AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Del Skrevet 27. november 2022 Har fått innvilget dagpenger, men har nylig fått jobb, men ikke 100% stilling. Nav sier at så lenge jeg ikke jobber mer enn 50% i løpet av tre meldekort, så vil jeg få utbetalt dagpenger. Fram til nå har jeg jobbet 52,5 timer i løpet av to meldekortsperioder. Hvor mye er 50% av tre meldeperioder, og har jeg oversteget denne grensen nå med de timene jeg har beregnet? Jobber som sagt i en deltidsstilling, da jobben min ikke kan tilby meg fulltidsstilling per nå, så er avhengig av den ekstra inntekten jeg evt får fra NAV. Noen med erfaring som kan hjelpe meg her? Anonymkode: ee095...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Del Skrevet 27. november 2022 . Anonymkode: ee095...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Del Skrevet 27. november 2022 Du kan jobbe 50 % av din vanlige arbeidstid og fortsatt få utbetaling. Dersom du jobber mer enn 50 % av det som var din vanlige arbeidstid før du fikk dagpenger i tre meldekortperioder, altså at du ikke får utbetaling i 3 meldekortperioder, da stanses dagpengene. Les vedtaket ditt, der kan du se hvor mange timer i uke som NAV har fastsatt som din vanlige arbeidstid. Her kan du lese mer: https://www.nav.no/arbeid/dagpenger#kan-jeg-jobbe-mens-jeg-mottar-dagpenger Anonymkode: 05734...fc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Del Skrevet 27. november 2022 Husker jeg gikk deltid jobb og måtte passe på og ikke jobbe over 50 prosent fra meldekort til meldekort. Som jeg mener var 2 dager 1 uke og 3 dager neste uke. Anonymkode: c0135...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Husker jeg gikk deltid jobb og måtte passe på og ikke jobbe over 50 prosent fra meldekort til meldekort. Som jeg mener var 2 dager 1 uke og 3 dager neste uke. Anonymkode: c0135...5f4 8 timer hver dag? Anonymkode: ee095...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du kan jobbe 50 % av din vanlige arbeidstid og fortsatt få utbetaling. Dersom du jobber mer enn 50 % av det som var din vanlige arbeidstid før du fikk dagpenger i tre meldekortperioder, altså at du ikke får utbetaling i 3 meldekortperioder, da stanses dagpengene. Les vedtaket ditt, der kan du se hvor mange timer i uke som NAV har fastsatt som din vanlige arbeidstid. Her kan du lese mer: https://www.nav.no/arbeid/dagpenger#kan-jeg-jobbe-mens-jeg-mottar-dagpenger Anonymkode: 05734...fc5 Jeg jobbet jo 37,5 timer per uke før. Men nå har jeg jobbet 4 dager den uken og 3 den andre (er på mitt andre meldekort nå) Anonymkode: ee095...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Del Skrevet 27. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg jobbet jo 37,5 timer per uke før. Men nå har jeg jobbet 4 dager den uken og 3 den andre (er på mitt andre meldekort nå) Anonymkode: ee095...431 Dersom din normale arbeidstid er 37,5t timer kan du totalt jobbe 37,5 t i løpet av 2 uker (en meldekortperiode) og fortsatt få utbetaling. Anonymkode: 05734...fc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg jobbet jo 37,5 timer per uke før. Men nå har jeg jobbet 4 dager den uken og 3 den andre (er på mitt andre meldekort nå) Anonymkode: ee095...431 Hva står det i vedtaket ditt om din vanlige arbeidstid? Om det står at din vanlige arbeidstid er beregnet å være 37,5 timer per uke, kan du jobbe 37,5 timer til sammen på ett meldekort (meldekortet gjelder jo for to uker), og få gradert utbetaling av dagpenger. Om du i tre meldeperioder på rad jobber mer enn 50%, stanses saken automatisk. Anonymkode: 38ba4...a19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Del Skrevet 27. november 2022 Du kan jobbe inntil 50%, enkelt og greit. Pass på å ikke overstige dette. Anonymkode: 5ea76...1e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva står det i vedtaket ditt om din vanlige arbeidstid? Om det står at din vanlige arbeidstid er beregnet å være 37,5 timer per uke, kan du jobbe 37,5 timer til sammen på ett meldekort (meldekortet gjelder jo for to uker), og få gradert utbetaling av dagpenger. Om du i tre meldeperioder på rad jobber mer enn 50%, stanses saken automatisk. Anonymkode: 38ba4...a19 Har fått fastsatt en dagssats/ ukessats vet du om jeg får utbetalt denne dagssatsen tiltross for at jeg har fått meg jobb ved siden av? Eller har de andre beregninger siden jeg har fått inntekt? Anonymkode: ee095...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 27. november 2022 #11 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har fått fastsatt en dagssats/ ukessats vet du om jeg får utbetalt denne dagssatsen tiltross for at jeg har fått meg jobb ved siden av? Eller har de andre beregninger siden jeg har fått inntekt? Anonymkode: ee095...431 Om du har jobbet over 37,5 timer på meldekort periode for du bare lønn fra jobben og ikke dagpenger. Pass på at du ikke jobber mer da stopper dagpenger 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #12 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har fått fastsatt en dagssats/ ukessats vet du om jeg får utbetalt denne dagssatsen tiltross for at jeg har fått meg jobb ved siden av? Eller har de andre beregninger siden jeg har fått inntekt? Anonymkode: ee095...431 Nå roter du fælt, alt står på nav.no. Enkelt forklart: 1. Jobber du mer enn 50% på et meldekort så får du ikke dagpenger. 2. Derfor holder du deg til en 50% stilling. Da får du 50% dagpenger. Anonymkode: 5ea76...1e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #13 Del Skrevet 27. november 2022 Men hvor mange timer er 50% på et meldekort? Anonymkode: ee095...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #14 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har fått fastsatt en dagssats/ ukessats vet du om jeg får utbetalt denne dagssatsen tiltross for at jeg har fått meg jobb ved siden av? Eller har de andre beregninger siden jeg har fått inntekt? Anonymkode: ee095...431 Ja, du har fått fastsatt både dag.- og ukesats. Du har også fått fastsatt normal arbeidstid. Dette står i vedtaket ditt. Om du jobber 50% eller mindre av den fastsatte arbeidstiden din, får du dagpenger for resten. Dagsatsen endres ikke. Anonymkode: 38ba4...a19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 27. november 2022 #15 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvor mange timer er 50% på et meldekort? Anonymkode: ee095...431 Om du jobber 37,5 timer til vanlig kan du bare jobbe 3,7 timer om dagen ..i 10 dager...eller hvordan du selv vil sette opp timene. Dermed blir det 50% på meldekort..altså 37,5 timer delt på 1å dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #16 Del Skrevet 27. november 2022 Hva om man ble syk hvordan telles det? Får jo ikke utbetalt sykepenger fra jobb, da man ikke har jobbet der lenge nok til det Anonymkode: ee095...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #17 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvor mange timer er 50% på et meldekort? Anonymkode: ee095...431 50% er halvparten av den normale arbeidstiden din. Den normale arbeidstiden står i vedtaket ditt. Om det i vedtaket står at din normale arbeidstid er regnet ut til å være 37,5 timer per uke, kan du jobbe inntil 37,5 timer på ett meldekort (meldekortet gjelder jo for to uker), slik det er forklart flere ganger i svarene du har fått. Se etter i vedtaket hva det står om normal arbeidstid. Anonymkode: 38ba4...a19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 27. november 2022 #18 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva om man ble syk hvordan telles det? Får jo ikke utbetalt sykepenger fra jobb, da man ikke har jobbet der lenge nok til det Anonymkode: ee095...431 Om du ikke har jobbet mer en 8 uker betaler ikke jobben sykepenger..men du får syke penger av nav (dagpenger) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #19 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva om man ble syk hvordan telles det? Får jo ikke utbetalt sykepenger fra jobb, da man ikke har jobbet der lenge nok til det Anonymkode: ee095...431 Hvis du blir sykmeldt mens du delvis jobber og delvis mottar dagpenger, må førstlegen avgjøre om du skal sykmeldes som både arbeidstaker og arbeidssøker, eller om det holder at du er kun sykmeldt som arbeidstaker. Blir di kun sykmeldt som arbeidstaker, har du krav på sykepenger fra arbeidsgiver de 16 første dagene. Deretter fra NAV, om du blir sykmeldt så lenge. De dagene du får sykepenger fra arbeidsgiver for, skal du svare "Ja" på meldekortene dine, på spørsmålet om du har jobbet. Om du blir sykmeldt som både arbeidssøker og arbeidstaker, vi du ha rett til en kombinasjon av sykepenger fra arbeidsgiver de 16 første dagene, og sykepenger som erstatning for dagpengene. Utover 16 dager vil du ha rett til sykepenger fra NAV. Anonymkode: 38ba4...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #20 Del Skrevet 27. november 2022 Sofakona skrev (4 minutter siden): Om du ikke har jobbet mer en 8 uker betaler ikke jobben sykepenger..men du får syke penger av nav (dagpenger) Man har rett til sykepenger fra arbeidsgiver om man har jobbet i fire uke. De 8 ukene du tenker på gjelder rett til å bruke egenmelding. Anonymkode: 38ba4...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå