AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Begynt i ny jobb, og det står dette i arbeidskontrakten min. Jeg må jobbe i juni, og ha fri hele juli pga stengt barnehage. Jeg har ikke opparbeidet meg feriepenger. Får jeg ikke lønn for hverken juni eller juli da?? Anonymkode: 02b40...113
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 Du må nesten spørre. Du skal ha lønn for alt du jobber. Anonymkode: ed907...64d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 Vi får feriepenger i juni. Får lønn i juli selv om jeg har ferie da og skolen er stengt. Anonymkode: 2446e...485
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 Du får full lønn i juli selv om du ikke jobber da. Dette er helt vanlig, man trekkes for ferie i juni og har normale lønninger resten av mnd i året. De som har opparbeidet seg feriepenger får dette i juni. De som ikke har opparbeidet seg noe får ikke noe i juni. Anonymkode: d43bf...141 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 Det betyr vel at feriepengene utbetales i juni. Hvis du ikke har opparbeidet deg feriepenger vil du ikke få lønn mer enn du opparbeider deg dette året. Juli får du vanlig lønn. Anonymkode: 69ccf...fd6 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Begynt i ny jobb, og det står dette i arbeidskontrakten min. Jeg må jobbe i juni, og ha fri hele juli pga stengt barnehage. Jeg har ikke opparbeidet meg feriepenger. Får jeg ikke lønn for hverken juni eller juli da?? Anonymkode: 02b40...113 Har du feriepenger fra tidligere jobb, forutsettes det at du har spart disse. Da vil du ikke få lønn i juni, men i juli. Har du ikke jobbet og derfor ikke har feriepenger, kan de ikke trekke deg i lønn i juni, men de vil da trekke deg i lønn når du faktisk tar ferie, som da er i juli. Anonymkode: b2ca7...242 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #7 Skrevet 28. november 2022 Liker mye bedre slik vi har det. Vi har lik lønning 12 måneder i året uansett når ferien er. Så kommer feriepenger som en 13.lønning. forutsigbart og greit. Anonymkode: 133e3...558 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #8 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Liker mye bedre slik vi har det. Vi har lik lønning 12 måneder i året uansett når ferien er. Så kommer feriepenger som en 13.lønning. forutsigbart og greit. Anonymkode: 133e3...558 Dette var jo sært? Har aldri opplevd at noen av mine arbeidsgivere har løst det slik? Er det vanlig? Har vært en stund i arbeidslivet. Anonymkode: 7d292...8ba 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 28. november 2022 #9 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Liker mye bedre slik vi har det. Vi har lik lønning 12 måneder i året uansett når ferien er. Så kommer feriepenger som en 13.lønning. forutsigbart og greit. Anonymkode: 133e3...558 Hva er ikke forutsigbart og greit med slik de aller fleste har det?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #10 Skrevet 28. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (4 minutter siden): Hva er ikke forutsigbart og greit med slik de aller fleste har det? De aller fleste har det ikke slik. De fleste har 12 mnd med lønn, men den måneden feriepengene kommer trekkes ferieukene. Anonymkode: 1b37a...404 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #11 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De aller fleste har det ikke slik. De fleste har 12 mnd med lønn, men den måneden feriepengene kommer trekkes ferieukene. Anonymkode: 1b37a...404 Sorry, svarte feil kommentar Anonymkode: 1b37a...404
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #12 Skrevet 28. november 2022 Du må si i fra til lønn/hr, at du skal ha lønn i juni, og heller bli trekt i lønn når du har ferie. Det har du krav på så lenge du ikke har opptjent nok feriepenger. Men det går ikke automatisk alle steder. Forrige arbeidsgiver måtte jeg selv be om det, nåværende tok kontakt å spurte hvordan jeg ville ha det. Anonymkode: b7538...b3f
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #13 Skrevet 28. november 2022 Du går ikke uten lønn både juni og juli, man får ikke nødvendigvis feriepenger akkurat når man tar ferie! Har du opparbeidet deg feriepenger, så er det vel sånn der at du får de i juni, samme måned som de trekker ferien AKA "ikke" betaler vanlig lønn eller hva man skal si. Har man ikke opparbeidet seg feriepenger, så er det vel vanlig at man trekkes når man tar ferieuker, og også at man gjerne slipper å ta fem fulle uker om man ikke vil det. Du må snakke med økonomi på jobben din her, men vil tenke at du da kan få vanlig lønn i juni og trekkes for 4 uker i juli, dvs ikke få lønn bare den måneden. Anonymkode: bbc68...f4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå