Gjest gjesteguri Skrevet 9. desember 2005 #1 Skrevet 9. desember 2005 Hei. Jeg er på utkikk etter et nytt middagsservise. Til litt "pent"..Noen tips om hvor man finner stilige serviser?Eventuelt bilder av serviser dere liker...
Gjest gjest1 Skrevet 9. desember 2005 #2 Skrevet 9. desember 2005 Jeg synes Jasper Conran fra Wedgwood er veldig fint. Det er helt hvitt, men har "striper" langs kantene på fat og slikt. Rent og pent, og siden det er helt hvitt passer det til alt. Så kan en heller variere med duker, servietter og annen pynt.
April Skrevet 9. desember 2005 #3 Skrevet 9. desember 2005 Jeg har Stråmønster fra Porsgrunn porselen som fint servise, ellers bruker jeg Fauna fra samme sted som hverdagsservise. Kan sees her på side 34 og 38..
Rosenrød Skrevet 9. desember 2005 #4 Skrevet 9. desember 2005 New Wave fra Villroy & Boch er det fineste synes jeg. Kremhvitt og enkelt, men med en litt spesiell form.
Gjest gjest1 Skrevet 9. desember 2005 #5 Skrevet 9. desember 2005 Vi har ett servise som heter Tid. Som du ser på bildet så er det helt hvitt med årringer på ytterkantene. Dette er ett ganske rimelig servise, 200 kr for en middagtallerken.
Nordlandspia Skrevet 10. desember 2005 #6 Skrevet 10. desember 2005 (endret) .. Endret 21. november 2009 av Nordlandspia
Cilla Skrevet 10. desember 2005 #7 Skrevet 10. desember 2005 Vi har begynt å spare på et som heter Moda Couture. Dette selges på Tilbords, og er ikke så dyrt. Ca 230kr eller no for en middagstallerken. Det er en sølvkant rundt tallerkenen, et lite mønster i svart/"gull" farge, også er tallerkenen ellers kremhvit. Enkelt, litt moderne, men samtidig klassisk nok til at man liker det om femten år også (vel.. forhåpentligvis). Dette skal være finserviset vårt da. Fant et bilde her : Moda Couture Til hverdags har vi et som heter Con Gusto, helt hvitt servise, som det er mange deler i, og som er veldig billig, 70kr for en middagstallerken. Dette har vi også kjøpt på Tilbords. Og, bare et tips til, Moda Couture er på 50% nå på alle tilbords butikkene. Håper dere finner et dere liker! ← Tidligere kunne man ikke vaske moda Couture i oppvaskmaskinen? Noen som vet om de har utviklet dette så M C garantert tåler oppvaskmaskin? Når vi giftet oss fikk vi et servise som heter Amadeus. Da holdt de på å skifte det ut til deler som tålte opvaskmaskin. Men noen gjester kjøpte dette serviset på salg, vi fikk 12 middagstallerkener som ikke går i maskinen. Ikke fikk vi byttet det heller. Men vi har vasket det i maskinen likevel, visst ikke hadde det aldri blitt brukt.
Gjest Hippopotamus Skrevet 10. desember 2005 #8 Skrevet 10. desember 2005 Dersom du vil ha det ordentlig billig, er jo IKEA en mulighet.
Cilla Skrevet 10. desember 2005 #9 Skrevet 10. desember 2005 Vi har forresten dette til hverdagsservise, synes det er veldig pent og ikke minst rimelig. Venice ca 80 kr for en middagstallerken http://www.tilbords.no/resampler.asp?type=...ession=&src=288
Nordlandspia Skrevet 10. desember 2005 #10 Skrevet 10. desember 2005 (endret) .. Endret 21. november 2009 av Nordlandspia
Mini_me Skrevet 10. desember 2005 #11 Skrevet 10. desember 2005 Jeg liker godt Wedgewoods Opal jeg. Spesielt kaffeserviset http://www.chinaetc.co.uk/wedgwood/patterns/opal.asp
Gjest Sabia Skrevet 10. desember 2005 #12 Skrevet 10. desember 2005 Vi har Edme fra Wedgewood, pent, enkelt og tidløst! Og billig, tror det er rundt hundrelappen for en middagstallerken.
Mini_me Skrevet 11. desember 2005 #13 Skrevet 11. desember 2005 Jeg har også Edme...liker det kjempegodt
Grooo Skrevet 11. desember 2005 #14 Skrevet 11. desember 2005 Vi har ett servise som heter Tid. Som du ser på bildet så er det helt hvitt med årringer på ytterkantene. Dette er ett ganske rimelig servise, 200 kr for en middagtallerken. ← Vi har også Tid, og er veldig fornøyde. Nå sitter jeg egentlig og pusser sølvtøy, vi skal ha hele familien her på julaften
Lucky? Skrevet 28. desember 2005 #15 Skrevet 28. desember 2005 Vi samler på "file", det er tidløst og enkelt og veldig fint synes vi da. De har det kun på Tilbords. Kan sees her: http://www.tilbords.no/comweb.asp?ID=52&cl...ment=1&session=
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2005 #16 Skrevet 28. desember 2005 Tips: velg et mønster som både kan brukes til jul, barndåp og 17. mai. Mao et nøytralt mønster. Har du sølv- eller stålbestikk er det lurt å velge mønster/farge som passer, feks at det er sølvfarge på serviset og ikke gull. Har selv "saturn" fra Porsgrunn og det kan brukes til alle anledninger.
Fauna Skrevet 28. desember 2005 #17 Skrevet 28. desember 2005 New Wave fra Villroy & Boch er det fineste synes jeg. Kremhvitt og enkelt, men med en litt spesiell form. ← Hvor får man kjøpt det?
Rosenrød Skrevet 28. desember 2005 #18 Skrevet 28. desember 2005 Tilbords, Kitcn, Glassmagasinet o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå