Gå til innhold

Fant selvmordsbrev på mobil til samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hadde et innlegg tidligere hvor jeg skrev at jeg ønsket å sjekke mobil til samboer fordi han hadde oppført seg merkelig og skjult mobilen. Han har tidligere gjort ting på nett som jeg ikke er komfortabel med og tenkte kanskje at dette pågikk igjen.. Planen var å bare spørre, men slik ble det ikke.

Idag gjorde jeg det i skjul. Jeg fant ingenting sånn, så det var ikke det han prøvde å skjule. Men i loggen hans var det søk om hvordan ta livet sitt på enklest mulig måte. Jeg tenkte dette kanskje var nysgjerrighet. Senere sjekket jeg notater. Der var et selvmordsbrev til meg som var nylig slettet. Kort fortalt forklarte han at han kom nettopp hjem fra jobb og hadde tenkt å avslutte livet. Han følte seg mislykket. Han følte seg ikke bra for meg eller det fremtidige barnet vårt (jeg er gravid). Han sa at dette var ikke min eller noen andres sin skyld og at han har tenkt på dette i flere år. Han avsluttet med noen fine ord og et farvel… 

Jeg regner med dette ble mandag eller tirsdag, fordi jeg har vært hjemme hele tiden siden onsdag. Jeg hadde ingen anelse om at han hadde det sånn…

Dette er ikke første gangen jeg får selvmordsbrev, men sist gang var på fylla der han hadde tatt noe. Da ble han tatt med til legevakt med ambulanse og de vurderte han som frisk. Han sa at dette ikke var noe han slet med, men at det var pga det han hadde tatt.

jeg har ikke fortalt han at jeg har lest på mobilen hans, er så redd for å trå feil nå. Hva i alle dager gjør man???

Anonymkode: 477ad...63d

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kontakter lege❤️❤️

Anonymkode: 88ae0...7e7

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Livet er ikke lett for folk med mentale problemer dessverre. Tror det beste er å snakke med han (og hans foreldre?), og involvere helsetjenesten.

Håper det ordner seg for dere.

Anonymkode: c7f03...556

• Liker 3
Skrevet

Du bestiller øh time hos fastlege, unnskylder med at det handler om at du er uvel og trenger følge. Tar opp på den timen at du er bekymret for han, evt må du innrømme at du har snoket. Alt for å få hjelp. Lykke til,

Anonymkode: 83c7f...4ec

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville kontaktet lege. ❤️ Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Si til legen din at han er en fare for seg selv og planlegger å ta livet sitt og at du trenger hjelp til å hjelpe han. Da får han raskere hjelp!

Anonymkode: f34c0...77f

• Liker 9
Skrevet

Kontakt legen. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis han har god kontakt med sine foreldre, ville jeg ha alliert meg med dem, for deretter å ringe legen. Dette høres voldsomt ut å takle på egenhånd for deg som er gravid 💔

Anonymkode: 07bce...a64

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Han er kommet langt i prosessen. Han er kjempefarlig og trenger hjelp umiddelbart. Kontakt lege first thing in the morning.

• Liker 18
Skrevet
Macro skrev (7 minutter siden):

Han er kommet langt i prosessen. Han er kjempefarlig og trenger hjelp umiddelbart. Kontakt lege first thing in the morning.

Kontakter jeg min egen lege? Han har sitt legekontor og fastlege 1 time unna.

Skrevet (endret)

Gi han en god klem/kyss imorgen, og si at du setter veldig pris på han ❤️ Også ringer du fastlegen for råd imorgen. Du kan be om en telefonkonsultasjon med legen. Vil gjerne forbered deg på at man som pasient i psykiatrien har mange rettigheter, som fra et pårørende-perspektiv kan virke motarbeidende og lite hjelpsomt! Din viktigste rolle som samboer er uansett å vise han at du er der, er glad i han og at han har verdi ❤️

Du kan også prøve å ringe mental helse-telefonen (tlf: 116 123) for råd.

Sender varme klemmer! Oppdater oss om hvordan det går ❤️

Endret av Haapefull
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kontakter jeg min egen lege? Han har sitt legekontor og fastlege 1 time unna.

Du kontakter hans lege, og sier du har en bekymringsmelding 😊

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Mental Helse sin hjelpetelefon er døgnåpen, forresten 😊

• Nyttig 1
Skrevet
Macro skrev (21 minutter siden):

Og hvis ts kan norsk, som det virker som, betyr det ta kontakt med lege som noe av det første du gjør i morgen.... 🙄🤦‍♀️

Anonymkode: 8ae0f...0b5

Skrevet

Kontakt hans lege i morgen. De kan ringe sykehuset og konferere blant annet, kanskje involvere ambulant team på det lokale sykehuset deres, om de har det. Det har de her vi bor. Masse lykke til, håper det ordner seg ❤️

Anonymkode: 444f9...bd5

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og hvis ts kan norsk, som det virker som, betyr det ta kontakt med lege som noe av det første du gjør i morgen.... 🙄🤦‍♀️

Anonymkode: 8ae0f...0b5

Engelsk er mer naturlig for meg og jeg finner ofte ordene lettere der. Du kan tydeligvis begge språkene, så gå å plukk nupper av et pledd eller noe om du kjeder deg😁

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror du bør snakke med han. Innrøm at du har snoket fordi du var bekymret for utroskap, men fant noe langt værre. Insister på å dra sammen med han på legevakten eller fastlege og få akuttinnleggelse på psykiatrisk. 

• Liker 1
Skrevet

Oj! Her må du reagere raskt. 

Jeg sliter med mental sykdom så jeg kan si at nå er det fare på ferde. 

Og stakkars deg TS, gravid og alt. Huff. Sørg for god støtte nå. 

Anonymkode: 9030d...143

• Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...