AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #1 Skrevet 28. november 2022 Nå har det vart ei uke, feber, oppkast, masse snørr og ingen matlyst. Går i bhg. Føler jeg er en superbelastning for jobben og lurer på hvor lenge slike virus egentlig kan vare. Ikke vært noe grunn til å oppsøke lege, feber har gått ned ved Paracet og alt i alt virker barnet bedre. Men det går sent. Dere som har erfaring, er det sånn at disse virusene kan vare i 2-3 uker i verste fall? Utrolig vrient med en fulltidsstilling i tillegg hvor man nærmest blir sett stygt på fordi man må ta enda en omsorgsdag. Fikk en stygg kommentar fra en kollega og er ganske nedpsyket. Hva gjør man? Jeg kan jo ikke for det Anonymkode: a5227...439 7
~white lady~ Skrevet 28. november 2022 #2 Skrevet 28. november 2022 Barnet ditt er sykt og trenger deg. Jobben din klarer seg uten deg, for å sette det på spissen. Det gjør ikke barnet ditt. Ingen grunn for å ha dårlig samvittighet, du gjør en kjempejobb ved både å oppdra og ivareta barn OG bidra til samfunnsøkonomien👌 6 6
Gjest EmKay Skrevet 28. november 2022 #3 Skrevet 28. november 2022 Ja det er sykt kjipt med dette første året i barnehagen og all sykdommen som hører med. Føler selv vi må ha minst en sykt-barn dag i uken, og noen uker fler. Jobben min tar det heldigvis greit, men føler likevel på det. Er du alene, eller er det en pappa i bildet som også kan ta noen sykedager? Vi tar annenhver gang, slik at ikke alt skal gå ut over min jobb. Uansett må du bare prøve å børste det av deg. Barnet ditt kommer først, og jobben kan vente ❤️
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #4 Skrevet 28. november 2022 Det er sjefen sitt ansvar å sørge for tilstrekkelig bemanning. Anonymkode: 2d5ab...a05 5 2
Skalperud Skrevet 28. november 2022 #5 Skrevet 28. november 2022 Hadde kontaktet lege tror jeg, i hvert fall ringt de. Sånn er det bare, barnet kommer først ❤️ 1
Alvario Skrevet 28. november 2022 #6 Skrevet 28. november 2022 For det første. Barnet ditt er ikke kjempesyk, en har fått ett virus det tar litt tid å bli kvitt. Ang. jobb så skal du ikke har dårlig samvittighet. Det er nå slik at barnehagebarn blir mye syke, og det er lite du får gjort med det. Det jeg selv opplever kan irritere kollegaer/leder er om de får en større belastning og du f.eks tar hele perioden med syke barn uten at partnere din deltar. At du legger ut på SoMe om hvor godt du er igang med juleforberedselser siden du er hjemme hele dagen. At du kunne ha bidratt med noe jobb hjemmefra (om du har ett barn som sover mye når det er sykt), men av prinsipp kjører på «sykt barn» og ikke bidrar noe inn på jobben. Gjør du ikke noe av dette så må du bare parkere kollaga/leder om det kommer kommentarer! Masse god bedring🌸 8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #7 Skrevet 28. november 2022 Du skal ikke tenke på jobben. Ingen kommer til å takke deg fordi du ofrer barnets helse for en jobb. Bare børst slike kommentarer av deg og ta vare på barnet ditt med null dårlig samvittighet ❤️ Anonymkode: 6052e...677 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #8 Skrevet 28. november 2022 Tusen takk for oppmuntring alle sammen. Jeg er ganske satt ut av hvordan dette året med barnehagestart har vært. Ble advart av ei venninne at det kunne bli sånn, men det hørtes ikke så ille ut som det oppleves. Faren er deltagende, men han sender barnet til sin mor på sine dager og drar på jobb selv. Jeg føler barnet blir litt stresset av dette, men han er helt uenig. Og det er et stykke unna, så når jeg kommer hjem fra jobb må jeg vente til 18-19 før barnet blir hentet hos henne og jeg vil jo helst ha han hjemme. Hun klarer ikke roe han så han får sove og har gitt han så mye melk at han kaster opp. Hun har lagt han til å sove 17, så han ikke får sove til kvelden. Føler han blir dårligere av dette. Så da føler jeg ekstra på at jeg vil ta ekstra dager. Men det går seg vel til. Merker det tærer på over tid, men det er jo likt for alle og spesielt ille i år mtp sykdom skjønner jeg. Vi er vel mange i samme situasjon. Anonymkode: a5227...439 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #9 Skrevet 28. november 2022 Herregud🙄 Ungen din er ikke kjempe syk, den er normalt syk som alle barnehagebarn blir på denne årstiden. Du har vært borte fra jobb en uke og barnet ditt trenger deg. Jeg var borte 3 mnd i strekk i fjor med ungen min fordi han var KJEMPE syk, men det kunne ikke falt meg inn å bry meg om hva de andre kollegaene måtte tenke om meg engang… ungen først, alltid. Anonymkode: fbd04...d5f 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #10 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for oppmuntring alle sammen. Jeg er ganske satt ut av hvordan dette året med barnehagestart har vært. Ble advart av ei venninne at det kunne bli sånn, men det hørtes ikke så ille ut som det oppleves. Faren er deltagende, men han sender barnet til sin mor på sine dager og drar på jobb selv. Jeg føler barnet blir litt stresset av dette, men han er helt uenig. Og det er et stykke unna, så når jeg kommer hjem fra jobb må jeg vente til 18-19 før barnet blir hentet hos henne og jeg vil jo helst ha han hjemme. Hun klarer ikke roe han så han får sove og har gitt han så mye melk at han kaster opp. Hun har lagt han til å sove 17, så han ikke får sove til kvelden. Føler han blir dårligere av dette. Så da føler jeg ekstra på at jeg vil ta ekstra dager. Men det går seg vel til. Merker det tærer på over tid, men det er jo likt for alle og spesielt ille i år mtp sykdom skjønner jeg. Vi er vel mange i samme situasjon. Anonymkode: a5227...439 Et sykt barn- og spesielt et så LITE sykt barn skal ikke sendes bort. barnet blir ekstra sårbart når det er sykt og trenger da mer enn noen gang ro og hvile. Hvordan ville du hatt det hvis du måtte være på besøk hos noen når du hadde høy feber? Det far gjør her er IKKE greit. Hvis dere ikke har andre løsninger får i det minste bestemor komme hjem t dere. Virkelig galt å utsette barnet for dette! Anonymkode: 511a6...f12 9 2 3
~white lady~ Skrevet 28. november 2022 #11 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tusen takk for oppmuntring alle sammen. Jeg er ganske satt ut av hvordan dette året med barnehagestart har vært. Ble advart av ei venninne at det kunne bli sånn, men det hørtes ikke så ille ut som det oppleves. Faren er deltagende, men han sender barnet til sin mor på sine dager og drar på jobb selv. Jeg føler barnet blir litt stresset av dette, men han er helt uenig. Og det er et stykke unna, så når jeg kommer hjem fra jobb må jeg vente til 18-19 før barnet blir hentet hos henne og jeg vil jo helst ha han hjemme. Hun klarer ikke roe han så han får sove og har gitt han så mye melk at han kaster opp. Hun har lagt han til å sove 17, så han ikke får sove til kvelden. Føler han blir dårligere av dette. Så da føler jeg ekstra på at jeg vil ta ekstra dager. Men det går seg vel til. Merker det tærer på over tid, men det er jo likt for alle og spesielt ille i år mtp sykdom skjønner jeg. Vi er vel mange i samme situasjon. Anonymkode: a5227...439 Man sender ikke bort et sykt barn. Far har også «sykt barn» dager. Han får ta sin del. 7 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #12 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tusen takk for oppmuntring alle sammen. Jeg er ganske satt ut av hvordan dette året med barnehagestart har vært. Ble advart av ei venninne at det kunne bli sånn, men det hørtes ikke så ille ut som det oppleves. Faren er deltagende, men han sender barnet til sin mor på sine dager og drar på jobb selv. Jeg føler barnet blir litt stresset av dette, men han er helt uenig. Og det er et stykke unna, så når jeg kommer hjem fra jobb må jeg vente til 18-19 før barnet blir hentet hos henne og jeg vil jo helst ha han hjemme. Hun klarer ikke roe han så han får sove og har gitt han så mye melk at han kaster opp. Hun har lagt han til å sove 17, så han ikke får sove til kvelden. Føler han blir dårligere av dette. Så da føler jeg ekstra på at jeg vil ta ekstra dager. Men det går seg vel til. Merker det tærer på over tid, men det er jo likt for alle og spesielt ille i år mtp sykdom skjønner jeg. Vi er vel mange i samme situasjon. Anonymkode: a5227...439 Sende bort et sykt barn?? Kanskje på tide å tenke gjennom prioriteringene sine, stakkars unge Anonymkode: fbd04...d5f 4
klarinetta Skrevet 28. november 2022 #13 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har det vart ei uke, feber, oppkast, masse snørr og ingen matlyst. Går i bhg. Føler jeg er en superbelastning for jobben og lurer på hvor lenge slike virus egentlig kan vare. Ikke vært noe grunn til å oppsøke lege, feber har gått ned ved Paracet og alt i alt virker barnet bedre. Men det går sent. Dere som har erfaring, er det sånn at disse virusene kan vare i 2-3 uker i verste fall? Utrolig vrient med en fulltidsstilling i tillegg hvor man nærmest blir sett stygt på fordi man må ta enda en omsorgsdag. Fikk en stygg kommentar fra en kollega og er ganske nedpsyket. Hva gjør man? Jeg kan jo ikke for det Anonymkode: a5227...439 Barnet ditt er sykt, og det hjelper ingen, aller minst dere selv, å ha dårlig samvittighet for det. Jeg hadde syke barn i årevis, gikk helt i kjelleren av bekymring og dårlig samvittighet. Lett å si, men ingenting er så dårlig betalt som å bekymre seg for jobb utenom jobb. Masse god bedring til barnet ❤ 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #14 Skrevet 28. november 2022 Herregud for en idiot du er gift med.... Anonymkode: 69cc1...467 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #15 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud🙄 Ungen din er ikke kjempe syk, den er normalt syk som alle barnehagebarn blir på denne årstiden. Du har vært borte fra jobb en uke og barnet ditt trenger deg. Jeg var borte 3 mnd i strekk i fjor med ungen min fordi han var KJEMPE syk, men det kunne ikke falt meg inn å bry meg om hva de andre kollegaene måtte tenke om meg engang… ungen først, alltid. Anonymkode: fbd04...d5f Men min arbeidsgiver har stelt det i stand sånn at alle får problemer som følge av mitt fravær. Og jeg er lei av kommentarer på at foreldre i dag har langt oftere syke unger enn det foreldre hadde på 80-90 tallet. Man får kommentarer, akkurat som at de hinter om at man later som. Og holder de hjemme for ingenting. Mitt barn har hatt feber i ei uke, ikke hatt matlyst og det hadde vært barnemishandling å sende han i bhg. Også fått kommentar på at det ikke er normalt at det varer over ei uke, mens på nett står det at virus på små barn ofte varer i to uker. Hvorfor sier de sånn. Det gjør meg syk i hodet Anonymkode: a5227...439
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #16 Skrevet 28. november 2022 klarinetta skrev (1 time siden): Barnet ditt er sykt, og det hjelper ingen, aller minst dere selv, å ha dårlig samvittighet for det. Jeg hadde syke barn i årevis, gikk helt i kjelleren av bekymring og dårlig samvittighet. Lett å si, men ingenting er så dårlig betalt som å bekymre seg for jobb utenom jobb. Masse god bedring til barnet ❤ Takk. Jeg er helt i kjelleren jeg nå ja. Aldri følt meg så knytt i alle retninger. Vil på jobb og gjøre mitt der, men barnet er sykt og jeg vil jo aller helst være der. For ei mor er det tøft å sitte på jobb og vite at barnet ditt er hos ei bestemor og ikke hjemme i vante omgivelser. Det resulterer jo også i at jeg ikke får ivareta han når jeg kommer hjem, må vente til kvelden når samboer henter han. Dette synes samboer er helt innafor og mener bestemor ( hans mor) er like bra som meg. Det vet jeg hun ikke er, for jeg er moren hans og kjenner han ut og inn. De dagene han har vært hos henne denne perioden har han ikke klart å sove på dagen og han har blitt verre. Feberen var borte i to dager, etter en dag hos henne fikk han ingen søvn og feberen skjøt opp. Han hadde også fått melkeflaske på melkeflaske så oppkasten sprutet da han kom hjem. Sier jeg noe til samboer blir han kjempesint og ber meg være takknemlig for hjelp. Men det er jo han som trenger hjelp og ikke kan være hjemme. Jeg har tatt mine dager, han tar ikke sine og sender han til bestemor. Og påstår hun hjelper oss. Hun hjelper han. Det er så urimelig og urettferdig. Når jeg har vært hjemme har barnet fått sove ut og bare tatt det med ro. I dag ble han vekket tidlig, kledd på og satt i bilen i retning henne. Og det tror jeg er slitsomt når han er syk. Jeg sa hun kunne passe han hjemme hos oss, så han fikk sove ut, og jeg kunne ta over når jeg kom hjem, men det ville hun ikke. Jeg tror et så lite barn trives best med mamma og pappa når det er sykt jeg da. Anonymkode: a5227...439 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #17 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sende bort et sykt barn?? Kanskje på tide å tenke gjennom prioriteringene sine, stakkars unge Anonymkode: fbd04...d5f Han er så begeistret for sin mor og uttrykker nærmest at hun gir bedre omsorg enn meg. Men han forstår jo ikke den delen med tilknytning og at en mor er spesialist på sitt eget barn. De dagene jeg har vært hjemme med han har det fortonet seg fredelig og fint. Men kanskje jeg overdriver. Er ganske nedpsyka og sikkert helt urimelig Anonymkode: a5227...439
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #18 Skrevet 28. november 2022 Jeg forstår deg veldig godt! Og at du synes dette er fælt overfor jobben. Vi har også hatt mye sykdom i høst, så kjenner litt på det samme. Har heldigvis ikke fått noen frekke kommentarer fra sjefen 🙂 Uansett. Ett skikkelig virus kan ta litt tid å bli kvitt. En uke er ikke lang tid mtp virus, men kan være at barnet kan begynne å gå i bhg igjen etter en uke. Snørr og hoste er lov. Men du må se på allmenntilstanden. Angående hva kollegaer kommenterer på syke barn i dag,kontra før i tiden. Så er det jo ikke bare opp til oss foreldre. Min erfaring er at barnehagene har lav terskel for å ringe. De er opptatt av at barnet skal kunne følge opplegget hver dag. Klarer ikke barnet det, bør det heller være hjemme. Så, det er jo ikke bare foreldrene som styrer dette i dag. Anonymkode: ac85d...955
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #19 Skrevet 28. november 2022 Jeg blir altså så provosert av det du skriver om hvordan samboeren din behandler barnet sitt, og deg, at jeg blir faktisk sint på et helt ukjent menneske jeg bare leser om på et forum. Han burde aldri hatt barn! Du bør vise han denne tråden så han ser hvor urimelig han er. HAN er far til barnet, HAN skal være hjemme med det når det er sykt på lik linje med deg. Barnet skal IKKE sendes til bestemor som ikke klarer å lese barnet og gi det god nok omsorg. Dette er faktisk omsorgssvikt av samboeren din. Jeg håper du kvinner deg opp TS og gir samboeren din en skikkelig skyllebøtte og forteller han hvor skapet skal stå. Ellers hadde jeg faktisk tatt alle sykt barn dagene og når barnet var friskt begynt å se meg om etter en annen plass å bo. Når man får barn må man prioritere annerledes og samboer sin jobb er ikke viktigere enn barnet deres. Anonymkode: e547d...372 1 2
Amys Skrevet 28. november 2022 #20 Skrevet 28. november 2022 Hvorfor henter du ikke barnet etter jobb, hvis du vil ha ham hjem tidligere? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå