AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Det nærmer seg jul. Selv om vi har kuttet kraftig ned på gavekjøp til voksne, så vet jeg at både store og små her i huset kommer til å få gaver. Tanken på det har inspirert meg til åra en skikkelig ryddesjau her hjemme. Jeg hadde satt av hele denne helgen. Jeg har gjort mye, men fikk blod på tann og har gått grundig til verks. I går tømte jeg en bod, laget nytt system og satte ting tilbake på plass. I dag gjorde jeg det samme med kjøkkenet. Så utrolig tilfredsstillende! I morgen (etter jobb, så må ha litt mindre prosjekt da), skal jeg ta kommoden i gangen. Jeg er litt inspirert av div ryddeguruer, men jeg har min egen variant. Vi har et godt utgangspunkt, for jeg er ingen samler, men samtidig er jeg glad i ting og jeg elsker loppemarked/bruktbutikker. Nå er jeg litt der at skuffer og skap er fulle, og jeg kjenner at ting må ut. Noen som blir med på å holde gående et ryddeprosjekt frem mot jul? Rydde (=sortere ut det som skal ut av huset) litt hver dag, men ha mål som står i stil med tiden som er tilgjengelig. Å rydde i en skuff er bedre enn ingenting. Jeg vet at for min egen del bidrar en slik prosess til at jeg blir mer bevisst hva jeg kjøper og det kan jo også være greit nå som vi massivt bombarderes med reklame og tilbud. Anonymkode: 76dd8...2a7 4 1
Amossa Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 Det er jeg med på! Jeg har egentlig gjort dette en stund. Vi pusset opp alle soverom i vår, og da oppdaget jeg at vi hadde sengklær til å huse en hel armèe. Skapene var stappfulle! Da jeg ryddet på boden var der kofferter og bager nok til å starte butikk. Noe måtte kastes, og det andre er gitt bort. Jeg er ingen ekstrem samler, og det hender at jeg har angret på at jeg har kvittet meg med noe. Men det viktigste for meg er å ha det oversiktlig og praktisk. 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 Flink! jeg trenger heldigvis ikke, siden jeg smårydder hele året. Er det ting som sjelden brukes tenker jeg alltid MÅÅ jeg ha dette? Så blir 50% kastet ut (gitt til bruktbutikker) Anonymkode: df4e4...013 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 Gøy! Da rapporterer jeg her i morgen kveld. Det føles forpliktende! 😀 TS Anonymkode: 76dd8...2a7 1
Maskinfører Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 Det skulle jeg gjerne vært med på men her er det ting fra kjeller til loft i stedet for å kjøre bort defekte tv madrasser osv satt pappa alt i kjeller,n og dette gjennom nesten 40 år 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 Mannen min klarer ikke kvitte seg med noe, tilogmed klær fra han gikk på ungdomsskolen, han er 50. Så dessverre. Ser faen i meg ikke ut her. Anonymkode: 58b42...190 1 3
Fru Uperfekt Skrevet 27. november 2022 #7 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Mannen min klarer ikke kvitte seg med noe, tilogmed klær fra han gikk på ungdomsskolen, han er 50. Så dessverre. Ser faen i meg ikke ut her. Anonymkode: 58b42...190 Glad min mann er verre enn meg på å hive 🙂 Vi har sjau vår og høst
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #8 Skrevet 29. november 2022 On 11/27/2022 at 11:28 PM, AnonymBruker said: Mannen min klarer ikke kvitte seg med noe, tilogmed klær fra han gikk på ungdomsskolen, han er 50. Så dessverre. Ser faen i meg ikke ut her. Anonymkode: 58b42...190 Mannen min er litt lik. Jeg kaster eller gir bort ting i skjul. Har gjort det i over ti år. Han har fortsatt ikke savnet eller etterspurt noe.. Anonymkode: 78a49...2b5 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #9 Skrevet 30. november 2022 TS her. Jeg har satt frem en flytte-eske som skal få stå fremme til jul. I den putter jeg alt jeg ikke trenger å ha, men som er for godt til å kastes. Å ha en slik kasse tilgjengelig gjør det lettere å skille seg av med ting. Og siden ikke skal gies til gjenbruk enda, så er det ikke så skummelt å putte noe oppi der. Og best av alt: mannen min er smittet av meg og har ryddet i datautstyr. Han har (etter min mening) mye mer som må gåes gjennom, men vi tar litt og litt. I tillegg har jeg meldt meg av alt av nyhetsbrev for å unngå å bli spammet med tilbud. Anonymkode: 76dd8...2a7 2
Amossa Skrevet 30. november 2022 #10 Skrevet 30. november 2022 Jeg har ryddet mye i det siste. I skuffene på vaskerommet lagres verktøy, lyspærer, lim/tape, diverse hyssing, skruer/muttere m.m. Kjøpte skuffinnlegg på Ikea, ryddet og kastet, og nå har jeg god oversikt. Har det også praktisk og oversiktlig i andre skap/skuffer i huset, og mye som bare lå der, er borte. Hos meg er det ikke nye ting som er problemet, men de gamle. F.eks. har jeg en stor bunke duker som jeg har arvet fra min bestemor og oldemor. Det er lin og damask, mange håndbrodert. De passer ikke stilen min, men jeg tenker at kanskje de som kommer etter meg vil bruke det? Så også med klesboden. Der henger et par meter med klassiske merkeklær av veldig god kvalitet. Noe design. Noe skreddersydd. De fleste fra 80-tallet, og noen kilo++ siden. Vår eldste på 20 har hatt stor glede av klesboden, men nå er klærne for små til henne også. Kanskje til barnebarn?
AnonymBruker 42 Skrevet 30. november 2022 #11 Skrevet 30. november 2022 Heldigvis ferdig... Kastet søppelsekker med gamle klær og gammelt elektronisk dingsboms-skrap som jeg har samlet på i ca. 1000 år. Puster lettet ut over at jeg ikke følger i min fars fotspor som "skrotnisse" (lengre) 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #12 Skrevet 30. november 2022 Vi har akkurat flyttet, da vi har kjøpt oss enebolig og solgt rekkehuset vårt. Har kastet masse! Har pleid å rydde/kaste 2 ganger i året, så fikk meg et lite sjokk når vi tømte bod og mørkeloft. Trodde virkelig ikke at vi hadde så mye dritt😅 Anonymkode: 63b3b...997 1
Mardina Skrevet 30. november 2022 #13 Skrevet 30. november 2022 Jeg elsker rydding og organisering, så denne tråden skal jeg følge med på 😁 Har et par ting i kjelleren(sammen med de to andre leilighetene i bygget her), som jeg kunne tenke meg å få orden på. Om det skjer noe på denne siden av året, tror jeg nok ikke.... Men planlegging er morro det også.... 😊 1
sommermor Skrevet 2. desember 2022 #14 Skrevet 2. desember 2022 Her ble det kastet to inneputer da jeg skulle skifte putetrekk på to sofaputer. Og støvsuging av sofaputer. En boks med skruer/muttere ble organisert, og en pose kastet her også. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #15 Skrevet 2. desember 2022 Det er utrolig deilig og kvitte seg med ting og få bedre plass. Jeg har gitt bort og solgt masse på Finn.no dette året. Nå har jeg ingenting mer å kvitte meg med (dessverre) 😅. Det er ryddig og strøkent her og vi har kun klær og ting vi trenger og som betyr noe for oss Anonymkode: c1065...f40 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #16 Skrevet 2. desember 2022 Supermotiverende! Jeg har noen travle dager nå, men rekker likevel å gjøre noen smågrep. Organiserte stearinlysskuffen og ryddet halve skapet hvor krystall/pene glass bor. Tok bare ti minutter på hver av de, men nå ser det ryddig ut og ikke minst; jeg vet hva jeg har. 😀 Anonymkode: 76dd8...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #17 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 21.37): TS her. Jeg har satt frem en flytte-eske som skal få stå fremme til jul. I den putter jeg alt jeg ikke trenger å ha, men som er for godt til å kastes. Å ha en slik kasse tilgjengelig gjør det lettere å skille seg av med ting. Og siden ikke skal gies til gjenbruk enda, så er det ikke så skummelt å putte noe oppi der. Siterer meg selv: jeg hadde besøk av noen venninner i går. Fortalte om ryddeprosjektet, lot de se i kassen som skal til gjenbruk og ...vips, så var kassen nesten tom. De tok med seg det meste! Helt genialt. 😀 Anonymkode: 76dd8...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #18 Skrevet 5. desember 2022 Ryddet i neglelakken! Beholdt to, kastet resten. Bruker ganske sjeldent neglelakk, så de blir fort stående... Anonymkode: 76dd8...2a7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå