Gå til innhold

Dere som har sønner, lærer der de å gjøre stas på kvinner de er glade i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har sønner, lærer dere dem å gjøre stas på jenter/kvinner de er glade i?

Anonymkode: 20dc6...b62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lært både min sønn og datter å gjøre stas på mennesker de er glade i.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

De lærer av å observere sin pappa ❤️

Men det går også andre veien 😉

Anonymkode: 69ae0...f83

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper mine sønner tar lærdom av hvordan jeg blir behandlet av min mann..og jeg håper mine sønner tar lærdom av hvordan jeg behandler min mann. 
Det samme gjelder for datteren min.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere som har sønner, lærer dere dem å gjøre stas på jenter/kvinner de er glade i?

Som ei prinsesse?

Skrevet

Først og fremst lærer jeg barna mine å være rause, sympatiske og høflige. De er tenåringer nå, og så langt ser det ut som at de har blitt akkurat slik jeg ønsket dem å bli❤️

Anonymkode: 4f0ba...d19

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det gjør jeg! Har to tenåringsgutter og  når de har bedt jenter ut på f.eks kino er det de som betaler for daten, fordi de har invitert og det er en hyggelig gest. 

Anonymkode: 6a2b4...a5d

Skrevet

Jeg oppdrar han ikke til å bli simp nei. De ligger naturlig for han å sette pris på de han er glad i.

• Liker 3
Skrevet

Ja, men både sønn og bonussønn har vært i lange forhold siden ungdomsskolen med jenter som elsker drama og forviklinger. Så jeg har også måtte forklare dem at det heller ikke nytter å være dumsnill og naiv. Alle må gjøre seg fortjent til å «bli gjort stas på», også jenter. 

Anonymkode: 7f76b...aab

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men både sønn og bonussønn har vært i lange forhold siden ungdomsskolen med jenter som elsker drama og forviklinger. Så jeg har også måtte forklare dem at det heller ikke nytter å være dumsnill og naiv. Alle må gjøre seg fortjent til å «bli gjort stas på», også jenter. 

Anonymkode: 7f76b...aab

Ja. Vær raus og snill, men ikke la deg tråkke på og sett sunne grenser.

Anonymkode: 07a8c...f4b

• Liker 5
Skrevet

Nei, ser at han allerede liker å gjøre koselige ting for dem han er glad i. Det kommer naturlig for ham. Men vi kjøpte en fin bok i sommer som lærer barn om grenser og slikt, syntes det er utrolig viktig. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, hos oss lærer sønnen å omtale alle kvinner med "frue", holde døra åpen for kvinner og tilby sete på bussen. Han har også fått beskjed om at når han begynner å gå pp stevnemøter så må han som mann betale.

Anonymkode: 67e9a...230

• Hjerte 1
Skrevet

Det er nok far som i praksis lærer bort best angående det, men jeg snakker selvfølgelig med gutta om å ta vare på sine nære og kjære. 

Min kjære har gaver som sitt kjærlighetsspråk, så ikke så bekymret for at fremtidig svigerdatter ikke får gaver egentlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En bør vel lære barna sine å gjøre stas på mennesker. 

Hva har kjønn med dette her å gjøre?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Mitt inntrykk er at på generelt grunnlag er menn som har et godt forhold til og er glad i mødrene sine,  de snilleste mennene, det er altså de som behandler kvinner best. Det gjelder forresten ofte menn som er oppvokst med bare søstre også.

Og nå snakker jeg om å behandle kvinner ordentlig, ikke å være underkuet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, hos oss lærer sønnen å omtale alle kvinner med "frue", holde døra åpen for kvinner og tilby sete på bussen. Han har også fått beskjed om at når han begynner å gå pp stevnemøter så må han som mann betale.

Anonymkode: 67e9a...230

feminismen lenge leve. 

Gud forby at kvinner og menn skal behandles likt her i verden... 

Anonymkode: c7f34...edd

• Liker 3
Skrevet

Nei, egentlig ikke. 

Lærer dem å behandle andre med respekt, forståelse og empati. Gir dem også tips og formaninger om hvordan mange jenter liker og ikke liker å bli behandlet, hva som er greit og ikke greit - begge veier. Å gjøre stas på er ikke akkurat ord jeg bruker eller noe jeg fokuserer på. 

Anonymkode: 83e09...f16

• Liker 1
Skrevet

Ikke eksplisitt, vi lærer begge ungene (en av hver) å være hyggelige og høflige, og det ser det ut som vi har klart. De er 16 og 18. 

MEN de to har aldri gått særlig bra overens, de har vært som katt og hund i alle år. Aldri vært fysiske mot hverandre, men de sitter sjelden i samme rom, for å si det sånn. Vi har kommet til at så lenge de klarer å la hverandre være i fred, får det være greit. 

Undrer veldig på om det vil skape problemer mtp kjærester. Men alle har jo sine erfaringer, og i verste fall traumer. Får ikke gjort så mye med det. 

Anonymkode: 6bc81...f71

Skrevet

Jeg lærer min sønn at damer liker menn som tar styringen. Funker bra for ham det 👍

Anonymkode: 19c0e...c67

Skrevet

Vi har lært sønnen vår at det er smart å unngå kvinner som forventer å bli gjort stas på.  At man som hovedregel deler på restaurantregningen, og at kvinner ikke er sarte sjeler som må ha hjelp til å åpne dører og å sette seg ned på stolen.  

Anonymkode: ec925...8e9

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...