Gå til innhold

Har du blitt tatt for å være en del eldre eller yngre enn du er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger stemmer ikke folks oppfatning av din alder helt. Enkelte kan ofte bli tatt for å være mye yngre enn de er, mens andre igjen får høre at de ser eldre ut. Andre kan kanskje ha opplevd litt av begge deler.

Har du noen erfaring med nevnte tema? Er dette noe du har sett på som ufordelaktig, slitsomt, flaut eller irriterende? Tenker du ikke noe over det? Eller blir du generelt glad i slike situasjoner? 

Anonymkode: 00f7e...204

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri blitt tatt for å være eldre bortsett fra når jeg var 17 og lurte meg inn på puber og disco.

Anonymkode: f8c69...301

Skrevet

Helt siden jeg var ca.16 har jeg sett yngre ut. Det har alltid hatt sine issues. Det er ikke bare fantastisk å se ung ut. Noen issues man kan ha, som jeg har opplevd:

- Kom ikke inn på utesteder med venner, når de kom inn, ble anklaget å ha lånt eller fake legitimasjon (irriterende). 

- Var ikke kjæreste materiale for jevnaldrende fordi man ser for ung ut (trist). 

- Blitt spurt om legitimasjon ved kjøp av alkohol frem til alder av ca.36. (Ja,ja helt ok)

- Blitt trodd flere ganger at jeg er kjæresten til sønnen min (flaut). 

- Behandlet på nedsettende måte både som forelder og mht. jobb, i kontakt med det offentlige ... Det antas at man er tenårings forelder med lav kompetanse, man dømmes håpløst etter utseendet mht.modenhet (flaut, frustrerende og irriterende). 

- Mye yngre menn flørter og tenker på deg som potensiell kjæreste/ partner, du klarer ikke å ta de seriøst og finner senere ut de faktisk var seriøse ( litt morsomt, men stakkars dem når de finner ut hvor gammel jeg er...).

- Et ungt utseende fører også til noe misunnelse.

Jeg er glad per i dag for å se 10+ år yngre ut sånn "til daglig". HATER det når det gjelder at jeg føler jeg må overbevise meg mye mer om modenhet, kompetanse etc. Neida du snakker ikke med en person rett fra skolebenken, jo jeg har en del livserfaring... At man dømmes etter utseende på modenhet gir meg faktisk MYE angst på grunn av skepsis man kan bli møtt med. 

Anonymkode: 36d1c...cd0

• Liker 4
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Jeg har aldri blitt tatt for å være eldre enn det jeg er, når jeg var i 20 årene ble jeg tatt for å være 16-18. Nå som jeg har passert 40, blir jeg tatt for å være i midten av 30 årene. 

Skrevet
Athena Catalina skrev (16 minutter siden):

Jeg har aldri blitt tatt for å være eldre enn det jeg er, når jeg var i 20 årene ble jeg tatt for å være 16-18. Nå som jeg har passert 40, blir jeg tatt for å være i midten av 30 årene. 

Hva mener du? 40 og 35 er praktisk talt det samme. At folk ikke klarer gjette nøyaktig alder er vel ikke så rart.

Anonymkode: bdc5c...029

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg blir tatt for å være yngre. Er 41 og folk gjetter slutten av 20-årene… 

Anonymkode: 40b92...779

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg blir tatt for å være yngre. Er 41 og folk gjetter slutten av 20-årene… 

Ble faktisk spurt om leg sist jeg var på polet. 🤷🏻‍♀️ Jeg synes ikke jeg ser så ung ut, så blir alltid like overrasket.

Skrevet

Alle jenter i tenårene hevder de ser eldre ut enn de er.

Alle eldre damer hevder de ser yngre ut enn de er.

La de nå leve med livsløgnen 😄

Anonymkode: ed4d6...64c

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt siden jeg var ca.16 har jeg sett yngre ut. Det har alltid hatt sine issues. Det er ikke bare fantastisk å se ung ut. Noen issues man kan ha, som jeg har opplevd:

- Kom ikke inn på utesteder med venner, når de kom inn, ble anklaget å ha lånt eller fake legitimasjon (irriterende). 

- Var ikke kjæreste materiale for jevnaldrende fordi man ser for ung ut (trist). 

- Blitt spurt om legitimasjon ved kjøp av alkohol frem til alder av ca.36. (Ja,ja helt ok)

- Blitt trodd flere ganger at jeg er kjæresten til sønnen min (flaut). 

- Behandlet på nedsettende måte både som forelder og mht. jobb, i kontakt med det offentlige ... Det antas at man er tenårings forelder med lav kompetanse, man dømmes håpløst etter utseendet mht.modenhet (flaut, frustrerende og irriterende). 

- Mye yngre menn flørter og tenker på deg som potensiell kjæreste/ partner, du klarer ikke å ta de seriøst og finner senere ut de faktisk var seriøse ( litt morsomt, men stakkars dem når de finner ut hvor gammel jeg er...).

- Et ungt utseende fører også til noe misunnelse.

Jeg er glad per i dag for å se 10+ år yngre ut sånn "til daglig". HATER det når det gjelder at jeg føler jeg må overbevise meg mye mer om modenhet, kompetanse etc. Neida du snakker ikke med en person rett fra skolebenken, jo jeg har en del livserfaring... At man dømmes etter utseende på modenhet gir meg faktisk MYE angst på grunn av skepsis man kan bli møtt med. 

Anonymkode: 36d1c...cd0

Har samme problem som deg. Jeg er 30, men folk tror jeg er i tenårene.  det værste er i jobbsammenheng, folk tror jeg er naiv, selv med snart 8-års erfaring i yrket. Jeg kan oppleve å få skambud når jeg søker jobb, selv med veldig god kompetanse. De går selvfølgelig opp i lønn når jeg sier at jeg allerede tjener det dobbelte.. men da takker jeg nei. Så det er ikke alltid gøy å se yngre ut, men jeg håper når jeg er 50 at det blir noe jeg er takknemlig for.

Anonymkode: f614c...4c3

• Liker 1
Skrevet

Hadde ons med en ung dame på 21. Når hun dagen derpå fikk vite jeg var 46 så ble hun dritforbanna. 😀

Anonymkode: 4986a...389

Skrevet

De som jobber på polet bare øver på dere gamlingene, de tror jo ikke dere er under 18😅

Anonymkode: 667d9...9ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde ons med en ung dame på 21. Når hun dagen derpå fikk vite jeg var 46 så ble hun dritforbanna. 😀

Det er ille. Var hun full da dere lå sammen? Var det i det hele tatt samtykke? 

Skrevet

Er i 40 åra og blir ofte tatt for å være i 20 år. Har alltid sett veldig ung ut og har ingen rynker. 

Anonymkode: f0a5e...87b

• Liker 1
Skrevet
Rosakatt skrev (1 minutt siden):

Det er ille. Var hun full da dere lå sammen? Var det i det hele tatt samtykke? 

Vi var begge full ja. Samtykke fra begge. 

Skrevet

Har alltid blitt tatt for å være mye yngre enn jeg er. Jeg er liten av vekst, tynn, store pupper (har redusert de nå), store øyne og er blond. Et typisk bimbo-utseende for mange. Det har hindret meg i jobb sammenheng. Jeg er høyt utdannet, blir ofte bedt om å uttale meg politisk innenfor mitt ekspertiseområde, men jeg opplever at mitt utseende er til hinder. Når jeg publiserer arbeid er det alltid uten mitt bilde. Jeg opplever at folk ikke tar meg seriøst, jeg har blitt bedt om å tie i forsamlinger når de ikke vet hvem jeg er. En gang ble min publikasjon drøftet i et samling, og noe ble feiltolket. Jeg kommenterte, men før jeg fikk sagt noe ble jeg best om å gå, for jeg var åpenbart på feil sted.

Det er også slitsom på foreldremøter når ingen tror jeg er mor til egne barn. Jeg er 40, folk tror jeg er ca 24

Anonymkode: a7ebf...e98

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noen ganger stemmer ikke folks oppfatning av din alder helt. Enkelte kan ofte bli tatt for å være mye yngre enn de er, mens andre igjen får høre at de ser eldre ut. Andre kan kanskje ha opplevd litt av begge deler.

Har du noen erfaring med nevnte tema? Er dette noe du har sett på som ufordelaktig, slitsomt, flaut eller irriterende? Tenker du ikke noe over det? Eller blir du generelt glad i slike situasjoner? 

Anonymkode: 00f7e...204

Jeg er 19, alle jeg har møtt tror jeg er 23 eller eldre

Anonymkode: e6196...c39

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Alle jenter i tenårene hevder de ser eldre ut enn de er.

Alle eldre damer hevder de ser yngre ut enn de er.

La de nå leve med livsløgnen 😄

Anonymkode: ed4d6...64c

Sånn er det her på kg hverfall. 

Anonymkode: cd3b2...624

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi var begge full ja. Samtykke fra begge. 

Var det ikke ubehagelig? Skjipt å få kjeft etter sex 😅

Bra det var samtykke, men det spørs jo også hvor full. Er det fylla og fylla alene som sørget for at du fikk være nær denne unge kvinnen, er det i grenseland. I mange tilfeller også grunnlag for anmeldelse. Men jeg var jo ikke der, kanskje du er snill og det ikke var utnyttelse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener du? 40 og 35 er praktisk talt det samme. At folk ikke klarer gjette nøyaktig alder er vel ikke så rart.

Anonymkode: bdc5c...029

Dessuten gjetter folk alltid ned, for sikkerhets skyld. Eller leker overrasket for å være høflig om alder dukker opp. 

Jeg er selv 40, må si dette med alder ikke kommer opp lenger. Men jeg har jo også noen venninner som elsker dette "hvor gammel tror du jeg er??" tullet, for å fiske komplimenter. 

Anonymkode: 662ed...d11

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle tror jeg er yngre enn jeg egentlig er, fordi er jeg ganske lav. 

Anonymkode: 3d7d1...6be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...