Gå til innhold

Hvordan merker du/vet du at din mannlige partner er sjalu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan viser han det?

Tenker da ikke på den sykelig sjalue typen, men kall det «hverdagslig» normal - eller menneskelig sjalusi.

Om det ikke skjer ofte, så kanskje av og til, episoder eller lignende. Hva trigget det?

Min samboer prøver da å late som om han ikke bryr seg, og det blir rett og slett litt påfallende hver gang, så slik avslører han seg også😆 litt søtt synes jeg.

Anonymkode: 95386...a49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ex var sjukelig sjalu, han skulle alltid holde kontroll med hvor jeg var, hvem jeg snakket med. Jeg ble utsatt for lange forhørs runder om dette nesten daglig og fikk sjelden gå ut av huset for annet enn jobb. Han lot meg ikke gå alene på vaskeriet engang. Han var sjalu på mine barneskole forelskelser og sin egen sønn. Helt galskap. 

Min nåværende samboer er ikke sånn, men også han lurer i usikre perioder hvem jeg snakker med på mobilen og hva jeg holder på med når jeg ikke er hjemme. Da er han liksom  "nysgjerrig" men jeg kan se at han er mistenksom. 

Anonymkode: cd05d...413

Skrevet

Han blir "nysgjerrig" på hva jeg har gjort og hvem jeg har møtt. Han får en uro over seg. Det er ikke alltid så lett å skjønne hva som kan trigge sjalusi hos ham. Jeg lever ikke akkurat noe utsvevende liv. Men typisk trigger for ham er:

- Være ute seint

- Møte folk han ikke vet hvem er/nye bekjente (konferanse etc)

- Alkohol 

Jeg har nesten sluttet å drikke alkohol, og har veldig kontroll de få gangene jeg drikker. Så jeg vet det gjør ham mer rolig om jeg er edru. Det er bedre for meg også å drikke lite, jeg har nesten ikke vært syk siden jeg begynte med det, selv om jeg drakk lite før også. 

Anonymkode: 6ae51...826

Skrevet

Haha, typen min prøver også å late som om han ikke bryr seg🙈 

Anonymkode: 70ca7...309

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min samboer prøver da å late som om han ikke bryr seg, og det blir rett og slett litt påfallende hver gang, så slik avslører han seg også😆 litt søtt synes jeg.

Anonymkode: 95386...a49

Er det virkelig det? Han mistenker at du gjør noe shady, men tørr ikke å snakke med deg om eventuelle usikkerheter han kjenner på. 

Kjempesøtt.

Anonymkode: c97dc...a82

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det virkelig det? Han mistenker at du gjør noe shady, men tørr ikke å snakke med deg om eventuelle usikkerheter han kjenner på. 

Kjempesøtt.

Er vel bedre at hun synes det er søtt enn at hun blir rasende? Og blir ikke nødvendigvis bedre av å si høyt alt som går gjennom hodet. 

Å være sjalu trenger ikke være at man egentlig tror den andre gjør noe shady men man føler på uro, kanskje angst, mangel på trygghet ellers mistenksomhet generelt. 

Skrevet

Er man sammen med en nogenlunde attraktiv kvinne kommer hun til å ha uante muligheter til å omgås andre menn som gjerne hadde ligget med henne. Å være sjalu eller ha usikkerheter rundt det er bare tullball. Ingen vits! 

For de fleste her inne er jo dog ikke dette et problem.

Anonymkode: 1559e...256

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er vel bedre at hun synes det er søtt enn at hun blir rasende? Og blir ikke nødvendigvis bedre av å si høyt alt som går gjennom hodet. 

Å være sjalu trenger ikke være at man egentlig tror den andre gjør noe shady men man føler på uro, kanskje angst, mangel på trygghet ellers mistenksomhet generelt. 

Les den siste paragrafen din. Er dette søtt? Det er det ikke 

Hadde min kjære følt på en usikkerhet i forholdet vårt, så hadde jeg forventet at han kommuniserte dette så vi kunne tatt en prat og trygget hverandre.

Hadde min kjære vært mye sjalu, så hadde jeg gått. Jeg er for gammel til å "fikse" menn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet at han ikke er det. Hvorfor? Fordi jeg setter normalt høye krav til en partner. Og at vedkommende skal anse meg som en selvstendig person heller enn en eiendel er et absolutt minstekrav for å være et ok menneske.

Det er for øvrig ikke noe som heter «normal sjalusi». All form for sjalusi som en ikke velger å selv bearbeide og fjerne er uønsket adferd. Å lære bort hvordan en bearbeider og fjerne sjalusi må og skal vøre en del av helt normal barneoppdragelse. Har ikke mor og far lært deg det? Da får du ta deg på tak og lære deg selv det - før du velger å inngå forhold.

Anonymkode: 0b369...907

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjempesøtt.

Sjalusi i liten grad som dette er helt naturlig og de fleste mennesker har det i seg.

Du har nok hørt alt for mye negativt om dette, men litt sjalusi er faktisk normalt og sunt, om du ikke visste det :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er man sammen med en nogenlunde attraktiv kvinne kommer hun til å ha uante muligheter til å omgås andre menn som gjerne hadde ligget med henne. Å være sjalu eller ha usikkerheter rundt det er bare tullball. Ingen vits! 

For de fleste her inne er jo dog ikke dette et problem.

Anonymkode: 1559e...256

Hehe, insinuerer du at folk som henger her inne er ulekre og at ingen vil ligge med oss uansett?

Anonymkode: c6971...2c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...