AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #1 Skrevet 28. november 2022 Hva er det med folk som puster og peser, slapser, slurper og smatter når de spiser. Blir gal og jeg snakker om godt voksne mennesker i 40 årene. Nytter ikke å si noe da blir de bare fornærmet. Å fise og rape med bordet har de heller ikke noe problemer med. Anonymkode: 57939...efe
Polyester Skrevet 28. november 2022 #2 Skrevet 28. november 2022 Jeg tenkte på det i går om etikette egentlig har noen funksjon i det norske samfunnet lenger? Etikette sin hovedfunksjon er å inndele personer i samfunnsklasser, men det norske samfunnet er stort sett klasseløst, eller middelklassen er i alle fall veldig bred. Den nye funksjonen til etikette blir isåfall en slags måleenhet for høflighet og respekt, og det kan jo være interessant. Men så er det jo ikke alltid slik at den som ikke opprettholder etiketten mener noe med det, det kan hende de ikke har lært denne høflighetskoden eller at de ikke er klar over hvordan de burde oppføre seg ved matbordet. Da kan man vel ikke klandre de, da må man vel klandre deres foreldre? Hva tenker du TS?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #3 Skrevet 28. november 2022 Jeg hadde en super hyggelig kvinnelig kollega. Men, det endret seg drastisk da vi skulle spise lunsj sammen, og hun slikket på kniven. Det er jeg oppdratt til å ikke gjøre. Gjør det ikke hjemme alene en gang. Mye mulig jeg er prippen, men for meg går det under folkeskikk. Anonymkode: 75b6a...c89 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #4 Skrevet 28. november 2022 Synes også det er guffent at noen sleiker fingrene sine … Anonymkode: 773af...7d2 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #5 Skrevet 28. november 2022 Det meste går på hva folk vil at andre ikke skal gjøre. Ren egoisme. Anonymkode: cd777...58d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 Det dreier seg jo om å ikke fremstå som huleboer. Men det finnes mange mindre oppegående personer. Anonymkode: 4b7e2...fa9 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #7 Skrevet 30. november 2022 Med unntak av et-par venninner som har den uvanen at de snakker mens de tygger, så har jeg aldri opplevd den typen oppførsel fra voksene som du her beskriver. Og jeg er ofte på restaurant, spiser i kantina på jobb nesten daglig. Er det virkelig så vanlig? Anonymkode: 8c81b...8be
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #8 Skrevet 1. desember 2022 Grusomt med voksne mennesker som smatter, slafser og snakker med mat i munnen🥵 Anonymkode: 717cb...53f
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #9 Skrevet 1. desember 2022 Har en far som prater mens han spiser og er langt fra stille i munnen, så ille at det er på grensen til at jeg har fått misofoni…. Anonymkode: cd91a...0c2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #10 Skrevet 2. desember 2022 I en alder av 36, så har jeg opplevd det så sjeldent at jeg ikke bryr meg stort. Anonymkode: 9dcb9...bee
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #11 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 8.05): Hva er det med folk som puster og peser, slapser, slurper og smatter når de spiser. Blir gal og jeg snakker om godt voksne mennesker i 40 årene. Nytter ikke å si noe da blir de bare fornærmet. Å fise og rape med bordet har de heller ikke noe problemer med. Anonymkode: 57939...efe Hva er det med foreldre som tar med seg barna på restaurant, og så sitter å ser på at poden i en alder av ca 10 år, sitter å peller og spiser snørr og buser, uten å irettesette barnet? Eier de ikke skam? DET ER MOTBYDELIG!!! Anonymkode: 6567c...77a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå