Gå til innhold

hvor er det blitt av mannen som leder ann på date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit at likestillingen skal gå sin gang, men hva har skjedd ? Det virker nesten som menn er redd for eller synes det er ubehagelig å lede an når man dater.. ikke datet mye, men alle 5-6 stk jeg har møtt de siste par år spør meg alltid : hvor skal vi møtes? hva vil du gjøre? siste var i dag,. en fyr jeg har møtt 4 ganger, men i dag sa han også « Du får lede an:)» «du får bestemme» akuratt som jeg VIL ha det ansvaret. Det er faktisk turn-off for meg, og har til gode å møte en nordmann (ja, faktisk) som sier tid å sted, eller ihvertfall foreslår noe selv. Tenker menn at det er høflig å la kvinnen bestemme, eller er det rett og slett latskap og at man synes det er mer behagelig? jeg synes ihvertfall det er attraktivt med en mann som kan ta initiativ, lede an og ikke være passiv eller i værste fall underdanig

• Liker 6
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slikt unngår man ved å date utenlandske menn. 

Anonymkode: b3138...016

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Fordi vi lever i 2022 og det er ikke lenger bare mannen som skal planlegge og betale på dates!

Anonymkode: c9acb...206

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
5 minutter siden, marsvin said:

Greit at likestillingen skal gå sin gang, men hva har skjedd ? Det virker nesten som menn er redd for eller synes det er ubehagelig å lede an når man dater.. ikke datet mye, men alle 5-6 stk jeg har møtt de siste par år spør meg alltid : hvor skal vi møtes? hva vil du gjøre? siste var i dag,. en fyr jeg har møtt 4 ganger, men i dag sa han også « Du får lede an:)» «du får bestemme» akuratt som jeg VIL ha det ansvaret. Det er faktisk turn-off for meg, og har til gode å møte en nordmann (ja, faktisk) som sier tid å sted, eller ihvertfall foreslår noe selv. Tenker menn at det er høflig å la kvinnen bestemme, eller er det rett og slett latskap og at man synes det er mer behagelig? jeg synes ihvertfall det er attraktivt med en mann som kan ta initiativ, lede an og ikke være passiv eller i værste fall underdanig

Det er vel like mye "latskap" når du ikke vil lede an? 

Anonymkode: 01355...c62

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
marsvin skrev (22 minutter siden):

Nei takk til patriarkalske menn som innbiller seg at det er riktig at menn styrer og bestemmer. Ja takk til menn som viser at de er ekte menn ved å ikke bli truet av sterke kvinner som tar styringen.

Den som ønsker å være et objekt uten egen vilje som blir styrt av menn kan flytte til land der dette er mer vanlig.

Anonymkode: 369f6...8f5

• Liker 6
Skrevet

Det har ikke noe med likestilling å gjøre men at mange menn er low effort når de dater. De gidder ikke legge noe i det eller anstrenge seg, gidder ikke bruke ti minutter på å Google beste restaurant eller dating tips så de lar alt være opp til kvinnen fordi de er late. Dette er samme type menn som aldri løfter en finger i et forhold også, styr unna

Anonymkode: cf835...079

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
marsvin skrev (29 minutter siden):

De mennene du beskriver er eksempelet på ordentlige gentlemenn. Du bestemmer og de betaler, er ikke det en grei ordning da 😅

Anonymkode: 5a213...0c8

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har ikke noe med likestilling å gjøre men at mange menn er low effort når de dater. De gidder ikke legge noe i det eller anstrenge seg, gidder ikke bruke ti minutter på å Google beste restaurant eller dating tips så de lar alt være opp til kvinnen fordi de er late. Dette er samme type menn som aldri løfter en finger i et forhold også, styr unna

Dette kan vel også sies om kvinner?

Anonymkode: 465ed...53c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi menn blir mer og mer lik kvinnfolk.

Anonymkode: de9c1...aa6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De mennene du beskriver er eksempelet på ordentlige gentlemenn. Du bestemmer og de betaler, er ikke det en grei ordning da 😅

hadde det bare vært slik ja 😅 de betaler ikke heller. og synes det ikke er noe gentleman å la meg bestemme hver gang når hvor og hva heller i grunn..tror ikke noen liker å alltid måtte bestemme alt og ta alle beslutninger. en deling på det er ihvertfall fint. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg trodde FDS var lagt ned nå? Hva er dette de nevner om scrotation?

Skrevet
marsvin skrev (8 minutter siden):

hadde det bare vært slik ja 😅 de betaler ikke heller. og synes det ikke er noe gentleman å la meg bestemme hver gang når hvor og hva heller i grunn..tror ikke noen liker å alltid måtte bestemme alt og ta alle beslutninger. en deling på det er ihvertfall fint. 

Nå er jeg allerede i forhold jeg da. Og så er jeg veldig kresen i matveien, så derfor ender vi som regel opp på Egon etter mitt ønske (krav) 😅 Men han er av typen som tar fram stolen til meg osv.  Noen ganger spanderer han, men ellers så deler vi (betaler hver vår mat).

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er det med disse trådene om hvorfor ikke alle er ens personlighet drømmemann eller drømmedame? 

De fleste er ikke en match med mine preferanser heller, men det er jo mitt problem og mitt ansvar å få det jeg vil ha :)

Anonymkode: 3f2ae...ced

Skrevet

Jeg har også merket en tendens til flere slike menn "jeg gjør som dama vil jeg", "jeg gjør det dama synes er best". Osv akkurat som de er ganske underdanig og tøffel før man i det hele tatt har blitt kjent. Stort flertall sier også angående date "vi går dit du vil", "du bestemmer", "jeg gjør som du vil". I utgangspunktet er jo dette veldig fint selvsagt men det blir også så enormt skjevt fra start. Jeg er jo ikke interessert i å dominere enn mann men ønsker å bli kjent med hans interesser, behov og ønsker også 🤔

På den positive side er det veldig lett nå å få menn til å møtes på midten angående reisevei. De sier ofte at de kan komme hjem til meg så jeg slipper reise noe sted om jeg ønsker det men da sier jeg at jeg ønsket å møtes på midten og alle sier ja ☺️ før følte jeg at folk argumenterte litt mer for enten å komme hjem til meg eller få meg hjem til seg men nå sier utelukkende alle ja til å møtes på midten. Jeg er mest komfortabel med det sa jeg også jobber jeg bor og ønsker å date litt anonymt i starten til jeg vet at noe varer ☺️

Har norske menn blitt enda mer likestilte under korona og noen tippet litt ekstra over kanten 🤔? Eller er det noe med alderen jeg er i? Er 35 og har i år datet i aldersgruppen 25-45 ☺️

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
1 hour ago, marsvin said:

Fineste daten jeg har vært på så hadde han ordnet alt på forhånd :) alt jeg trengte å gjøre var å møte opp! Maten hadde han planlagt, drikken ordnet han, tok samtalene med kelnerne. følte meg så bortskjemt. Alt hadde han tenkt nøye gjennom på forhånd og virkelig jobbet for en fin kveld :)

Endret av Blått
  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Blått skrev (8 minutter siden):

Fineste daten jeg har vært på så hadde han ordnet alt på forhånd :) alt jeg trengte å gjøre var å møte opp! Maten hadde han planlagt, drikken ordnet han, tok samtalene med kelnerne. følte meg så bortskjemt. Alt hadde han tenkt nøye gjennom på forhånd og virkelig jobbet for en fin kveld :)

Men hvis han hadde valgt feil, så hadde du kanskje skrevet at det var den verste daten. Det er det menn prøver å unngå ved å la dama være med å bestemme.

Anonymkode: f4f25...08c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nei takk til patriarkalske menn som innbiller seg at det er riktig at menn styrer og bestemmer. Ja takk til menn som viser at de er ekte menn ved å ikke bli truet av sterke kvinner som tar styringen.

Den som ønsker å være et objekt uten egen vilje som blir styrt av menn kan flytte til land der dette er mer vanlig.

☝️😄 dette og motstridende posten til TS, viser til at norske menn gjør riktig ved å stadig gi mer faen. Blir jo aldri fornøyde uansett

Anonymkode: b2ccf...f98

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvis han hadde valgt feil, så hadde du kanskje skrevet at det var den verste daten. Det er det menn prøver å unngå ved å la dama være med å bestemme.

Anonymkode: f4f25...08c

Nei, egentlig ikke. Jeg har blitt med fulle mannfolk hjem fra byen som ikke har klart å holde den oppe. Setter meg ikke ned å furter av den grunn. Sånt skjer. I datingen så blir man kjent, alt går ikke smooth og jeg setter virkelig pris på all den innsatsen han la i daten. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Mannfolk som er selvsikre og gentlemann er mangelvare. Orker heller ikke sånn tøffel menn det alt er opp til meg.

Anonymkode: 82875...5c4

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...