AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Jeg prøver å google men finner ikke noe gode svar. Noen her som vet hvilket sykehus og avdeling som har spesialisert seg i soppinfeksjoner? Anonymkode: 8dd65...53a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 Det er helt sikkert ingen. Anonymkode: 3875d...0da
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er helt sikkert ingen. Anonymkode: 3875d...0da Jeg får med meg at du ikke kan svaret, men jeg er egentlig interessert i svar fra folk som kan svaret. Jeg tror det er en avdeling på OUS, men husker ikke nå i farta. Anonymkode: 8dd65...53a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #5 Skrevet 28. november 2022 Sykehus er organisert etter sykdommer, ikke årsak til sykdommer. Når sopp skaper sykdom i huden, ligger det under hudlegene. Når sopp skaper problemer i underlivet, er det en annen avdeling. Får du soppinfeksjon i halsen, er det ØNH. Osv. Det er ingen sykehus med egen soppavdeling. Anonymkode: 1af48...655 3 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #6 Skrevet 28. november 2022 Vil anbefale deg å ringe OUS, spør om å bli satt over til soppavdelingen Anonymkode: 7a83d...283 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #7 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg får med meg at du ikke kan svaret, men jeg er egentlig interessert i svar fra folk som kan svaret. Jeg tror det er en avdeling på OUS, men husker ikke nå i farta. Anonymkode: 8dd65...53a Det er nok soppavdelingen du sikter til. Anonymkode: 7a83d...283
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #8 Skrevet 28. november 2022 Jeg vet at det ikke er svar på spørsmålet ditt, men jeg tipser likevel. Etter å ha vært desperat med soppinfeksjoner og medisiner som ikke virket, kuttet jeg ut alt av sukkerholdig mat og drikke, og vasker kun med vann foran i underlivet. Er også forsiktig med alkohol. Fikk nytt liv. Anonymkode: a2f52...5a7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #9 Skrevet 28. november 2022 Kvinneklinikken på OUS, flink dame som e gynekolog der. Man blir behandlet bra, de tar alt av celleprøver osv. og stikkprøver, men du må dit gjennom din fastlege, så møter du opp der når du får beskjed om det av fastlege, men da må du ha symptomer på vaginale problemer for å bli sendt der. Men på OUS så er det ikke noe som heter soppavdeling😭😂og heller ingen klamydiavdeling😂 Anonymkode: 16ac9...b0c
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #10 Skrevet 28. november 2022 Bruker du p-piller / annen prevensjon? Jeg var lenge plaget med soppinfeksjon, og det var pga. p-pillene. Ikke vært plaget etter jeg sluttet. I tillegg kan du be fastlegen din om en 6-mnd kur med diflucan ukentlig. Anonymkode: af0dc...2ad
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #11 Skrevet 28. november 2022 Infeksjon. Under medisinsk avdeling. Men som noen allerede har påpekt, dette er jo gjerne et samarbeid mellom avdelinger. Da sopp ofte henger sammen med annen sykdom. Herunder kreft, som siste innlegg nevner. Anonymkode: 5cbd8...996
aksase Skrevet 28. november 2022 #12 Skrevet 28. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg prøver å google men finner ikke noe gode svar. Noen her som vet hvilket sykehus og avdeling som har spesialisert seg i soppinfeksjoner? Anonymkode: 8dd65...53a Først og fremst er det din fastlege som er første kontaktpunkt ved helseplager av alle slag. Fastlegen kjenner systemet og kan henvise videre til eksperter der fastlegens kompetanse ikke er tilstrekkelig. Om du er kvinne og det er i underlivet du er plaget, tror jeg, som flere i tråden er inne på, at et besøk hos en gynekolog kan være en god idé dersom du ikke vil gå til fastlegen først. Sopp er et ganske vanlig hudproblem, særlig på føtter og i underlivet på både kvinner og menn. Årsaken er at sopp gjerne trives der det er litt fuktig og varmt. Behandlingen er som regel ganske enkel, men ulike kroppsdeler, ulike hudtyper og ulike sopptyper kan kreve litt ulik behandling. Endret 28. november 2022 av aksase
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #13 Skrevet 28. november 2022 Og hvis det er underlivet, som mange gjetter på, er det fastlegen som gjelder. Er det gjentagende er det sekundær konsultasjon. Eller gyn. Men ikke sykehus. Anonymkode: 5cbd8...996
Christina82 Skrevet 28. november 2022 #14 Skrevet 28. november 2022 Ryddet for helseskadelige råd og avsporinger. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #15 Skrevet 28. november 2022 Det kommer helt an på hva slags soppinfeksjon det er snakk om? Milevis forskjell mellom underlivssopp for ørtende gang og invasiv kryptokokkose… Førstnevnte er det fastleger og eventuelt gynekologer som tar seg av, invasive/systemiske soppsykdommer - som i aller høyeste grad eksisterer tross hva noen selvlærte medisinske «eksperter» lenger oppe i tråden later til å tro - og de sorterer under infeksjonsmedisin. Ingvild Nordøy på Rikshospitalet er vel den i landet som vet mest om invasive soppsykdommer, men dette har alle infeksjonsmedisinere god koll på. Anonymkode: 33735...230 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå