Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det automatisk betegnet som en svangerskapsdepresjon når man er deprimert i svangerskapet? Jeg har også vært deprimert uten å være gravid tidligere... Uansett... Kanskje ikke så nøye hva det heter? Deprimert er jeg i alle fall. Mange beslutninger som skal tas, mye jeg skal falle til ro med.. snart bare 1 mnd til fødsel.. har mistet tiltakslyst, matlyst, gråter, har angst, vil ikke legge meg, våkner på natta.. Og samboer sier "kan du ikke være glad?".. Gud, hadde det vært så enkelt... Finnes det behandling mot svangerskapsdepresjon? 

Anonymkode: e2d6f...ff7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir det automatisk betegnet som en svangerskapsdepresjon når man er deprimert i svangerskapet? Jeg har også vært deprimert uten å være gravid tidligere... Uansett... Kanskje ikke så nøye hva det heter? Deprimert er jeg i alle fall. Mange beslutninger som skal tas, mye jeg skal falle til ro med.. snart bare 1 mnd til fødsel.. har mistet tiltakslyst, matlyst, gråter, har angst, vil ikke legge meg, våkner på natta.. Og samboer sier "kan du ikke være glad?".. Gud, hadde det vært så enkelt... Finnes det behandling mot svangerskapsdepresjon? 

Snakk med jordmor :) 

Anonymkode: af2af...162

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Snakk med jordmor :) 

Anonymkode: af2af...162

Jada, takk. 😊 Men må mest sannsynlig ha med meg barnet mitt dit på neste avtale.. og vil uansett høre litt her. 💖

Skrevet

Er ikke sikker men de sier at svangerskapsdepresjon ikke er annerledes enn vanlig depresjon, bare at den oppstår i svangerskapet. Så ville gjerne trodd det. Uavhengig så bør du søke hjelp. Jeg slet med det samme og fikk mye ros for å søke om hjelp - det er det sterkeste og viktigste du kan gjøre for deg selv alene men også for deg selv som fremtidig mamma ❤️

Anonymkode: 29378...311

• Hjerte 1
Skrevet

Kanskje du stiller litt for høye krav til deg selv akkurat nå mens kroppen er veldig opptatt med å lage baby? ❤

La deg selv hvile, ikke styr med jul og baking, du har faktisk frikort nå. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...