Gå til innhold

Noen kaster søppel i min dunk - hva gjøre med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lås til søppeldunken, eller bygg et hus med lås på. 

Anonymkode: 49fb1...ab8

Det er ikke mulig. 

Anonymkode: 053d0...d7d

Skrevet

Det er noe dritt. Her fant jeg ut at det var naboen, fordi det var masse brev og regninger oppi også. Han overfylte dunken min med usortert restavfall. Jeg flyttet dunkene, men vet ikke hva du skal gjøre. Lås er dyrt ja. 

Anonymkode: 3a984...bb4

Skrevet

Er det en måte å få låst de midlertidig? Enten ved kjetting/hengelås eller tau eller noe dom gjør det kronglete for de som kaster søppelet sitt i dunkene? Er det alle dunkene de kaster i eller er det mest restsøppel? Du kan evt betale for å få låst den dunken.

Anonymkode: 08c65...f68

Skrevet

Kjøp en overfallsalarm, monter den så den tappen som separerer batteriene, blir dratt ut når lokket åpnes. Batteriene får kontakt og det blir et helsinkens leven. 

Anonymkode: 1b2b4...e2c

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke mulig. 

Du kan ikke ha søppeldunk med lås på? Hvorfor ikke, i så fall? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det en måte å få låst de midlertidig? Enten ved kjetting/hengelås eller tau eller noe dom gjør det kronglete for de som kaster søppelet sitt i dunkene? Er det alle dunkene de kaster i eller er det mest restsøppel? Du kan evt betale for å få låst den dunken.

Anonymkode: 08c65...f68

Det er nesten alle. Jeg skal prøve md hengelås, men det blir jo et helsikes styr. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjøp en overfallsalarm, monter den så den tappen som separerer batteriene, blir dratt ut når lokket åpnes. Batteriene får kontakt og det blir et helsinkens leven. 

Anonymkode: 1b2b4...e2c

Kan vurdere det, men høres litt komplisert ut. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan ikke ha søppeldunk med lås på? Hvorfor ikke, i så fall? 

Jeg skrev det i hi. Det er for dyrt. 

Skrevet
luddmille skrev (6 minutter siden):

Du kan ikke bare si at noe er forbudt med mindre det er sant. Vær ærlig og si at du synes eller håper det er forbudt. 

Er du enig i at du tok feil når du sa at du eide dunken?

Om du leier en møblert kommunal bolig, kan jeg da etter din logikk komme inn i stua di, lage meg noe mat og sette meg godt til rette i sofaen foran tv’en med beina på bordet? 
Tross alt er det ikke du som eier verken møbler eller bolig.

Anonymkode: 20f08...e27

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Enten må du sette dunkene et annet sted så ingen andre kommer til. Eller så må du ha lås.

Eller så kan en mulighet være å slutte å irritere deg om ikke annet funker. 

Anonymkode: ec9bd...816

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, luddmille said:

dunken tilhører kommunen

Her tilhører den i såfall renovasjonseleskapet. 

Anonymkode: 38d5f...fe6

• Liker 3
Skrevet
Skrevet
1 hour ago, luddmille said:

du leier søppeldunken av kommunen. Kommunen eier den.

Har du kjøpt en søppeldunk så eier du den.

Nei, renovasjonseleskapet eier den. Noen steder er det kommunen, her er det ikke det

Anonymkode: 38d5f...fe6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kontak Selskapet som håndterer avfall og be om lås og nøkkel - de låser selv opp når dunken skal tømmes. 

Anonymkode: 63d31...b43

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enten må du sette dunkene et annet sted så ingen andre kommer til. Eller så må du ha lås.

Eller så kan en mulighet være å slutte å irritere deg om ikke annet funker. 

Anonymkode: ec9bd...816

Jeg kan altså få ganske store bøter for dette. I tillegg får jeg mindre plass til eget søppel. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kontak Selskapet som håndterer avfall og be om lås og nøkkel - de låser selv opp når dunken skal tømmes. 

Anonymkode: 63d31...b43

Det er som sagt for dyrt. 

• Nyttig 1
Skrevet

Har dere en dunk for hver type søppel? 

Har dere Facebookgruppe for nabolaget? 

Annonse
Skrevet
nordlending skrev (Akkurat nå):

Har dere en dunk for hver type søppel? 

Har dere Facebookgruppe for nabolaget? 

Ja, en dunk for hver søppel til hver bolig. Jeg har altså fem dunker som er mine. Vi har ingen Facebook-gruppe.

Men jeg vet noen andre har hatt samme problem, de bodde lenger borte, der ble alle dunkene deres overlesset med restavfall. 

• Liker 2
Skrevet

Du kjøper selvfølgelig egne låser, hvorpå du låser dunkene dine - bare husk å låse dem opp kvelden før tømming av aktuelle dunker. Følg med på tømme-kalender for din adresse. 

Uten om det, er det ingenting å gjøre. Og jo, selvfølgelig kan du kameraovervåke på din egen adresse. Løsningsorientert er svaret

Anonymkode: de506...a19

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uten om det, er det ingenting å gjøre. Og jo, selvfølgelig kan du kameraovervåke på din egen adresse. Løsningsorientert er svaret

Jeg bor i rekkehus, dunken står på fellesområde uten strøm, hvordan skal jeg kameraovervåke? Det går ikke. Derfor sier jeg at det kan jeg ikke. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, en dunk for hver søppel til hver bolig. Jeg har altså fem dunker som er mine. Vi har ingen Facebook-gruppe.

Men jeg vet noen andre har hatt samme problem, de bodde lenger borte, der ble alle dunkene deres overlesset med restavfall. 

Men når dette er dine dunker og du kan få bøter for feilsortering, hvorfor kan du ikke ha kameraovervåking på de da ?
Går ut fra at de står på din eiendom. Eventuelt heng opp en lapp ved postkassestativet og be om at folk kaster søppel i sine egne dunker.
Har du ringt renovasjonsselskapet ditt og spurt om dem har forslag ang dette problemet ?

Ok, ser nå at dunkene står på fellesområde.

Endret av Fjelltopp
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kjøper selvfølgelig egne låser, hvorpå du låser dunkene dine - bare husk å låse dem opp kvelden før tømming av aktuelle dunker

Hvordan? Det er ikke hull i dunken. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...