Gå til innhold

Tørke sengetøy på stativ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke tørketrommel og må tørke alt av klær på stativ. Jeg synes sengetøy er så vanskelig,  det er så stort og jeg må brette det flere ganger for at det ikke skal ta nedi gulvet og da tar det så lang tid å tørke. Jeg vasker ett sett sengetøy og ett stort stretchlaken samtidig, og da blir det også problemer med plass på stativet. Hvordan henger dere det opp? Hvor lang tid tar det å få tørt?

Anonymkode: b8867...049

Skrevet

Jeg vasker sengsettet og lakenet for seg selv eller henger en av delene over dusjkabinettet. Setter også tørkestativet ut så lenge det ikke regner/snør. Bretter du det tar det jo evigheter å tørke. 

Anonymkode: 1f900...a18

• Liker 1
Skrevet

Jeg bretter ut begge vingene på tørkestativet, og henger dynetrekket over, "flatt" (sidene vil jo henge ned, men de rekker ikke ned til golvet). Så henger jeg lakenet under dynetrekket.

Anonymkode: a078c...439

• Liker 3
Skrevet

Jeg henger det på dører og på stativ, eller over spisestuestoler som står ved siden av hverandre.

Anonymkode: a2dee...ae4

• Liker 8
Skrevet

Henger ofte dynetrekk på en kleshenger.

Jeg har en krok i taket på verandaen, og henger det ut til tørk når det er pent vær

Anonymkode: f36b1...3f3

Skrevet

Bretter dynetrekk en gang på langsiden og henger opp over flere "pinner" på stativet slik at det blir luft i mellom. Laken henger jeg på en av "sideklaffene". Lager en slags U som henger fast i begge ender. Tørker like fort som annet tøy etter min erfaring 

Anonymkode: 2d79c...d24

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bretter dynetrekk en gang på langsiden og henger opp over flere "pinner" på stativet slik at det blir luft i mellom. Laken henger jeg på en av "sideklaffene". Lager en slags U som henger fast i begge ender. Tørker like fort som annet tøy etter min erfaring 

Samme her. 

Skrevet

Bretter kortside mot kortside, og henger det over to "tråder" på stativet. Ett dynetrekk på hver side, så velter det ikke. Putetrekk henger jeg med klyper på vingene. Laken henger jeg på et annet stativ, med vingene ut, så får jeg alltid fiksa det så det ikke henger i gulvet. Snur dynetrekka etter noen timer, så de får tørka under å.. 

Anonymkode: a4ab4...fc1

• Liker 1
Skrevet

Bretter det flere ganger. Om det ikke er tørt på morgnen, når du hang det opp på kvelden har du dårlig luftkvalitet innendørs og burde gjøre tiltak der. 

Anonymkode: c9e0e...89e

Skrevet

Henger det over flere tråder på stativet. Laken henger jeg over en dør. 

Gjort det nå i over tre år og det går så fint atte. 

Skrevet

Laken og dynetrekk henges alltid over dører her hjemme, om sommeren kan sistnevnte brettes dobbelt og tørkes på stativet ute. Men det forutsetter tørt oh varmt vær, gjerne med litt vind. Ved rått sommervær går det ikke an ute!

Anonymkode: 61d70...809

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønte ikke helt det😅

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte lufttørker. Ny verden. Vel verdt investeringen. 

Anonymkode: 0953b...869

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke tørketrommel og må tørke alt av klær på stativ. Jeg synes sengetøy er så vanskelig,  det er så stort og jeg må brette det flere ganger for at det ikke skal ta nedi gulvet og da tar det så lang tid å tørke. Jeg vasker ett sett sengetøy og ett stort stretchlaken samtidig, og da blir det også problemer med plass på stativet. Hvordan henger dere det opp? Hvor lang tid tar det å få tørt?

Mitt sengetøy er 200x220 cm og jeg får plass på stativet, jeg åpner stativet helt opp, legger på sengetøy og ingenting kommer til gulvet 🤔 Vasker det sammen med lakenet, legger sengetøy på et stativ og lakenet på andre stativ og det blir tørt neste dag.

Anonymkode: 58b85...a92

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Samme her.

Skrevet

Jeg bretter det, og så går jeg og snur på det med 2–3 timers mellomrom. Snur det slik at det som var inn, nå er ut. Fortsetter å snu på det helt til det er tørt. 

Anonymkode: 39ecd...343

• Liker 1
Skrevet

Henger sengetøy og laken over dører i leiligheten. Har ikke ett vanlig tørkestativ

Anonymkode: 5436c...c02

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Henger sengetøy og laken over dører i leiligheten. Har ikke ett vanlig tørkestativ

Anonymkode: 5436c...c02

Ang å henge over dører. En dør innendøra er ikke beregnet til å ha vått tøy hengende på seg. Broren min var fæl til dette og etterhvert ble kanten på døra der hvor laken hadde hengt til tørk, bølgete og fæl. Han leide i tillegg så han måtte erstatte døra når han flyttet ut

Anonymkode: 82445...04f

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ang å henge over dører. En dør innendøra er ikke beregnet til å ha vått tøy hengende på seg. Broren min var fæl til dette og etterhvert ble kanten på døra der hvor laken hadde hengt til tørk, bølgete og fæl. Han leide i tillegg så han måtte erstatte døra når han flyttet ut

Anonymkode: 82445...04f

Dette er riktig. Verken våte eller lite våte ting skal henges på dør, da blir den bulkete og ødelagt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg bretter det, og så går jeg og snur på det med 2–3 timers mellomrom. Snur det slik at det som var inn, nå er ut. Fortsetter å snu på det helt til det er tørt. 

Anonymkode: 39ecd...343

Det hadde jeg ikke giddet 😳😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...