AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #1 Skrevet 28. november 2022 Altså den du vet de blir mest glad for. Venter dere med den til slutt? Eller starter de med den? Vet noen får åpne en gave på morgenen slik at ikke ventetiden blir så lang/ for å ha noe å gjøre i løpet av dagens mens foreldre lager mat og ordner for selskap. Anonymkode: c9ef6...acb
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #2 Skrevet 28. november 2022 Lurer jeg også på! Vi er så mange samlet i jula, og noen deler ut gaver, og folk pakker opp mens det blir delt ut flere, og det er rett og slett vanskelig å følge med på hvilke gaver ungene får fra hvem. Lurer på om vi skal gjøre noe annerledes i år, men det er litt vanskelig da vi er med flere i familien som liker å gjøre ting som vi alltid har gjort det... Anonymkode: e45df...e66
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #3 Skrevet 28. november 2022 Vi pleier å la de få åpne gaven fra oss på morgenen julaften. Anonymkode: 7ab57...27a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #4 Skrevet 28. november 2022 Gaver blir tatt fra under treet i tilfeldig rekkefølge. Anonymkode: 71da4...9a0 23 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #5 Skrevet 28. november 2022 Når den blir plukket ut under treet! Anonymkode: b61f6...075 11 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #6 Skrevet 28. november 2022 Vi pakker ut 1 og 1 gave fra under treet. Rampenissen leverer julestrømpe med aktivitetsbok/aktivitetsleke om morgenen, men det er ikke "den store" gaven Anonymkode: 9565d...733 4 1
Brunello Skrevet 28. november 2022 #7 Skrevet 28. november 2022 Det kommer helt an på alderen. Nå er barna såpass store at de kan vente med de fineste gavene til kvelden. Men da de var små, spredte vi gavene ut over hele dagen og gjerne romjula også. Prinsippet var at gavene fra de vi feiret med lå under treet. Andre gaver ble fordelt. Å vente med den fineste til slutt er helt meningsløst for små barn. For de minste er de første gavene mest spennende.
Bombasi Skrevet 28. november 2022 #8 Skrevet 28. november 2022 Når jeg var barn fikk jeg "hovedpakken" alltid til sist under juletreet, når vi var ferdige å pakke opp. Sånn sett bevarte spenningen seg, og jeg kunne fokusere på de mindre viktige pakkene først, uten å bli distrahert over "hovedpakken" som jeg virkelig ønsket meg. 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #9 Skrevet 28. november 2022 Åpner i tilfelsig rekkefølge. Hun blir distrahert av alle gaver og rekker uansett ikke alle på jualften. Gjør ikke noe om det ligger igjen noen til første juledag. Får velge en gave som hun åpner om morgenen. Anonymkode: ea235...8a5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #10 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åpner i tilfelsig rekkefølge. Hun blir distrahert av alle gaver og rekker uansett ikke alle på jualften. Gjør ikke noe om det ligger igjen noen til første juledag. Får velge en gave som hun åpner om morgenen. Anonymkode: ea235...8a5 tilfeldig Anonymkode: ea235...8a5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #11 Skrevet 28. november 2022 Tilfeldig i forhold til når ting blir plukket under treet. Anonymkode: 3cd77...746 1 1
RockyRose Skrevet 28. november 2022 #12 Skrevet 28. november 2022 Vi fekk alltid ei julegåve ilag med julestrømpa på morgonen som skulle halde oss opptatt gjennom dagen. Så på kvelden opna vi i tilfeldig rekkefølge, ein og ein 😊🎄
Arkana Skrevet 28. november 2022 #13 Skrevet 28. november 2022 Gavene åpnes i tilfeldig rekkefølge. Barna leker ikke med noe før alt er åpnet så det er ikke viktig om favorittgaven ble åpnet først eller sist. Det er jo heller ikke slik at det alltid er én stor og spesiell favorittgave som skiller seg markant fra alle de andre. Her får de ingen gaver på morgenen. Å vente til kvelden er en viktig del av spenningen. 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #14 Skrevet 28. november 2022 Hovedgaven kommer til slutt, så de gidder å åpne alle gaver med klær, bøker og andre ting som ikke har stått på ønskelisten. Anonymkode: 0dae0...f71 2
Hensatt Skrevet 28. november 2022 #15 Skrevet 28. november 2022 Hvordan vet dere hva som er "hovedgaven". Er ikke lenger slik som vi var små, når hovedgaven (eneste gaven) var en rattkjelke gjerne flere hadde spleiset på. Nå kommer det plutselig et nettbrett fra farmor, mobil fra onkel, 2000 i kontanter fra oldemor osv. 3 1
Minime94 Skrevet 28. november 2022 #16 Skrevet 28. november 2022 Fikk somregel den beste gaven til slutt om det var noe jeg virkelig hadde ønsket meg eller om pappa hadde kjøpt noe gøy uten om det vanlige. Var alltid like spennende å vente på den gaven man så lå der men som man fikk beskjed at den skulle pakkes opp til slutt 😊
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #17 Skrevet 28. november 2022 Blizz1 skrev (3 minutter siden): Hvordan vet dere hva som er "hovedgaven". Er ikke lenger slik som vi var små, når hovedgaven (eneste gaven) var en rattkjelke gjerne flere hadde spleiset på. Nå kommer det plutselig et nettbrett fra farmor, mobil fra onkel, 2000 i kontanter fra oldemor osv. Fordi det er vi foreldre som kjøper den største/dyreste gaven. Har skjedd en gang at de har fått den beste gaven fra, da lot vi den komme midt i åpningen. (Visste om den) Anonymkode: 0dae0...f71 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #18 Skrevet 28. november 2022 Hvordan vet dere hva barna blir mest glad for? Trenger ikke å være størst eller dyrest for å være best. i fjor var det kjekkeste jenta fikk en smokk som fulgte med babybornen. Ikke selve dukka slik vi trodde. Gutten syntes det var kjekkest med ei fargebok. Ikke stor bilbane slik vi trodde. Anonymkode: e61fc...664 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #19 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi pakker ut 1 og 1 gave fra under treet. Rampenissen leverer julestrømpe med aktivitetsbok/aktivitetsleke om morgenen, men det er ikke "den store" gaven Anonymkode: 9565d...733 Sånn er det her og 😊 Alle ser på hva den ene pakker ut, og man får mer oversikt. Tid gaven kommer er tilfeldig, men prøver å ikke la.det være den første gaven Anonymkode: 11ee7...ef2 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #20 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvordan vet dere hva barna blir mest glad for? Trenger ikke å være størst eller dyrest for å være best. i fjor var det kjekkeste jenta fikk en smokk som fulgte med babybornen. Ikke selve dukka slik vi trodde. Gutten syntes det var kjekkest med ei fargebok. Ikke stor bilbane slik vi trodde. Anonymkode: e61fc...664 Selvfølgelig kan de små tingene være kjempe populære. Jeg tenker mer på når barnet har ønsket seg veldig feks snowracer, så sparer vi den til slutt. Gjerne IKKE lagt den under treet, men gjemt den på vårt soverom og henter den frem til slutt. Anonymkode: 0dae0...f71 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå