Gå til innhold

Snart 18 år. Aldri hatt sex, aldri vært forelska i av noen andre, aldri vært forelska selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil anse meg selv som en med normalt utseende. Slank og blond. Trener mye. Venninnegjengen min er godt likt, og jeg føler meg som sosialt kompetent.

Alle kompisene og venninnene mine snakker om sex og kjærester. Jeg føler meg skikkelig dritt, stygg og «utenfor». Som tittelen sier: jeg har aldri vært forelska, ingen har vært forelska i meg og jeg har aldri hatt sex.

De siste tre årene har jeg slitt med anoreksi, og da har jeg liksom ikke brydd meg. Da var det eneste som var viktig å være tynn og hva jeg spiste. Nå som jeg begynner å bli friskere tenker jeg utrolig mye på dette, og føler meg skikkelig jævlig.

Hva kan feile meg? Siden jeg ikke klarer bli forelska og ingen klarer bli forelska i meg

Anonymkode: 535c6...5c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting som feiler deg, du er som du sier ikke engang 18 år. :hjerte: Jeg er sikker på at du både kommer til å forelske deg og at flere kommer til å bli forelsket i deg. 

Anonymkode: 697c0...035

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ingenting som feiler deg, du er som du sier ikke engang 18 år. :hjerte: Jeg er sikker på at du både kommer til å forelske deg og at flere kommer til å bli forelsket i deg. 

Anonymkode: 697c0...035

Jeg bare hater mer selv så mye for det

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vil anse meg selv som en med normalt utseende. Slank og blond. Trener mye. Venninnegjengen min er godt likt, og jeg føler meg som sosialt kompetent.

Alle kompisene og venninnene mine snakker om sex og kjærester. Jeg føler meg skikkelig dritt, stygg og «utenfor». Som tittelen sier: jeg har aldri vært forelska, ingen har vært forelska i meg og jeg har aldri hatt sex.

De siste tre årene har jeg slitt med anoreksi, og da har jeg liksom ikke brydd meg. Da var det eneste som var viktig å være tynn og hva jeg spiste. Nå som jeg begynner å bli friskere tenker jeg utrolig mye på dette, og føler meg skikkelig jævlig.

Hva kan feile meg? Siden jeg ikke klarer bli forelska og ingen klarer bli forelska i meg

Først må du bli litt forelska i deg selv , jobbe litt med selvbildet etc . Kommer garantert til å ordne seg ☺️

• Liker 2
Skrevet

Du vet jo ikke om noen har vært forelska i deg. 

Du har slitt noen år, sier du, og da har du hatt nok med det, og lite kapasitet til annet. Få hjelp til å bedre selvbildet ditt, fordi det nok er der problemet ligger. Tenker du er en helt normalt fin ung dame som har for lave tanker om seg selv. 

Anonymkode: cc8ef...183

• Liker 1
Skrevet

Det må være utrolig vondt å kjenne på disse følelsene, og jeg skjønner godt at dette er noe du tenker mye på. 

Jeg vet dette er irriterende å høre, men som 17-åring er du bare i startgropen av livet ditt. Du har mange opplevelser, relasjoner og forelskelser foran deg. Hvis du jobber med å akseptere deg selv, ja til og med elske deg selv innimellom (ingen elsker seg selv absolutt hele tida), så kommer resten etterhvert.

Og husk: du er god nok akkurat sånn som du er, her og nå ❤️

Anonymkode: be3ea...95c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De siste tre årene har jeg slitt med anoreksi...Hva kan feile meg? Siden jeg ikke klarer bli forelska og ingen klarer bli forelska i meg

Du har anoreksi, som påvirker deg. Det er vanlig at folk med spiseforstyrrelse sliter seksuelt. Du er også ung og har ikke opplevde så mye ennå, som er helt vanlig uansett hva vennene dine sier. 

Anonymkode: ba195...3b0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Aromantisk kanskje? Det finner folk ut av ganske sent som regel fordi samfunnet prakker på oss dette kjærlighets-maset hele tiden.

Man ser jo her i tråden at folk lover og garanterer deg et liv med forelskelse. Det er ikke sikkert deg skjer, men det betyr ikke at noe er galt med deg eller at du ikke får et godt liv.

Endret av Macro
  • Hjerte 2
Skrevet
Macro skrev (Akkurat nå):

Aromantisk kanskje? Det finner folk ut av ganske sent som regel fordi samfunnet prakker på som dette kjærlighets-maset hele tiden.

Det er området en mulighet. Eller gray-romantisk. Søstera mi er nesten aldri forelska i noen. Men hun fant en hun likte til slutt. 

Anonymkode: ba195...3b0

Skrevet

Jeg har aldri hatt lett for å forelske meg, men det skjedde da jeg var nesten 19, da hadde de fleste av venninnene mine hatt kjæreste(r) siden en eller annen gang på ungdomsskola. Og jeg slet ikke med meg selv som du har gjort. 

Mi datter på 18 har heller ikke hatt kjæreste. Hun er blid og omgjengelig, og er ei pen jente. Men hun sier hun ikke har blitt kjent med en gutt hun liker på den måten. 

Du har det ikke travelt. Vær god med deg selv og berøm deg selv for innsatsen du har gjort med å bekjempe anoreksien. Og du vet jo ikke om noen har vært/er forelska i deg, mange er usikre på seg selv (som du er) og tør ikke gjøre fremstøt.  

Anonymkode: 941c9...4d9

Skrevet

Har du gått på antidepressiva i denne perioden?  Slike ting kan ta fra deg halve følelsesregisteret, og gi deg varige problemer med å forelske deg, eller føle seksuell tiltrekning.  

Det sagt, så er du bare 18, og det er helt vanlig å føle at alle andre har et seksualliv. Undersøkelser blant vgs-elever, viser noe annet. 

Anonymkode: 449bc...aeb

Skrevet

Jeg var deg, TS! Gikk alle tenårene uten å være forelsket eller ha sex. Slet også med diverse sykdom som gjorde at jeg ikke hadde kapasitet til den slags.

Jeg måtte bli 23 år før jeg fant en mann jeg forelsket meg i, som heldigvis også ble forelsket i meg. Hadde mine første seksuelle opplevelser med han. At jeg rakk å bli såpass voksen før min første kjæreste gjorde at jeg hadde jobbet meg gjennom dårlig selvtillit og selvbilde, jeg var tryggere i meg selv, på kroppen min, på den jeg er som menneske. Og det var så sykt verdt ventetiden! Slapp all usikkerheten som ofte følger med kjærlighetslivet i tenårene og har det helt sinnsykt fint med mannen jeg elsker. 

Vær tålmodig og raus med deg selv, jeg vet det føles ut som du er så sjukt sent ute med alt, men du er fortsatt veldig ung, du har så langt liv igjen på å forelske deg og oppleve kjærlighet. Klem i fleng!

Anonymkode: 0c221...f2f

Skrevet

Du er superung så det er helt normalt å ikke vært forelska eller hatt sex! Dessuten har du hatt nok å stri med med deg selv og sykdommen så det er virkelig ikke rart at du da ikke prioriterer gutter og dating og sex. 

Ingenting er galt med deg :)

Ta det som det kommer :)

Anonymkode: e1bf1...e64

Skrevet

Hvor har fokuset ditt vært?
Utifra hva du skriver høres det ut som du har hatt fokus på kroppen din og trening. Og da får du deg ikke kjæreste. Du må være ute på dating markedet, ute på byen, ute og møte folk, på Tinder. Plutselig får man seg kjæreste.

Anonymkode: abb01...30c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...