Gå til innhold

Ta deg heller en dusj og rene klær på, enn å bruke all tid på stæsjing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siste tid måtte ta mye trikk/ buss og har vært mye på skole ifm studier og jobb. Og hjelpe meg, det er mange folk som stinker her på denne kanten av landet 🥵

Hva skjer? Gidder ikke folk å dusje eller vaske seg mer? Bruker de ikke deodorant? Eller en parfyme dæsj? Der hjelper så godt på med litt godlukt. Jeg brekker meg av godt voksne menn som lukter grusomt, og det virker som de ikke har tatt på rene klær! Samme med noen kvinner og endel ungdommer! Jeg blir helt kvalm. 
Jeg mener ikke at man skal ta helt av, men man må vaske seg hver dag enten med klut, dusje, ta rent undertøy på og ren genser. Ta på deo og gjerne godlukt.

Og husk å vaske klær!!!! Det er faktisk viktigere enn å sminke deg når du likevel stinker!

Er det vanskelig?

Ble helt sjokkert da jeg havnet ved siden av en ung mann pent kledd som luktet GODT! Men ja, han var en utlending som sikkert skulle til flyplassen.

Gremmes over stinkende nordmenn for tiden.

Anonymkode: 8408e...610

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig, det er grusomt med folk som lukter. Glad jeg har lappen og ikke tar kollektivtrafikk mer, æsj, setter seg i mine klær og i håret mitt også. 

Anonymkode: 9742f...615

• Liker 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg får inntrykk av at du er en man som føler deg ganske truffet ..

Feil.

Endret av Anonym Brukar0
Skrevet

Mange dusjer ikke hver dag. De bruker klut….😕🤮 Mange bruker de samme klærne flere ganger uten å vaske dem. 

Anonymkode: 64f62...b71

• Liker 2
Skrevet

Hvilken kant av landet?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg treffer svært mange mennesker på jobb hver dag, og det er sjelden noen lukter vondt. Har du kanskje en overfølsom luktesans? 

Anonymkode: 627b3...81f

• Liker 5
Skrevet

Undres om jeg er den eneste som liker naturlig kroppslukt fremfor masse deo og parfymes?

Anonymkode: a453c...996

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Undres om jeg er den eneste som liker naturlig kroppslukt fremfor masse deo og parfymes?

Anonymkode: a453c...996

Det tror jeg 🤢

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg treffer svært mange mennesker på jobb hver dag, og det er sjelden noen lukter vondt. Har du kanskje en overfølsom luktesans? 

Anonymkode: 627b3...81f

Kanskje. Jeg har ekstremt god hørsel, og tror jeg har ganske god luktesans og. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har siste tid måtte ta mye trikk/ buss og har vært mye på skole ifm studier og jobb. Og hjelpe meg, det er mange folk som stinker her på denne kanten av landet 🥵

Hva skjer? Gidder ikke folk å dusje eller vaske seg mer? Bruker de ikke deodorant? Eller en parfyme dæsj? Der hjelper så godt på med litt godlukt. Jeg brekker meg av godt voksne menn som lukter grusomt, og det virker som de ikke har tatt på rene klær! Samme med noen kvinner og endel ungdommer! Jeg blir helt kvalm. 
Jeg mener ikke at man skal ta helt av, men man må vaske seg hver dag enten med klut, dusje, ta rent undertøy på og ren genser. Ta på deo og gjerne godlukt.

Og husk å vaske klær!!!! Det er faktisk viktigere enn å sminke deg når du likevel stinker!

Er det vanskelig?

Ble helt sjokkert da jeg havnet ved siden av en ung mann pent kledd som luktet GODT! Men ja, han var en utlending som sikkert skulle til flyplassen.

Gremmes over stinkende nordmenn for tiden.

Har det akkurat som deg , og tenker i de samme baner!  Er følsom for lukter, har måtte stikke av bussen pga, odører som svette, røyk etc, om jeg ikke går av så kan jeg risikere å spy av lukten.

Endret av Anciol
  • Liker 1
Skrevet
Anciol skrev (2 minutter siden):

Har det akkurat som deg , og tenker i de samme baner!  Er følsom for lukter, har måtte stikke av bussen pga, odører som svette, røyk etc, om jeg ikke går av så kan jeg risikere å spy av lukten.

Takk, føler med deg. Synes nesten det har blitt verre de siste årene, kan ikke huske at jeg la merke til det så mye før.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mange dusjer ikke hver dag. De bruker klut….😕🤮 Mange bruker de samme klærne flere ganger uten å vaske dem. 

Jeg lukter på klærne mine etter bruk. Svetter omtrent ikke i det daglige, så genser bruker jeg så lenge den er ren og ikke lukter. Men ikke rett etter hverandre, bytter klær stort sett hver dag. 

Uansett : hygiene er viktig! Og mye av sminke produkter lukter ekkelt også. At man kan lukte at vedkommende har sminket seg.

Kanskje noen dropper dusj pga strømpris? Selv dusjer jeg hver dag men ikke håret hver dag. Det er ikke nødvendig hos meg ihvertfall. 

Og mange jobber vel med fysisk arbeid som tar buss? Da må man gjøre regning med lukt. Og om man jobber på kjøkken, lukter da veldig mat. Kombiner dette så  lukter det ekkelt. Og hva man spiser gir jo og lukt. Hadde en vedsiden av meg som sikkert har hatt salami til lunsj den dagen 😂 Kan være veldig syke mennesker som ikke har helt helsen eller ork til og stelle seg men må ta buss pga de skal til lege, behandling og sånn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

hva er galt med klut? Man blir ren med dt

Anonymkode: b1f4f...012

• Liker 4
Skrevet

Aldri merket, og jeg tar mye kollektiv i Oslo?

Eneste som plager meg er parfyme, da jeg blir fryktelig kvalm av det. 

Anonymkode: 709da...31b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det jeg har lagt mest merke til når det kommer til sjenerende lukt, er hodebunnslukt. Sånn harsk ekkel eim. Jeg tror det er en del av disse som er stolt av at de vasker håret kun en gang i uka, som godt kunne ta seg en hårvask til i uka. Husk, du kan ikke lukte i din egen hodebunn sånn som under armene. Men jeg kan lukte din hodebunn. 

Anonymkode: bdf2d...bbf

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en utenlandsk mann, og han synes norske menn generelt er skitne og ekle:P Han er i overkant renslig men tar det nårsomhelst over det motsatte.

Busser ikke så mye, men har opplevd å måtte bytte sete en gang, da jeg tror noen hadde dusjet i parfyme. Var helt forferdelig. Men verste jeg har opplevd er en tidligere kollega. Trivelig fyr, men det gikk nok både en og to måneder mellom hver dusj for han OSTE så jævlig at malinga snart flassa av veggene. Fatter ikke at det er mulig!

Jeg synes det for folk flest ikke er nødvendig å dusje hver dag, man lukter ikke om det går 48t mellom hver dusj liksom. Kan evt. fylle på med klutvask. Unntak er jo selvsagt om man har en skitten jobb, har et problem med mye kroppslukt, trener etc.

Anonymkode: 34fbc...adb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hva er galt med klut? Man blir ren med dt

Anonymkode: b1f4f...012

Klut er helt ok, men en grundig vask oventil og nedentil er nødvendig. Så rent undertøy og deodorant. Det er alt som skal til. Men selvfølgelig ikke ta på klær som lukter.

Har hatt en veldig travel uke og glemte å sette på mine egne klær til vask, bare ungene sine. Og da tok jeg en ren bokser fra mannen og rene sokker fra han. Og fant meg en ren bluse jeg ikke har brukt på år og dag og, samme med skjørt og strømpebukse. Det fungerte, for det var RENT!

Jeg mistenker at mange har det som meg at de i en travel hverdag glemmer å vaske klær? Så kanskje bare hiver de på det første de ser.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aldri merket, og jeg tar mye kollektiv i Oslo?

Eneste som plager meg er parfyme, da jeg blir fryktelig kvalm av det. 

Anonymkode: 709da...31b

Oi jeg er motsatt. Gi meg heller parfyme enn svette lukt

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en utenlandsk mann, og han synes norske menn generelt er skitne og ekle:P Han er i overkant renslig men tar det nårsomhelst over det motsatte.

Busser ikke så mye, men har opplevd å måtte bytte sete en gang, da jeg tror noen hadde dusjet i parfyme. Var helt forferdelig. Men verste jeg har opplevd er en tidligere kollega. Trivelig fyr, men det gikk nok både en og to måneder mellom hver dusj for han OSTE så jævlig at malinga snart flassa av veggene. Fatter ikke at det er mulig!

Jeg synes det for folk flest ikke er nødvendig å dusje hver dag, man lukter ikke om det går 48t mellom hver dusj liksom. Kan evt. fylle på med klutvask. Unntak er jo selvsagt om man har en skitten jobb, har et problem med mye kroppslukt, trener etc.

Anonymkode: 34fbc...adb

Samme her, utenlandsk mann med samme observasjon 🙈😅

Jo det er noen som lukter fra underliv og rumpe, og armhuler.. heldige meg kjenner lukten 🤢 men det holder som sagt med klutvask og rent tøy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...