AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #41 Del Skrevet 9. desember 2022 On 12/3/2022 at 12:18 PM, AnonymBruker said: det vet jo alle. Poenget mitt var å svare en som sa at vi spiser jo ikke store mengder, med å påpeke at, jo, nordmenn typisk lasser veldig mye ris på tallerken, og det man får servert på en typisk norsk kinarestaurant involverer også ekstreme mengder ris. Selvfølgelig legger man på seg av ris i slike mengder. Jeg har ikke uttalt meg om hva kineserne i Kina gjør, og ser ikke helt hvordan det er relevant. Anonymkode: 407cc...a7f Hvor mye kcal er det i 3 ss ris? 3 ss eser også opp og blir en brukbar porsjon for de som ikke trener noe sælig og er lave og slanke. Hvor er det du ser alle disse nordmennene som lasser ned på ris? For de eneste gangen jeg har sett mye ris på tallerkener hos nordmenn (i forhold til resten av maten de spiser), er det når de blir servert på resturanter. Karbohydrater i ris hjelper også kroppen ta opp protein til musklene om man trener styrke. Da blir mindre lagret som fett. Kosthold er nok ikke så enkelt som kalori inn og ut. For eks spiser du høyprotein vil du lagre mindre fett. Spiser du bare sjokolade vil du lagre mer fett og bygge mindre muskler. Drikker du proteinpulver vil du tisse ut mye av det overflødige proteinet kroppen ikke bruker. Du lagrer da mindre fett fra en proteinshake enn tilsvarende kcal i sjokolade Anonymkode: 2d521...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #42 Del Skrevet 9. desember 2022 On 12/3/2022 at 11:51 PM, AnonymBruker said: Hvis risen flyter så er den laget av søtpotet og plastikk. Ikke spis ris som flyter. Anonymkode: a0a6d...54c Det er nok bare basert på ryktespredning, ikke beviser https://www.snopes.com/fact-check/plastic-rice-from-china/ Anonymkode: 2d521...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #43 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor mye kcal er det i 3 ss ris? 3 ss eser også opp og blir en brukbar porsjon for de som ikke trener noe sælig og er lave og slanke. Hvor er det du ser alle disse nordmennene som lasser ned på ris? For de eneste gangen jeg har sett mye ris på tallerkener hos nordmenn (i forhold til resten av maten de spiser), er det når de blir servert på resturanter. Karbohydrater i ris hjelper også kroppen ta opp protein til musklene om man trener styrke. Da blir mindre lagret som fett. Kosthold er nok ikke så enkelt som kalori inn og ut. For eks spiser du høyprotein vil du lagre mindre fett. Spiser du bare sjokolade vil du lagre mer fett og bygge mindre muskler. Drikker du proteinpulver vil du tisse ut mye av det overflødige proteinet kroppen ikke bruker. Du lagrer da mindre fett fra en proteinshake enn tilsvarende kcal i sjokolade Anonymkode: 2d521...c20 hvor jeg ser nordmenn spise mye ris? skal du ha adressene? hva er poenget ditt egentlig? Anonymkode: 407cc...a7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #44 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor mye kcal er det i 3 ss ris? 3 ss eser også opp og blir en brukbar porsjon for de som ikke trener noe sælig og er lave og slanke. Hvor er det du ser alle disse nordmennene som lasser ned på ris? For de eneste gangen jeg har sett mye ris på tallerkener hos nordmenn (i forhold til resten av maten de spiser), er det når de blir servert på resturanter. Karbohydrater i ris hjelper også kroppen ta opp protein til musklene om man trener styrke. Da blir mindre lagret som fett. Kosthold er nok ikke så enkelt som kalori inn og ut. For eks spiser du høyprotein vil du lagre mindre fett. Spiser du bare sjokolade vil du lagre mer fett og bygge mindre muskler. Drikker du proteinpulver vil du tisse ut mye av det overflødige proteinet kroppen ikke bruker. Du lagrer da mindre fett fra en proteinshake enn tilsvarende kcal i sjokolade Anonymkode: 2d521...c20 Det kommer an på hvor stor spiseskjeen er og om du skal regne ut før eller etter det er kokt. det er mange som spiser flere en 3 spiseskjeer uansett størrelse og kokt/ ukokt. Ris metter ikke noe særlig, og det er uansett gjerne tilbehør til noe annet som metter. enig i at folk som trener hard styrke trenger karbohydrater for og maxe, men andre trenger egentlig ikke ris. Bruker en ikke raske karbohydrater raskt , som ved trening , lagres det. Spiser en lite resten av døgnet taes det energi fra lagret, men de fleste beholder lageret fordi de spiser for mye. Anonymkode: 5edd0...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå