AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #41 Skrevet 28. november 2022 Fjelltopp skrev (Akkurat nå): Men når dette er dine dunker og du kan få bøter for feilsortering, hvorfor kan du ikke ha kameraovervåking på de da ? Går ut fra at de står på din eiendom. Eventuelt heng opp en lapp ved postkassestativet og be om at folk kaster søppel i sine egne dunker. Har du ringt renovasjonsselskapet ditt og spurt om dem har forslag ang dette problemet ? Som jeg skriver i innlegget rett over ditt: bor i rekkehus, dunkene står på fellesområde uten strøm. Ja, har snakket med renovasjonsselskapet. De sier lås, men det koster 500 per dunk og jeg må ha 5, det er for masse penger. Anonymkode: 053d0...d7d 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #42 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som jeg skriver i innlegget rett over ditt: bor i rekkehus, dunkene står på fellesområde uten strøm. Ja, har snakket med renovasjonsselskapet. De sier lås, men det koster 500 per dunk og jeg må ha 5, det er for masse penger. Anonymkode: 053d0...d7d Koster aldeles ikke 500 kr, du kan gjøre dette selvstendig bare du husker å låse dem opp for hver tømming. Anonymkode: de506...a19 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #43 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Koster aldeles ikke 500 kr, du kan gjøre dette selvstendig bare du husker å låse dem opp for hver tømming. Anonymkode: de506...a19 Om renovasjonsselskapet skal gjøre det koster det 500 kroner. Og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare det selv. Anonymkode: 053d0...d7d 1 2
nordlending Skrevet 28. november 2022 #44 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om renovasjonsselskapet skal gjøre det koster det 500 kroner. Og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare det selv. Anonymkode: 053d0...d7d Tynn kjetting gjennom de to hullene (tre fra undersiden), gjennom håndtaket og hengelås. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #45 Skrevet 28. november 2022 nordlending skrev (Akkurat nå): Tynn kjetting gjennom de to hullene (tre fra undersiden), gjennom håndtaket og hengelås. Og så feste det på det grå på en måte? Blir det tett nok? Anonymkode: 053d0...d7d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #46 Skrevet 28. november 2022 nordlending skrev (24 minutter siden): Tynn kjetting gjennom de to hullene (tre fra undersiden), gjennom håndtaket og hengelås. Hvilke tre? Anonymkode: 86de9...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #47 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilke tre? Anonymkode: 86de9...d2a Anonymkode: 053d0...d7d 10
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #48 Skrevet 28. november 2022 Du trenger kanskje ikke så veldig solide løsninger, kanskje bare tau med knute e.l. Det går jo an å starte med noe enkelt. Godt mulig søppelfanten ikke gidder dersom det blir litt mer plundrete å hive i dunken enn å bare vippe opp lokket i forbifarta. Jeg hadde en periode med søppel fra andre, og kontaktet renovasjonsselskapet for å høre om de solgte noen slags låser som funket på dunken, men det gjorde de ikke. Men, jeg kunne bruke en egen løsning med hengelås, da måtte jeg bare bore hull i kanten for å feste det i. (Ser ut for at du har hull der fra før.) Jeg avventet med å gjøre noe med det, og etter et utskifte av enkelte beboere i nabolaget forsvant problemet, så da ble det aldri noe av. Anonymkode: 2bb52...20a 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #49 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, en dunk for hver søppel til hver bolig. Jeg har altså fem dunker som er mine. Vi har ingen Facebook-gruppe. Men jeg vet noen andre har hatt samme problem, de bodde lenger borte, der ble alle dunkene deres overlesset med restavfall. Anonymkode: 053d0...d7d Kjøp lås på søppeldunken din. Dette hadde jeg aldri orket hadde jeg vært deg! Anonymkode: c1591...7c8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #50 Skrevet 28. november 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Vurderer strips, faktisk. Skal se på det. Her koster det altså 500 per dunk. Det er for dyrt for meg akkurat nå. Anonymkode: 053d0...d7d jaja, da får du bare tåle at andre hiver greier i din dunk da. Anonymkode: 5082f...4e0
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #51 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): jaja, da får du bare tåle at andre hiver greier i din dunk da. Anonymkode: 5082f...4e0 Hvis jeg ikke kan betale 2500 kroner for å få ha dunkene mine i fred, så må jeg tåle det? Nei du. Anonymkode: 053d0...d7d 11
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #52 Skrevet 28. november 2022 Du har jo ikke mange andre alternativer enn å låse dunken på en måte. Eventuelt "leve" med. Henge opp lapp der du bere de slutte er kanskje verdt et forsøk men ingen garanti Anonymkode: 292c1...d9c
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #53 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kjøp lås på søppeldunken din. Dette hadde jeg aldri orket hadde jeg vært deg! Anonymkode: c1591...7c8 Skal teste ut sykkellås og kjettinger. Anonymkode: 053d0...d7d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #54 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har jo ikke mange andre alternativer enn å låse dunken på en måte. Eventuelt "leve" med. Henge opp lapp der du bere de slutte er kanskje verdt et forsøk men ingen garanti Anonymkode: 292c1...d9c Ja, jeg forstår det. Synes bare det er så sykt frekt. Og å spare opp over femti doruller og kaste i andres dunk, det er ekkelt i tillegg. Anonymkode: 053d0...d7d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #55 Skrevet 28. november 2022 luddmille skrev (2 timer siden): Dette er forskjellige folk sine meninger. Ja du kan si at folk ikke får lov til å kaste søppel, men det finnes INGEN LOV MOT DET. Du sa at det var forbudt og det er ikke sant. Det er uansett j irriterende å måtte betale for at andre får kastet søppela si (gjerne feilsortert og ikke i feks pose. Hos oss er det noen som gjerne pælmer søppel fra mc donalds rett i restavfallet. Her skal all søppel i poser før det kastes i spannet. Siden jeg er den som er registrert som leier av søppelspannet, så er det jeg som står ansvarlig for at søppela er sortert og kastet på korrekt måte.) Jeg ville forsøkt med en eller annen kjetting og lås metode gjennom de hullene pg håndtaket. Anonymkode: 9ac65...49a 4
AprilLudgate Skrevet 28. november 2022 #56 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er ikke mulig. Anonymkode: 053d0...d7d Du kan jo helt fint borre et tynt hull og ta vaier med hengelås/strips? 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #57 Skrevet 28. november 2022 AprilLudgate skrev (12 minutter siden): Du kan jo helt fint borre et tynt hull og ta vaier med hengelås/strips? Jeg tror ikke det er lov, siden jeg bare leier dunken av renovasjonsselskapet. Anonymkode: 053d0...d7d 1
AprilLudgate Skrevet 28. november 2022 #58 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror ikke det er lov, siden jeg bare leier dunken av renovasjonsselskapet. Anonymkode: 053d0...d7d Hm…. Da hadde jeg tatt tynn kjetting og festet stramt på den grå underdelen først. Så hadde jeg tatt 2-3 remser med kjetting /veldig fast strips som festes med hengelåser. Stramt nok til at det blir vanskelig å smette inn ting. Så hadde jeg skrevet lapper på alle med plastbelegg, hvor det orienteres om at det ikke er lov å hensette avfall og vedkommende vil bli anmeldt dersom dette fortsetter. 2
origin Skrevet 11. desember 2022 #59 Skrevet 11. desember 2022 Bolig og søppel Du kan nekte naboen å bruke søppelkassen din | ABC Nyheter kan inneholde noe utdatert info 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #60 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 9.32): Vurderer strips, faktisk. Skal se på det. Her koster det altså 500 per dunk. Det er for dyrt for meg akkurat nå. Anonymkode: 053d0...d7d Kjøp vanlige hengelåser. Jeg regner med at alle har en oversikt over når søpla hentes? Hos oss er det i tillegg egen app og jeg får alltid en påminnelse dagen før. Fungerer finfint med hengelås, har også idiotnabo. Anonymkode: 2e358...569
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå