mjau Skrevet 9. desember 2005 #1 Skrevet 9. desember 2005 Jeg har hørt at man blir testet på musikk- og filmkunnskaper på jobbintervjuene. Stemmer det? Har aldri vært på jobbintervju før, alle de andre jobbene fikk jeg på andre måter, eller ved direkte ansettelse. Hvor langt kommer man med litt sjarm, et smil og god selvtillit?? Dette er bare en deltidsstilling, så kravemne er kansje ikke så skyhøye som jeg tror (hallo, det er en butikk, jeg skal selge cd-er)
Trudi Skrevet 9. desember 2005 #2 Skrevet 9. desember 2005 (endret) Ei venninne av meg var på "intervju" der. Første runde var bare spørsmål om musikk og film så hun fikk ikke vist verken sjarm, smil eller selvtillit siden det var skriftlig... Spørsmåla hadde stort sett dreid seg om musikk og film som er "poppis" nå. Lykke til!! Endret 9. desember 2005 av Trudi
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #3 Skrevet 9. desember 2005 (hallo, det er en butikk, jeg skal selge cd-er) ← Det er vel kanskje denne type holdning de vil unngå? De er nok interessert i ansatte som har en interesse for musikk og ikke bare ser på det som en måte å få penger.
liv Skrevet 9. desember 2005 #4 Skrevet 9. desember 2005 Jeg har hørt at en må svare på ca 200 spørsmål om populære filmer og musikk.
Frida Frosk Skrevet 9. desember 2005 #5 Skrevet 9. desember 2005 Jeg var på intervju der for noen år siden. Fikk masse spørsmål om musikk, ikke om film, men det var vel før dvd-spilleren og -platene kom for fullt når jeg tenker etter. Testen var ganske vanskelig, men det skyldes nok at jeg ikke har den minste interesse for listepop, techno og en del andre genre. Med sjarm, smil og god selvtillit kommer du ingen vei, ettersom du blir plassert i et rom med mange andre, får utlevert "prøven" og går når du er ferdig. Så du bør nok ha en del musikkunnskaper om du skal komme deg til andre runde.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 10. desember 2005 #6 Skrevet 10. desember 2005 Jeg var også på "Intervju" der for noen år siden. De ringte og spurte om jeg ville komme på intervju, men i realiteten hadde de kalt inn alle (eller veldig mange av) søkerne til en test. Der satt vi på rekke og rad og svarte på spørmål om moderne musikk og film. Gikk ikke akkurat veldig bra, siden listepop ikke akkurat er det jeg vet mest om. Vet dermed mye om en rekke mindre mainstream genrer.
Ambivalent Skrevet 8. februar 2008 #7 Skrevet 8. februar 2008 Gammel tråd, men noen som vet om det fortsatt er slik? At det blir som en teoriprøve med andre ord? Spesielt, men litt morsomt også siden jeg sitter inne med masse nyttig og unyttig trivia om musikk og film... Ser for meg at det blir vanskelig å "komme gjennom" , hvis det er slik at de med de beste resultatene som kommer videre til neste runde?
Gjest Lano Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Broren min fikk jobb her i fjor høst, og det var etter flere runder med forskjellige typer av tester på musikk og film og spill. Først en skriftlig og så muntlig etterhvert. Synes det er bra at de gjør det sånn, jeg, så slipper man å få ansatte som ikke er så interesserte i det de skal selge og dermed ikke har så mye kunnskap og informasjon.
Ambivalent Skrevet 8. februar 2008 #9 Skrevet 8. februar 2008 Veldig bra, ingenting er verre enn butikkansatte som ikke har peiling eller ikke er motivert i jobben de har. Akkurat det er sikkert vanlig når det gjelder deltidsjobber (der poenget for mange er å tjene litt ekstra penger).
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #10 Skrevet 8. februar 2008 Jeg var også på et slikt intervju for et par år siden. Trodde jeg hadde bra nok kunnskap - og som passet inn i profilen til Platekompaniet - men over halvparten av spørsmålene var listepop-relatert, og spørsmål om hvem som var exene til Britney Spears, og så videre. Jeg tok min allmenne pop, rock, jazz og klassisk-kunnskap med til en spesialplatebutikk der jeg fikk jobb lett, gjennom et personlig intervju.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå