AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #1 Skrevet 28. november 2022 Leste i en tråd at noen mente forhold med en stor alderforskjell mellom partene er "ekkel." Siden jeg selv er i et sånt forhold, hvor jeg er 40 og kjæresten min er 60, begynte jeg å tenke på om det er en vanlig oppfatning blant folk at det er "ekkelt" med sånne forhold? Selv tenker jeg om meg selv at jeg er ganske tolerant når det gjelder andres livsvalg, og jeg tenker ikke over om ulike typer forhold er ekle. Tenker at det er fint når to mennesker elsker hverandre og vil dele livet sitt med en annen. Men er jo trist om noen tenker i sitt stille sinn når kjæresten og jeg går hånd i hånd på tur, at vi er ekle? Er det virkelig sånn, eller gjelder det bare et lite mindretall som tenker på den måten? Anonymkode: f714d...d8a 3
Gjest Athena Catalina Skrevet 28. november 2022 #2 Skrevet 28. november 2022 Jeg mener det er "ekkelt" når den ene er gammel nok til å være foreldre til den andre.
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 28. november 2022 #3 Skrevet 28. november 2022 (endret) Kunne ikke falt meg inn å tenke at andres forhold er ekle så lenge begge er i forholdet frivillig. Endret 28. november 2022 av Anonym Brukar0
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #4 Skrevet 28. november 2022 Det er ekkelt dersom yngste part er svært ung. Det har vel noe med at den yngste sin ungdom og uerfarenhet besudles av den eldre. Anonymkode: 39362...08b 21 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #5 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Leste i en tråd at noen mente forhold med en stor alderforskjell mellom partene er "ekkel." Siden jeg selv er i et sånt forhold, hvor jeg er 40 og kjæresten min er 60, begynte jeg å tenke på om det er en vanlig oppfatning blant folk at det er "ekkelt" med sånne forhold? Selv tenker jeg om meg selv at jeg er ganske tolerant når det gjelder andres livsvalg, og jeg tenker ikke over om ulike typer forhold er ekle. Tenker at det er fint når to mennesker elsker hverandre og vil dele livet sitt med en annen. Men er jo trist om noen tenker i sitt stille sinn når kjæresten og jeg går hånd i hånd på tur, at vi er ekle? Er det virkelig sånn, eller gjelder det bare et lite mindretall som tenker på den måten? Anonymkode: f714d...d8a Jeg tenker jo at du burde kunne gjøre det mye bedre enn det, med mindre du har usannsynlig mye rart i livskofferten din? Hva tenker du om forholdet deres f.eks. ti år fram i tid, er det det du vil bruke åra dine på da, en gammel mann? Anonymkode: cc91a...78c 6
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 28. november 2022 #6 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker jo at du burde kunne gjøre det mye bedre enn det, med mindre du har usannsynlig mye rart i livskofferten din? Hva tenker du om forholdet deres f.eks. ti år fram i tid, er det det du vil bruke åra dine på da, en gammel mann? Anonymkode: cc91a...78c Hva vet du om ts "kunne gjøre mye bedre enn det"? Vet du hvem ts og kjæresten er?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #7 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tenker jo at du burde kunne gjøre det mye bedre enn det, med mindre du har usannsynlig mye rart i livskofferten din? Hva tenker du om forholdet deres f.eks. ti år fram i tid, er det det du vil bruke åra dine på da, en gammel mann? Anonymkode: cc91a...78c Bedre enn det? Hvorfor det? Jeg elsker jo kjæresten min, hva kan være bedre enn det? Anonymkode: f714d...d8a 6 8 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #8 Skrevet 28. november 2022 20 år aldersforskjell er mye, han kunne vært faren din. Du må også forvente en pleiepasient event finne en ny mann når du selv blir pensjonist. Anonymkode: 7a17c...dcd 8 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #9 Skrevet 28. november 2022 Syns det er ekkelt når folk kommer hånd i hånd med mennesker som kunne vært barna deres. Sånne forhold er også sjeldent sunne likeverdige forhold. Anonymkode: 58124...b52 5 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #10 Skrevet 28. november 2022 Deg kan jo godt hende TS ser en del eldre ut enn hun er og/ eller har andre utfordringer som gjør at folk ikke reagerer. Anonymkode: a7428...286 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #11 Skrevet 28. november 2022 Dere er begge godt voksne så det er ikke ekkelt. Ekkelt blir det når det er 40 år og 20 år Anonymkode: 1f23b...36d 12 1
MyMichelle Skrevet 28. november 2022 #12 Skrevet 28. november 2022 Absolutt ikke ekkelt! Man kan ikke bestemme hvem man elsker, det er hjertet som bestemmer ❤️ Drit i hva andre måtte synes. Det er deres problem om de synes noe er ekkelt. 3 1 1
Trolltunge Skrevet 28. november 2022 #13 Skrevet 28. november 2022 Athena Catalina skrev (1 time siden): Jeg mener det er "ekkelt" når den ene er gammel nok til å være foreldre til den andre. Jeg er enig med deg, men jeg synes også det opphører på et tidspunkt når begge to er så voksne at det ikke lenger nødvendigvis er ubalanse i livserfaring og modenhet. Så et forhold på 40 og 60 hadde jeg ikke umiddelbart sett på som ekkelt, om den eldste holdt seg godt. Jeg ville ikke selv hatt et slikt forhold, men da regner jeg med at den yngste er moden nok til å selv ha vurdert ulempene ved det rasjonelt og modent. 20 og 40 år blir derimot feil på alle måter. For stor ubalanse i modenhet og makt. 4
MyMichelle Skrevet 28. november 2022 #14 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker jo at du burde kunne gjøre det mye bedre enn det, med mindre du har usannsynlig mye rart i livskofferten din? Hva tenker du om forholdet deres f.eks. ti år fram i tid, er det det du vil bruke åra dine på da, en gammel mann? Anonymkode: cc91a...78c Så du mener altså at hun heller bør være sammen med en mann hun ikke elsker. 2 1
MyCupOfTea Skrevet 28. november 2022 #15 Skrevet 28. november 2022 Jeg blir helt satt ut jeg. Ikke av aldersforskjellen mellom TS og kjæresten, men av kommentarene og holdningene til mange her! Jeg har ikke falt for noen 20 år eldre selv, men jeg synes ikke en slik aldersforskjell er ekkel av den grunn. Hvordan kan det plage andre hvem som elsker hvem egentlig? 7 4
Blåjojo Skrevet 28. november 2022 #16 Skrevet 28. november 2022 Ikke ekkelt så lenge dere begge er godt voksne. Men hadde reagert om ei på 23 kom med en mann på 45-50 år. Og jeg har selv vært i forhold med en mye eldre mann. Det kommer jeg av ulike årsaker aldri til å gjøre igjen. Uansett hvor sprek han påstår å være. 10
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #17 Skrevet 28. november 2022 MyMichelle skrev (47 minutter siden): Så du mener altså at hun heller bør være sammen med en mann hun ikke elsker. Jeg tenker at vi til en viss grad elsker litt med fornuften også. Det å finne noen man føler man elsker er på en måte noe du tillater å føle, du hadde nok elsket en annen (og muligens mer framtidsretta) fyr om du ikke hadde elsket denne mannen. Anonymkode: cc91a...78c 2 1
Million Skrevet 28. november 2022 #18 Skrevet 28. november 2022 (endret) Jeg leste i dag noe sladder på mobilen mens jeg ventet på at sushien min skulle bli klar. Der sto det at Brad Pitt, 58, superstjernen, har begynt å date en ung dame han er nesten 30 år eldre... hun er bare 29! Det er drøyt altså. Riktignok er han en kjekk fyr enda, til tross for alderen, men han er snart gammel gubbe på 60! Jeg synes 10 år er maks, og 20, da strekker man det virkelig til det ytterste. Men hva har vel jeg med saken å gjøre? Ingenting. Min mening teller ikke, og ikke andres heller, når det kommer til andre folks forhold! Hvis dere to er glad i hverandre og trives sammen, så er det fritt frem. Det viktigste er at dere er lykkelige og snille med hverandre 🙂 Endret 28. november 2022 av Million 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #19 Skrevet 28. november 2022 Athena Catalina skrev (2 timer siden): Jeg mener det er "ekkelt" når den ene er gammel nok til å være foreldre til den andre. Enig i denne, dessverre. Skulle ønske jeg var mindre dømmende, men blir det 15+ aldersforskjell så syns jeg det er litt ekkelt. Anonymkode: a48db...797 9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #20 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig i denne, dessverre. Skulle ønske jeg var mindre dømmende, men blir det 15+ aldersforskjell så syns jeg det er litt ekkelt. Anonymkode: a48db...797 Spørs om det er seriøst, eller bare sex. Hilsen mann med (mye?)eldre elskerinne. Anonymkode: 2f275...d0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå