Gå til innhold

Tann og kjevesmerter, blir gal av hvordan det verker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fylt alle hull jeg har for et par måneder siden. Så fikk jeg intenst vondt i 6 års jekselen på venstre side oppe, pulserende smerte. Tannlegen fylte det i forrige uke og smerten forsvant. Er fortsatt ømt i den men ellers greit. Samme dagen fikk jeg en intens smerte i kjeve, tannkjøtt og 6 års jekselen nede på andre siden. Smerten strekker seg fra tennene nede, opp i overkjeven, ut i øret og opp mot tinning og ned mot hals. Jeg har TMD (kjeveledd-dysfunksjon) på den siden, men har aldri hatt slike smerter pga den. Når jeg tar på tanna med tunga så blir det ømt som faen og det begynner å verke konstant til jeg tar ibux og paracet. Blir ikke noe direkte verre av å spise eller drikke. Har litt ising fra før mellom tennene pga emaljeskade (ikke blitt hull). Jeg har også visdomstenner på alle sidene som er høla ihjel og skal trekkes etterhvert. Men smerten nå sitter hovedsaklig mest i 6 års jekselen nede. Kjennes som om noe sitter fast mellom tennene, og det klør i tannkjøttet/tennene. Hun har jo nylig tatt bilder av tennene og ikke funnet noen hull, men hva faen kan det være da? Når jeg tar 1 paracet og 2 ibux gir det seg, men jeg kjenner fortsatt smerte inn i tinning og øregang, stikkende smerte.  Har ikke hatt no vondt i visdomstennene før, så klarer ikke tro det er der problemet ligger. Men noen som har værr borti lignende? Kan det virkelig bli konstant smerte og ømhet i tann pga TMD?

Anonymkode: 1b0b5...448

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kløende smerte i tannkjøttet/tannen nå nylig. Gikk til tannlegen - var ikke hull, men nekrose. Dvs tannen var helt død, så det ble rotfylling. 

Anonymkode: cbf74...90f

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde kløende smerte i tannkjøttet/tannen nå nylig. Gikk til tannlegen - var ikke hull, men nekrose. Dvs tannen var helt død, så det ble rotfylling. 

Anonymkode: cbf74...90f

Fyf håper da ikke det er dette, har bekymra meg for det selv pga kløen og hvor intenst det er.. Fått time hos tannlegen imorgen så håper hun finner ut av det da.. Blir alltid verst når jeg våkner opp etter søvn, da får jeg lyst til å rive ut alle tenna mine, uff.

Anonymkode: 1b0b5...448

Skrevet

Trigeminal nevralgi, spør legen om det.

Anonymkode: 1009d...e48

Skrevet

Tar alltid Tronnes Napoleon mot tannverk 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...