Gå til innhold

Introdusere barna for ny kjæreste, når, hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne høre hvordan dere andre har gjort det og hva som er lurt å tenke på. 

Ble slutt med meg og barnefar for 3 år siden, barna er 7 og 11 år gamle. Begynte å treffe en mann jeg har kjent siden ungdomstiden etter 1 år, vi har kalt oss kjærester i 10 måneder. Barna har ikke truffet han, ikke som en venn av mamma heller, men jeg kjenner han altså fra før og det føles derfor ekstra solid.

Vi vil være særboere mens barna er små, men ønsker etterhvert å introdusere han i familien, gjøre ting sammen også når barna er hjemme. Hvordan er det best å gå fram for å gjøre det mest mulig ryddig og godt for ungene? Tar gjerne mot alle tips og erfaringer, helt ny problemstilling for meg dette. 

Anonymkode: ebd31...9c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å møtes «tilfeldig» ute et sted først. 

Anonymkode: 82cfd...c2a

Skrevet

Jeg ville absolutt ikke lagt opp til et "tilfeldig" møte som barna fort skjønner at ikke var så tilfeldig likevel. De trenger ikke lures. Jeg hadde rett og slett fortalt barna at jeg har møtt en mann jeg liker veldig godt og spurt om de har lyst til å bli med på bowling og pizza (eller noe annet som er gøy, men ikke velg en aktivitet hvor man ikke får snakket sammen, som kino) for å møte ham. Greit å velge et nøytralt sted første gang. Hvis dette går bra kan du evt foreslå middag eller brettspillkveld hjemme neste gang. Vær ærlig og åpen med barna dine og vis forståelse for at det er vanskelig for dem å se deg (og far) med en ny partner, selv om store barn selvfølgelig forstår at foreldrene kommer til å gå videre og finne en ny etter hvert. Ta det rolig og det høres veldig lurt ut at dere er særboere en god stund. Jeg ser med skrekk på alle de som introduserer ny partner etter få måneder og flytter sammen innen et år. Det er ren egoisme og tydelig voksne som er blendet av forelskelse og ikke tenker på å skape stabilitet først. Dere virker veldig fornuftige og hensynsfulle og da er veldig mye gjort i forhold til at dette kommer til å gå bra. :)

Anonymkode: 5c7ce...1e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...