AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Del Skrevet 27. november 2022 Er det noen foreldre med barn her som sliter med gjentatte soppinfeksjoner i munnen? Det er så ufattelig smertefullt og slitsomt! Hva kan man gjøre når også medisinen ikke ser ut til å lindre effektivt? Det er ikke snakk om trøske hos ammende spedbarn, men større barn. Anonymkode: e3534...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det noen foreldre med barn her som sliter med gjentatte soppinfeksjoner i munnen? Det er så ufattelig smertefullt og slitsomt! Hva kan man gjøre når også medisinen ikke ser ut til å lindre effektivt? Det er ikke snakk om trøske hos ammende spedbarn, men større barn. Anonymkode: e3534...7c2 Har dere tatt blodprøver for å sjekke immunforsvaret? For normelt sett skal ikke barn få soppinfeksjon i munnen om de ikke er alvorlig immunsupprimiert. Anonymkode: 13780...bc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Del Skrevet 27. november 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er det noen foreldre med barn her som sliter med gjentatte soppinfeksjoner i munnen? Det er så ufattelig smertefullt og slitsomt! Hva kan man gjøre når også medisinen ikke ser ut til å lindre effektivt? Det er ikke snakk om trøske hos ammende spedbarn, men større barn. Anonymkode: e3534...7c2 Det er vel trøske også på barn? Legen diagnoserte iallefall min munn med trøske. Hva er grunnen til at det kommer sopp? Astma/medisiner? Munnpusting? Anonymkode: 5321a...20f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Del Skrevet 27. november 2022 What causes thrush in a child? Candida yeast is common in the everyday environment. It only causes a problem when it grows out of control. This can happen if a child: Has taken antibiotics Uses inhaled corticosteroids, such as for asthma Uses a pacifier often Has a weak immune system Anonymkode: 13780...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Del Skrevet 27. november 2022 Hvis barnet bruker astmamedisin kan det oppstå sopp i munnen hvis det ikke skyller munnen med vann og spytter ut etter inhalasjon. Man kan også få sopp i munnen av overdreven bruk av munnskyll med klorhexidin. Anonymkode: c7c28...be9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg hadde soppinfeksjon i munnen, og i spiserøret (faen så jævlig) i sommer. Det er mykostatin dere bruker? Det jeg gjorde, for at den skulle fungere, var at jeg drakk mye rett før jeg skulle bruke den. Eller passet på å drikke. Så tok jeg den og skylte munnen så lenge som mulig, holdt det i munnhulen (og prøvde å la det renne ned i spiserøret), og deretter så drakk jeg ikke på så lenge som mulig. Og dette gjentok jeg fire ganger om dagen. Pusset ikke tennene etterpå, og skylte ikke munn, og INGENTING i munnen. Greia var at når jeg bare hadde det i munnen i 1 minutt, og deretter drakk så fikk det ikke nok lindrende effekt. Det var ganske slitsomt fordi det var i 35 grader i sommer, men det funket. Lykke til! Anonymkode: 2eb32...994 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg hadde soppinfeksjon i munnen, og i spiserøret (faen så jævlig) i sommer. Det er mykostatin dere bruker? Det jeg gjorde, for at den skulle fungere, var at jeg drakk mye rett før jeg skulle bruke den. Eller passet på å drikke. Så tok jeg den og skylte munnen så lenge som mulig, holdt det i munnhulen (og prøvde å la det renne ned i spiserøret), og deretter så drakk jeg ikke på så lenge som mulig. Og dette gjentok jeg fire ganger om dagen. Pusset ikke tennene etterpå, og skylte ikke munn, og INGENTING i munnen. Greia var at når jeg bare hadde det i munnen i 1 minutt, og deretter drakk så fikk det ikke nok lindrende effekt. Det var ganske slitsomt fordi det var i 35 grader i sommer, men det funket. Lykke til! Anonymkode: 2eb32...994 Ja, vi bruker Mycostatin. Men lindrer det med en gang hos deg? Hjelper det med Paracet eller Ibux? Jeg føler at ingenting lindrer her lenger. Anonymkode: e3534...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, vi bruker Mycostatin. Men lindrer det med en gang hos deg? Hjelper det med Paracet eller Ibux? Jeg føler at ingenting lindrer her lenger. Anonymkode: e3534...7c2 Paracet eller Ibux funket overhodet ikke. Eneste som funket var mykostatin så lenge som mulig i munnhulen, og ikke drikke eller ha annet i munnen på så lenge som jeg greide. Jeg kunne ha mykostatin i munnen i en halvtime om jeg greide uten å svelge. Og deretter gikk jeg så lenge jeg greide uten å drikke/spise. Passet på å spise/drikke rett før mykostatin. Og deretter dekke med dette, og så på repeat. Lindret ikke med en gang. Hvor mange dager har dere holdt på, og hvordan gjør dere det? Anonymkode: 2eb32...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #9 Del Skrevet 28. november 2022 Enten så er det ikke sopp, eller så trenger barnet en annen medisin. Hva sier legen? Anonymkode: a026a...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #10 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Enten så er det ikke sopp, eller så trenger barnet en annen medisin. Hva sier legen? Anonymkode: a026a...522 Det er sopp og det er ikke annen medisin å gi. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Paracet eller Ibux funket overhodet ikke. Eneste som funket var mykostatin så lenge som mulig i munnhulen, og ikke drikke eller ha annet i munnen på så lenge som jeg greide. Jeg kunne ha mykostatin i munnen i en halvtime om jeg greide uten å svelge. Og deretter gikk jeg så lenge jeg greide uten å drikke/spise. Passet på å spise/drikke rett før mykostatin. Og deretter dekke med dette, og så på repeat. Lindret ikke med en gang. Hvor mange dager har dere holdt på, og hvordan gjør dere det? Anonymkode: 2eb32...994 Man må holde på med Mycostatin i noen dager før man merker effekt. Jeg spurte om noe kunne lindre umiddelbart. Anonymkode: e3534...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #11 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er sopp og det er ikke annen medisin å gi. Man må holde på med Mycostatin i noen dager før man merker effekt. Jeg spurte om noe kunne lindre umiddelbart. Anonymkode: e3534...7c2 Det finnes mye annen behandling jo? Et raskt klipp fra legevaktåndboken om trøske. Sopp kan bli resistent mot behandling den også. Anonymkode: a026a...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #12 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 7.18): Det er sopp og det er ikke annen medisin å gi. Man må holde på med Mycostatin i noen dager før man merker effekt. Jeg spurte om noe kunne lindre umiddelbart. Anonymkode: e3534...7c2 Og du fikk svar at det ikke var det. Samt at du fikk gode tips til hvordan mykostatin kunne lindre raskere. Men du ignorerte jo alt jeg skrev. Mye utakknemlig folk her inne. Anonymkode: 2eb32...994 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå