Sofakona Skrevet 27. november 2022 #21 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du blir sykmeldt mens du delvis jobber og delvis mottar dagpenger, må førstlegen avgjøre om du skal sykmeldes som både arbeidstaker og arbeidssøker, eller om det holder at du er kun sykmeldt som arbeidstaker. Blir di kun sykmeldt som arbeidstaker, har du krav på sykepenger fra arbeidsgiver de 16 første dagene. Deretter fra NAV, om du blir sykmeldt så lenge. De dagene du får sykepenger fra arbeidsgiver for, skal du svare "Ja" på meldekortene dine, på spørsmålet om du har jobbet. Om du blir sykmeldt som både arbeidssøker og arbeidstaker, vi du ha rett til en kombinasjon av sykepenger fra arbeidsgiver de 16 første dagene, og sykepenger som erstatning for dagpengene. Utover 16 dager vil du ha rett til sykepenger fra NAV. Anonymkode: 38ba4...a19 Men dette gjelder bare om du har jobbet i 8 uker først. 4 uker får du sykbarn dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #22 Del Skrevet 27. november 2022 Sofakona skrev (3 minutter siden): Men dette gjelder bare om du har jobbet i 8 uker først. 4 uker får du sykbarn dager Man har rett til sykepenger fra arbeidsgiver om man har jobbet i fire uke. De 8 ukene du tenker på gjelder rett til å bruke egenmelding. Anonymkode: 38ba4...a19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 27. november 2022 #23 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man har rett til sykepenger fra arbeidsgiver om man har jobbet i fire uke. De 8 ukene du tenker på gjelder rett til å bruke egenmelding. Anonymkode: 38ba4...a19 Ja stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #24 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Man har rett til sykepenger fra arbeidsgiver om man har jobbet i fire uke. De 8 ukene du tenker på gjelder rett til å bruke egenmelding. Anonymkode: 38ba4...a19 Startet 1 nov, og ble syk ca. 3 uker etterpå, så har ikke opparbeidet meg nok jobbdager for å kunne få utbetalt fra arbeidsgiver. Derfor lurer jeg på om Nav betaler de dagene jeg har blitt syk.. Anonymkode: ee095...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #25 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Startet 1 nov, og ble syk ca. 3 uker etterpå, så har ikke opparbeidet meg nok jobbdager for å kunne få utbetalt fra arbeidsgiver. Derfor lurer jeg på om Nav betaler de dagene jeg har blitt syk.. Anonymkode: ee095...431 Hvis du ikke har tjent opp rett til sykepenger fra arbeidsgiver, kan du søke om at NAV dekker sykepengene. Arbeidsgiveren må sende inntektsmelding til NAV, som forklarer hvorfor de ikke betaler sykepenger til deg. Anonymkode: 38ba4...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå