AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #1 Skrevet 28. november 2022 Mor på 74 år har over en lengre periode, dryppvis gitt oss bekymringer for hennes hukommelse. I går sa hun enda et par ting som får meg til å lure på om det er noe. Men spesielt dette fikk meg til å bli mistenksom: Hun ble hentet av min bror, og han var muligens skyld i å glemme mobilen hennes. Da vi møttes hos han og hun tok opp lommeboka sa hun: «Jeg har iallefall penger til å kunne betale med i kveld». Veska hadde hun med seg, det eneste som manglet var mobilen, men hun betaler jo ikke med den (har ikke Coop pay og lignende). Jeg følte hun selv hørte eller skjønte hvor merkelig det måtte høres ut, så hun virker litt brydd da hun forsto at jeg ikke forsto kommentaren. Jeg spør dere, for kanskje er det jeg som misforstår situasjonen, men var ikke dette merkelig? Anonymkode: a9fd1...afc
tøydokka Skrevet 28. november 2022 #2 Skrevet 28. november 2022 For meg høres det ut som hun sjekket vesken sin for innhold og observerte at telefonen var vekk. Så tok hun opp lommebok og konkluderte med at hun hvertfall hadde penger. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #3 Skrevet 28. november 2022 Skulle hun betale for noe den kvelden da? Restaurant eller lignende? Eller trodde hun et lite øyeblikk at hun skulle betale deg/din bror? Anonymkode: 3587c...4da
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #4 Skrevet 28. november 2022 Synes ikke dette minner om demens, jeg tror du misforsto henne. Anonymkode: 6e6d6...080 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #5 Skrevet 28. november 2022 Kognitiv svikt er vanlig i den alderen, uten at det trenger å gå så langt som demens. Anonymkode: 14c2d...2fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå