Gå til innhold

Adhd som voksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 40 år, jeg tror jeg har Adhd, men antageligvis ikke den sterkeste varianten, hvis det er noe som kan kalles det. Har blitt videresendt til nevropsykolog for utredning, men det er lenge til jeg har fått time. Jeg vet ikke om jeg hadde noe særlig problemer med konsentrasjon som barn, jeg kan huske at jeg på skolen når vi fikk en oppgave å jobbe med så gikk helt inn i den. Lukket alt annet ut. Det var i timene og alle skulle være stille for å jobbe. Samtidig som jeg kan ikke huske at konsentrasjon var et problem. Jeg hold som regel alle følelser inni meg og turte aldri å si meningen min. Jeg var mye stressa inni meg for jeg ville så gjerne bli likt, og de fleste gjorde det, men jeg nådde aldri helt opp i populærgjengen, men sånne følelser er vel normalt når man er ungdom.
Men jeg var alltid så redd for å ikke være bra nok, jeg ville så gjerne være flink pike. Men jeg fikk ikke alltid det til, egentlig ganske sjeldent. Jeg lå alltid sånn gjennomsnittlig på skolen og ble ganske skuffa for jeg hadde jobba så hardt. Jeg vet jeg leste mer( tid) på prøver enn andre , jeg klarte ikke bare å lese. Hvis jeg hadde prøve i ett kapittel i en bok så skrev jeg av hele kapittelet flere ganger for at stoffet skulle sette seg, i tillegg måtte jeg ha på noe instrumental musikk i bakgrunn ellers så ble det for stille og jeg klarte ikke å holde fokus. Dette var ungdomsskolen og videregående. Jeg studerte ikke mer etter det, begynte å jobbe. 
i voksen alder så har jeg flere venner med Adhd og i sambo sin familie er det flere med Adhd. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i mye av deres utfordringer, men ikke alt. Jeg følger folk på insta med Adhd og jeg blir overrasket over hvor mye jeg kjenner igjen. Fastlegen har videre sendt meg til utredning, han er usikker pga jeg ikke hadde store problemer på skolen osv. 
Har noen erfaringer med at Adhd kommer sterkere fram når man blir voksen? 

Anonymkode: a7862...830

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...