minutter siden):

vet egentlig ikke, beklager det. Hun er jo ikke et barn. og heller ikke i min familie. spørsmålet mitt er jo mer relatert rundt hvordan best håndtere hennes "seksualitet" i riktig retning uten at jeg ødelegger hennes forhold til det. 

Du må be henne slutte, blokker henne og glem henne. 

Du kaller deg for "ungherregutt", bare det er et dårlig tegn. 

Anonymkode: 947d7...33d

• Liker 6
Skrevet

Jeg reagerer på brukernavnet ditt. Trolling. 

Anonymkode: 88b8b...7c1

• Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må be henne slutte, blokker henne og glem henne. 

Du kaller deg for "ungherregutt", bare det er et dårlig tegn. 

ungherregutt er bare noe jeg har blitt kalt tidligere. så ikke noe trolling dette. skjønner ikke at folk er ute med piggene. bare glem det da. kan gjerne fjerne posten selv om det går. 

• Hjerte 1
Skrevet
8 minutter siden, Warrior said:

Hvis du synes det er bedre å snakke med henne ansikt til ansikt så kan du gjøre det, men tenker det er nok å svare på melding eller ringe henne å si at du vil ikke ha sånne meldinger og heller fortsette å ignorere eller blokkere hvis hun ikke stopper med det. Selvfølgelig er det trist når folk blir lei seg men bedre at de blir lei seg enn å fortsette med noe som ikke er greit. At hun blir lei seg går nok over etterhvert.

Takk for konstruktivt tilbakemelding uten å ha klørne ute. setter pris på det

• Hjerte 1
Skrevet
ungherregutt skrev (1 minutt siden):

ungherregutt er bare noe jeg har blitt kalt tidligere. så ikke noe trolling dette. skjønner ikke at folk er ute med piggene. bare glem det da. kan gjerne fjerne posten selv om det går. 

Plutselig en dag er du anmeldt av stedatteren din. Hold deg unna! 

Og når du til og med har barn med moren hennes, og de er søsken, da bør du sette standarden for hva du aksepterer. 

Skrevet

Du snakker med avsender om at du ikke ønsker sånne bilder og ferdig med det 

Anonymkode: f923a...836

Skrevet
Wedding skrev (Akkurat nå):

Det greieste er vel å blokkere.

Hvis han har ett godt forhold til stedatteren sin så synes jeg det blir vel drastisk å bare blokkere henne. Han er far til hennes yngre søsken, noe som gjør att de må klare å forholde seg til hverandre i størst mulig grad.

Jeg vet ikke hvor lenge dere har kjent hverandre ts, om hun har vokst opp under ditt tak eller om hun bare anser deg som en person som på ett eller annet tidspunkt hadde ett forhold til mamma... Uansett er det ikke så uvanlig att man kan få varme følelser for en person man har nær over lang tid. Kanskje hun ideealiserer din person og hvordan du behandler henne, mor og småsøsken. Kanskje hun har hatt mangel på mannlige rollemodeller og mistolker disse følelsene i seksuell rettning?

Siden personen er en voksen kvinne, ville jeg ha satt meg ned å snakket med henne. Gjør det klart ovenfor henne att du setter pris på henne som en datter, men att dine følelser er utelukkende vennskapelige/familiære og aldri vil utvikle seg til noe mer. Legg vekt på att du er far til hennes småsøsken, og att du opplever det som ubehagelig å motta utfordrende innhold fra en person du anser som et nært familiemedlem.

• Nyttig 3
Skrevet

Bare jeg som blir bekymret for stedatteren? Hvor gammel er hun ts? Har hun andre utfordringer som umodenhet, tilknytningsforstyrrelse,rus eller lignende? Fremstod hun "normal" når du bodde med dem? 

Syns det er fornuftig av deg å spørre etter tips på hvordan håndtere. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Momio said:

Hvis han har ett godt forhold til stedatteren sin så synes jeg det blir vel drastisk å bare blokkere henne. Han er far til hennes yngre søsken, noe som gjør att de må klare å forholde seg til hverandre i størst mulig grad.

Jeg vet ikke hvor lenge dere har kjent hverandre ts, om hun har vokst opp under ditt tak eller om hun bare anser deg som en person som på ett eller annet tidspunkt hadde ett forhold til mamma... Uansett er det ikke så uvanlig att man kan få varme følelser for en person man har nær over lang tid. Kanskje hun ideealiserer din person og hvordan du behandler henne, mor og småsøsken. Kanskje hun har hatt mangel på mannlige rollemodeller og mistolker disse følelsene i seksuell rettning?

Siden personen er en voksen kvinne, ville jeg ha satt meg ned å snakket med henne. Gjør det klart ovenfor henne att du setter pris på henne som en datter, men att dine følelser er utelukkende vennskapelige/familiære og aldri vil utvikle seg til noe mer. Legg vekt på att du er far til hennes småsøsken, og att du opplever det som ubehagelig å motta utfordrende innhold fra en person du anser som et nært familiemedlem.

Takk for svar. ja er nettopp som du sier. ønsker ikke å bare blokkere henne. men heller håndtere roten til problemet.

har kjent henne i 14 år. så bryr meg jo om henne. Ja vet hun har mangel på mannlige rollemodeller. med en far som ikke har vært til stedet noe særlig. far har vært ganske avvisende mot henne. 

Ja redd hun mistolker følelsene i seksuell retning.ja tror kanskje en prat med henne er en god ide. 

Skrevet
8 minutter siden, MinniMusa said:

Bare jeg som blir bekymret for stedatteren? Hvor gammel er hun ts? Har hun andre utfordringer som umodenhet, tilknytningsforstyrrelse,rus eller lignende? Fremstod hun "normal" når du bodde med dem? 

Syns det er fornuftig av deg å spørre etter tips på hvordan håndtere. 

Tror ikke hun misbruker noe stoff, men at hun sliter med selvtillit og slikt er jeg ganske sikker på. Ja hun fremstod som lykkelig. Hun er ikke så veldig ung lenger. Hun er 17 år. men fortsatt ung nok til at kanskje hun hadde blitt skadet om jeg totalt hadde avvist henne. altså da mener jeg å bare blokkere henne. vet hun tok bruddet mellom meg og moren tungt. men er ca 7 år siden nå

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke hun misbruker noe stoff, men at hun sliter med selvtillit og slikt er jeg ganske sikker på. Ja hun fremstod som lykkelig. Hun er ikke så veldig ung lenger. Hun er 17 år. men fortsatt ung nok til at kanskje hun hadde blitt skadet om jeg totalt hadde avvist henne. altså da mener jeg å bare blokkere henne. vet hun tok bruddet mellom meg og moren tungt. men er ca 7 år siden nå

Ok, om kommunen din har utekontakt for ungdom eller hun går på skole med miljøkoordinator kan en jo ringe inn en bekymring? Hvis du tror hun strever med å regulere seg kan det jo tenkes at hun holder på slik med mange? 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, MinniMusa said:

Ok, om kommunen din har utekontakt for ungdom eller hun går på skole med miljøkoordinator kan en jo ringe inn en bekymring? Hvis du tror hun strever med å regulere seg kan det jo tenkes at hun holder på slik med mange? 

Ja det kunne jeg absolutt gjort. skal undersøke. Har ikke tenkt tanken om at hun gjør det med andre. er jo absolutt mulig. uff

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...