AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #1 Del Skrevet 28. november 2022 Jeg har alltid blitt med på secret santa på jobb, synes det er en morsom greie i førjulstiden. Vi har i alle år hatt grense på 50kr. Vi fikk nylig utdelt lapp med hvem vi skulle handle til, og så i etterkant blir det plutselig bestemt at vi nå skal handle for 200kr, fordi "man får ingenting for 50kr lenger".... For meg som er alenemor til to små barn er 200kr mye penger. Spesielt mye å bruke på en tullelek til en kollega på jobb. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette nå siden prisen ble satt først etter at man hadde takket ja. Jeg antok at det ville koste 50kr som det alltid har gjort. Vil ikke virke kjip heller og si noe, men jeg syntes dette er dårlig stil 😞 Anonymkode: d898f...634 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #2 Del Skrevet 28. november 2022 Kjøp for det du har råd til. Det er bare sleipt å endre prisen etter at man har sagt ja Anonymkode: b3d2d...f1d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #3 Del Skrevet 28. november 2022 Pakk inn noe du har fra før og ikke trenger lengre❤️ Anonymkode: b8acf...ec1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #4 Del Skrevet 28. november 2022 Beklager, men dette hadde jeg ikke blitt med på. Å kjøpe tulleting som skal kastes er ikke miljøvennlig heller, forbukersamfunnet og materialisme er hovedproblemet i verden. Dette vil jeg bidra minst mulig til. Anonymkode: 50600...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #5 Del Skrevet 28. november 2022 Så dårlig gjort. Hos oss har de ca. 50kr. Jeg hadde nok skaffet noe til 100 på 40-50% salg slik mange har nå. Ville ikke blitt med neste år. Anonymkode: 5b7ed...594 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #6 Del Skrevet 28. november 2022 Kjøp for det du kan. Hadde ikke brydd meg om gaven jeg fikk kostet 30 eller 200 kr. Dine kollega vet du er alenemor, og hva slags jobb du har... På Normal kan du finne mye som er billig der, men dyrt andre steder 🙂 Anonymkode: 082d7...179 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #7 Del Skrevet 28. november 2022 Er du nødt til å være med på det barnslige tullet? Nei. Anonymkode: 436b4...2f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 28. november 2022 #8 Del Skrevet 28. november 2022 23 minutter siden, AnonymBruker said: Er du nødt til å være med på det barnslige tullet? Nei. Anonymkode: 436b4...2f0 Det kommer an på hvor man jobber. En god del steder, spesielt i det private hvor man kan glemme karriereprogresjon om man ikke drar på team building i frihelgen og er med på ting som dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #9 Del Skrevet 28. november 2022 Tomas77 skrev (1 time siden): Det kommer an på hvor man jobber. En god del steder, spesielt i det private hvor man kan glemme karriereprogresjon om man ikke drar på team building i frihelgen og er med på ting som dette. Dummeste jeg har hørt, snakk om sosial kontroll. Helt idiotisk, et slikt møkkafirma hadde jeg aldri jobbet for uansett. Anonymkode: 50600...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 28. november 2022 #10 Del Skrevet 28. november 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Dummeste jeg har hørt, snakk om sosial kontroll. Helt idiotisk, et slikt møkkafirma hadde jeg aldri jobbet for uansett. Anonymkode: 50600...3cc Det er selvfølgelig et valg man har, men de har en tendens til å betale temmelig godt om man er med på karusellen. Men det er selvfølgelig ikke for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #11 Del Skrevet 28. november 2022 Tomas77 skrev (24 minutter siden): Det er selvfølgelig et valg man har, men de har en tendens til å betale temmelig godt om man er med på karusellen. Men det er selvfølgelig ikke for alle. Delta på ting i helgene/på fritiden er helt unødvendig, har ingen hensikt. Jobben er i arbeidstiden, uansett yrke. Fritiden er det viktigste du har i livet, uansett millionlønn eller ikke. Anonymkode: 50600...3cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 28. november 2022 #12 Del Skrevet 28. november 2022 33 minutter siden, AnonymBruker said: Delta på ting i helgene/på fritiden er helt unødvendig, har ingen hensikt. Jobben er i arbeidstiden, uansett yrke. Fritiden er det viktigste du har i livet, uansett millionlønn eller ikke. Anonymkode: 50600...3cc Det blir veldig off topic men sjansen for millionlønn øker betydelig med viljen til å jobbe 50,60timer + og gjerne helger. Ellers er jeg enig med deg og hoppet av det toget for 20 år siden netopp fordi det ikke var et liv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #13 Del Skrevet 28. november 2022 Tomas77 skrev (1 time siden): Det blir veldig off topic men sjansen for millionlønn øker betydelig med viljen til å jobbe 50,60timer + og gjerne helger. Ellers er jeg enig med deg og hoppet av det toget for 20 år siden netopp fordi det ikke var et liv. Da er vi to. Millionlønn er ikke nødvendig, mye skatt blir det også. Bortkasta tid og energi. Selv tjente jeg litt under, gikk ned til 50% for 4år siden. Fikk et nytt liv, nå jobber jeg annenhver uke. Lever i stedet. Anonymkode: 50600...3cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #14 Del Skrevet 28. november 2022 200kr synes jeg var drøyt mye! Helt enig i at det gir en dårlig magefølelse. Ville så absolutt ha kjøpt noe på salg, som synes å ha verdi 200kr, men som ikke egentlig har det. Eventuelt om du er god til å strikke eller bake, så synes jeg det er helt greit også. Synes det er mye fint og artig en kan finne på finn eller bruktbutikker i disse dager, og virker som det er mer aksept for å gi bort brukte ting (så lenge det er litt omtanke bak og ikke bare noe ræl man har funnet gratis.) Kan for eksempel finne et lekkert vinglass eller en kaffekopp eller noe og putte noe pen sjokolade eller annet godt oppi og pakke inn fint i cellofan. Anonymkode: d9b94...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 28. november 2022 #15 Del Skrevet 28. november 2022 Kan du bake en boks julekaker f.eks? Det hadde jeg digget! 😍😍😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #16 Del Skrevet 28. november 2022 kanskje du har en flott bok eller noe, eller noe annet som du allerede eier - men ikke bruker lenger? folkene på jobben din kan vel ikke vite om du faktisk har kjøpt ett eller annet splitter nytt. Eller om du har brukt noe du allerede eier. Anonymkode: 96d25...aab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #17 Del Skrevet 28. november 2022 Yes. Enig med mange andre her. Fake it! Det går bra. Anonymkode: a45ea...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #18 Del Skrevet 29. november 2022 Ville nå tatt det opp på jobb, tipper du langt fra er eneste som synes dette ble litt voldsomt. Øking til 100 kr kunne jeg kanskje forstått, men med øking fra 50 opp til 200 synes jeg faktisk det er innafor å trekke seg fra opplegget. Blir det styr av det, så er det arrangørens egen feil som endrer ting så voldsomt, og det attpåtil en vinter alle er klar over er økonomisk trang for mange. Anonymkode: c5970...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå