Gå til innhold

Noen som vet hvorfor planten min begynner å bli gul?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor denne planten har begynt å bli gul? Har hatt denne i 4-5 måneder. Har gått bra før men nå i den siste uken la jeg merke til at den begynner å bli gul. Noen som vet hvorfor? Jeg pleier vannet den etter 10-12 dager Jeg vet heller ikke hva den heter ellers hadde jeg googlet 🙂

20221127_134742.jpg

20221127_134747.jpg

Anonymkode: 38fcc...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser ut som en Yucca palme. Riv det av og fortsett å gi den vann. De tåler utrolig mye 🙂

Anonymkode: 27d85...df3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Yucca palme, og de skal ha ganske lite vann. Ser du har potteskjuler på den. Passer du på etter vanning at det ikke blir stående vannrester i bunnen av potteskjuleren/pyntepotten? Det bør tømmes ut ca et kvarter etter at planten er vannet, så den ikke drukner røttene sine. Dette er en plante som i naturen lever i ganske tørt miljø. For mye vann gir den gulnende blader.

Forøvrig er det også normalt at yuccapalmen får visne blader nederst på hver stamme med blad. Det er sånn den vokser. Den feller de nederste og så vokser det opp nye i toppen, som gradvis gjør planten høyere og bladstilkene lengre (men nakne nedover stilken). Så jeg ville ikke sett på det som unormalt at den feller de nederste bladene. Ta og riv dem av og kast dem bare.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får den nok sollys? Har den det varmt nok? Pleier du bare vanne den - du dusjer den ikke ? Tropiske planter trenger å bli dusjet i vann og det inkl palmer. 

Anonymkode: 73cb5...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er gul innerst på bladet er det ikke noe farlig. Hvis den blir gul ytterst på bladet tyder det på for lite sol og næring 

Anonymkode: f58be...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...