AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #1 Skrevet 28. november 2022 Vann er absolutt det siste som frister når jeg er kvalm. Er ikke noe glad i Farris. Hva drikker dere? Har hørt at brus kan forårsake spontanabort, så vil ikke drikke for mye av det, men det er det eneste som frister.. Anonymkode: ef496...157
Avimom Skrevet 28. november 2022 #2 Skrevet 28. november 2022 Farris og eplejuice, 50/50 blanding. Da får du både i deg saltet fra farrisen og sukkeret fra eplejuicen. Var det jeg (og mini i magen) overlevde på de første 3 mnd
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #3 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vann er absolutt det siste som frister når jeg er kvalm. Er ikke noe glad i Farris. Hva drikker dere? Har hørt at brus kan forårsake spontanabort, så vil ikke drikke for mye av det, men det er det eneste som frister.. Anonymkode: ef496...157 Brus kan ikke forårsake spontanabort! jeg drakk brus, og veldig mye juice! Klarte heller ikke vann de første mnd! Etter uke 20 drakk jeg kun vann!:) og hvis jeg skulle drikke vann, så synes jeg det var bedre med kokt vann, med litt sitron i! Anonymkode: a804e...a83 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #4 Skrevet 28. november 2022 Brus kan forårsake spontanabort faktisk 🤪 Kildekritikk anbefales på det sterkeste. Er 24 uker og fortsatt kvalm men medisinert. Før jeg fikk den medisinen jeg gikk på nå klarte jeg heller ikke å drikke vanlig vann overhodet. Da drakk jeg kun farris og bris og noe brus. Litt eplejuice også. Nå går det ironisk nok i melk og vann igjen, men medisinene hjelper på at jeg ikke kaster opp samt at jeg har relativt ok matlyst igjen selv om jeg er kvalm hver dag. God bedring! Anonymkode: 8b557...c0e 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #5 Skrevet 28. november 2022 Står at brus/koffein kan føre til spontanabort på alle steder jeg leser, blant annet Helse-Norge. Er kildekritisk. Anonymkode: ef496...157
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #6 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Står at brus/koffein kan føre til spontanabort på alle steder jeg leser, blant annet Helse-Norge. Er kildekritisk. Anonymkode: ef496...157 Altså.. da skal du drikke ekstremt mye koffein. Hold deg til det som er anbefalt! Eller drikk brus uten koffein?? Brus uten koffein gjør ikke at du spontanabortere… og det skal nok mye til for at brus med koffein gjør at du mister og. Slapp av ☺️ Anonymkode: a804e...a83
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #7 Skrevet 28. november 2022 Jeg hadde et glass med ingefær (som man bruker til sushi) i vesken hele første del av graviditeten. Et par biter så dempet kvalmen seg betraktelig. Anonymkode: c616f...a2b
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #8 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Altså.. da skal du drikke ekstremt mye koffein. Hold deg til det som er anbefalt! Eller drikk brus uten koffein?? Brus uten koffein gjør ikke at du spontanabortere… og det skal nok mye til for at brus med koffein gjør at du mister og. Slapp av ☺️ Anonymkode: a804e...a83 Står maks 0,5L hver dag. Er redd da jeg har prøvd å bli gravid i 4 år og gjennomgått 3 spontanaborter. Finnes det brus uten koffein? Anonymkode: ef496...157
Anonym6789 Skrevet 28. november 2022 #10 Skrevet 28. november 2022 Det er vel stort sett bare svart brus som inneholder koffein? Jeg elsker brus, men kaster opp av kullsyre. Drikker vann og litt iste, lite som frister. Hadde glatt drukket de "lovlige" glassene med koffein om jeg klarte å drikke brus 😊
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #11 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Står maks 0,5L hver dag. Er redd da jeg har prøvd å bli gravid i 4 år og gjennomgått 3 spontanaborter. Finnes det brus uten koffein? Anonymkode: ef496...157 Det er kun de svarte brusene som har koffein (Cola, Pepsi, Dr Pepper). Fanta og sprite osv er uten koffein. Det er jo selvfølgelig ikke bra å få i seg store mengder, for mye sukker i vanlig brus og for mye søtningsmiddel i de andre. Og så er det jo en del uheldige tilsetningsstoffer, som du ser her: https://www.vi.no/helse/advarer-hoyt-inntak-kan-vaere-skadelig/77861713 Men noen glass om dagen er trygt! Eventuelt blande farris og økologisk eplejuice. Anonymkode: b3131...e38
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #12 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Står maks 0,5L hver dag. Er redd da jeg har prøvd å bli gravid i 4 år og gjennomgått 3 spontanaborter. Finnes det brus uten koffein? Anonymkode: ef496...157 Det skjønner jeg:) jeg ble gravid med ivf eller mange år med prøving, så skjønner du er redd da! Jeg drakk mest champagne eller solo, som er uten koffein. Av og til cola, men det var veldig lite! Er vell bare svart brus som er med koffein, så du kan drikke alt annet ❤️ Da jeg var ekstremt kvalm, så kjøpte jeg cola 0,5L og hadde den i to dager. Gikk helt fint! Og tro meg! Jeg er hysterisk til alt når jeg er gravid! ☺️ Anonymkode: a804e...a83
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #13 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det skjønner jeg:) jeg ble gravid med ivf eller mange år med prøving, så skjønner du er redd da! Jeg drakk mest champagne eller solo, som er uten koffein. Av og til cola, men det var veldig lite! Er vell bare svart brus som er med koffein, så du kan drikke alt annet ❤️ Da jeg var ekstremt kvalm, så kjøpte jeg cola 0,5L og hadde den i to dager. Gikk helt fint! Og tro meg! Jeg er hysterisk til alt når jeg er gravid! ☺️ Anonymkode: a804e...a83 Okei, tusen takk for svar! Så da kan jeg drikke julebrus? 😅 får kutte ned på p-Max iallfall Anonymkode: ef496...157
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #14 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Står maks 0,5L hver dag. Er redd da jeg har prøvd å bli gravid i 4 år og gjennomgått 3 spontanaborter. Finnes det brus uten koffein? Anonymkode: ef496...157 Cola har egne flasker som er koffeinfrie. Anonymkode: 8b557...c0e
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #15 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Okei, tusen takk for svar! Så da kan jeg drikke julebrus? 😅 får kutte ned på p-Max iallfall Anonymkode: ef496...157 Det kan du! Kos deg! jeg er i uke 37 nå, og jeg drikker julebrus!😄hvor langt på vei er du? Anonymkode: a804e...a83
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #16 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det kan du! Kos deg! jeg er i uke 37 nå, og jeg drikker julebrus!😄hvor langt på vei er du? Anonymkode: a804e...a83 Så godt å høre! Bare uke 5, så langt igjen😅 kvalmen kom allerede 3+5, så blir et spennende svangerskap😅 lykke til med siste innspurt for deg 🥰 Anonymkode: ef496...157
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #17 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så godt å høre! Bare uke 5, så langt igjen😅 kvalmen kom allerede 3+5, så blir et spennende svangerskap😅 lykke til med siste innspurt for deg 🥰 Anonymkode: ef496...157 Uff! Den kvalmen er helt grusom! Håper den ikke varer så lenge! Tusen takk!❤️ Håper du klarer å slappe litt av og kose deg! Masse lykke til🥰 Anonymkode: a804e...a83 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå