Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en muslimsk vennine, som har opprinnelse fra Asia. Hu har nylig fått seg norsk kjæreste, bruker ikke hijab fast. Men  jeg er norsk og ikke religiøs i det hele tatt, går i kirken sjeldent osv, kanskje engang iblant i julen osv. har hatt konf osv

Det siste året har hun vært veldig veldig merkelig. Når det var sånn id, så snakket hun mye om livssynet sitt. Jeg ble litt lei av å høre på det. Bla at det er haram å gå lettkledd ute, var sommer på den tiden. Hadde på meg skjørt og topp. At det var haram å ikke dekke seg til, og ikke lese Koranen. Jeg følte hu så ned på meg pga jeg ikke har islam som religion. Jeg sa at religion er privatsak, og at man ikke er dårlig menneske om man går lettkledd ute en sommerdag eller ikke leser koranen. 
Hun lever et dobbeltliv, foran familie fremstår hu som ren og fin.  Hu dro heller ikke på julebord som hu ble inva av noen klasse venniner, fordi det er haram. Men samt så tenker jeg hu har sex med en norsk mann og gjør andre dumme ting som å juge, men å dra på julebord er haram liksom

Men i fritiden er hu med norsk kjæreste, juger til foreldre om at hun er hos vennine når hun egt er hos han, hun går med hijab på jobb. Og tar den av seg igjen når hu skal jobbe og igjen har den på seg. Men hun selv juger til foreldre, gjør ting bak ryggen deres, hu hadde før dette en utenlandsk kjæreste som hu også holdt skjult for foreldre, hu betalte regninger for han, flere 1000 kr i mnd, fordi han fyren var kriminell, drev masse med dopsalg osv, og hadde 0 ting på stell, ut og inn av fengsel, kompisen til han duden likte til og med meg, så de hadde planlagt å lure meg i en "felle" til at jeg skulle bli venner med de også for å overfalle meg og dope meg ned, jeg ble sjokkert av dette. Jeg fikk høre dette av hu vennina mi, hu hadde sjekket mobilen til han duden hu var med osv. så han utvekslet meldinger med kompisen. Jeg var selv redd for både han fyren og kompisen, de var ofte innom butikken der jeg jobbet i (Oslo) prøvde å flørte meg han kompisen, han kom alltid innom med sjal rundt munnen, og skulle prate med meg foran masse kunder, ble stående i butikken 1-2 timer der, sjefen min måtte be han dra vekk,. Jeg ble veldig nervøs og fikk hjertebank midt i kassen, så måtte  løpe på do. For å roe meg ned. Fikk ekkel magefølelse hele tiden. ofte når jeg var på vei til byen med andre venniner, så traff jeg på de, jeg ble stalket av kompisen til han fyren, enhver tid møtte  jeg han samme sted, butikk, kjøpesenter, han lagde fake insta brukere, han sa han var dødsforelska i meg, spurte 1000 spm om hvorfor jeg ikke likte han osv, ville komme hjemme hos meg med blomster på døren, spurte meg om jeg var jomfru eller hvor mange jeg har hatt sex med . De kunne komme bort å snakke om jeg var på vei til byen. 
han duden fant ut at hu begynte å date noen andre rett etter bruddet, da ventet han på henne etter hu ble ferdig på jobb og den daten som kom og hentet henne.

Så ble det kappkjøring mellom 2  biler på e18, han hadde også tatt med flere kompiser for å skremme, de ville ta han fyren og hu vennina mi. Vennina mi og han daten risikerte sitt liv ved å prøve å komme seg unna, ved å ta snarveier og råkjøre  i stor hastighet osv.... vennina mi tipset begge to inne til Politiet også etter den hendelsen med råkjøring og + trusler, begge kom med trusler mot henne direkte  når hu slo opp, at de skulle drepe henne og drepe familien, han sa: skal hoppe ute i  i elva  idag i Oslo,  om du ikke blir sammen med meg igjen, noe som førte til storutrykning til elva,   ambulanse, brannbil,politibiler, fordi hu kontaktet med en gang nødetatene når han sa de greiene i tlf, han var til og med ved elva, så man hørte i bakgrunnen det.  
Og han fikk forbud mot å bevege seg innenfor et bestemt område i Oslo grunnet trusler og mange andre ting, han tok ikke livet sitt, men han svar til henne var: jeg sa det for oppmerksomhet sånn at du skal gå tilbake til meg, dumt du ringte nødetatene osv. Politiet oppdaterte henne hele tiden om alt som omgikk han, siden hu var  pårørende, han hadde ingen familie. Jeg syntes synd på henne, jeg advarte henne mot han; men hu  var sta, og mente at det var bare sånn han var og at hun ikke kunne forlate, fordi da klikker det for han🥹 

Vennina mi  kom og klagde til meg hele tiden: åhh herregud jeg har det dritt, måtte betale strøm for han fra min egen lønn💰😳. Jeg sa til hu: kom  deg vekk fra han. Men hun sa jeg er så glad i han klarer ikke det. Og han manipulerte henne også, hu måtte gjøre vgs lekser for han fyren, fordi han tok opp fag eller noe. Så gjøre norsklekser og mattelekser, og for at han er helt elendig i norsk, brukt 5-6 år på å fullføre vgs. Og snakker gebrokkent, lat som ikke jobber. Lever på nav penger. Jeg er ikke rasist, har alltid hatt respekt for de svake i samfunnet, men jeg fikk nok av de når de hadde planlagt å gjøre noe mot meg.... kokte inne meg... og jeg advarte henne at hu kom til å angre om hu gifter seg med han senere, konsekvensene.

kommer til meg og sier: du det er kjedelig at ikke flere dekker seg til. Jeg reagerer litt på at hvis hun ikke selv er feilfri så kan hu ikke rakke ned på andre. Nå har vi egt bodd i samme by lenge, møtes sjeldent. Hun er 29 år, ellers veldig snill, men jeg har trekt meg unna pga alt dette drama hu har skapt. For føler hu ser ned på meg som en uvanlig dame som drikker vin, drar på julebord osv.🤔🥶 jeg har lite kontakt med hu nå. Dette er veldig syykt, hu endret seg totalt etter hu var med han fyren og nå med norsk en....  har dere muslimske venner? Jeg syns noen av de er okei greie, men så er noen veldig crazy.... og de gjør det til selv. Pga dårlig oppførsel osv

Anonymkode: b0261...4e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg falt av 

Anonymkode: 76397...ad1

• Liker 13
Skrevet

For et rot på alle mulige måter

• Liker 7
Skrevet

Kan du skrive et kort sammendrag?

• Liker 6
Skrevet

Så fullt av grammatiske feil at det var umulig å forstå.

• Liker 5
Skrevet

HÆ???

Anonymkode: 5fcb3...786

• Liker 4
Skrevet

🥵 og der fikk jeg pusten igjen!

Anonymkode: abfe8...b9f

• Liker 3
Skrevet

Så kort fortalt du har en muslim venn som lever 50 % muslim og 50% norsk og har skikkelig dobbel moral med dårlig kjæreste...

Min mening... ikke vær hennes venn 

• Liker 4
Skrevet

Hva er greia di? Vil du at din muslimske venninne skal være som deg eller hva er det du er ute etter?

At hun vil fremstå som "god muslim" til familie er vel 100% normalt i den kulturen der?

Er det ikke bare å kutte henne ut om du synes det blir slitsomt????

Anonymkode: cb79d...38b

• Liker 1
Skrevet

Mulig denne venninna er rar. Skal sies at jeg ikke orket å lese hele HI for det var så rotete,  så hvem som er mest rar skal være usagt.

Anonymkode: cc3ff...095

• Liker 3
Skrevet

Dere begge er rare. Like venner leker best😃

Anonymkode: dc817...852

Skrevet

Leter fortsatt etter meningen med frost-smileyen her...

Anonymkode: fa704...536

Skrevet
Macro skrev (23 timer siden):

Kan du skrive et kort sammendrag?

Folk er som regel snille og greie, men noen er crazy. Noe i den duren 🤷‍♂️

Skrevet

De fleste muslimer er dessverre sånn. De tror de er bedre enn oss utviklede og moderne fordi de er muslimer, men samtidig er de lettkrenkede, klagende, velger kun de tingene de liker fra Koranen(svin, klesstil) men «glemmer» at dette med sex før ekteskap, ikke røyk, salg av narkotika, lyging osv er Haram.

Anonymkode: 70e1d...d7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...