AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Merker bestemor til barna våre gjør stor forskjell. Hun sitter i soffaen, forventer kaffepåfyll og middag hver gang hun er her. En sjelden gang på besøk, men tar seg ikke tid til barna. De springer å leker, gjerne på soverommene sine å leker sammen. Hun sitter fortsatt der rumpa flat i sofaen. Får snap ofte at hun står å lager mat med de andre barnebarna, tar de med på lekeplass osv. For å avlaste foreldrene siden de har et barn mer enn oss. Flere som opplever det samme? Hun har feiret jul med oss en gang, ellers feirer hun kun med de andre. Vi er ikke super flinke på å invitere til julefeiring men tenker de burde snakke med oss om det. Anonymkode: 114ec...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Merker bestemor til barna våre gjør stor forskjell. Hun sitter i soffaen, forventer kaffepåfyll og middag hver gang hun er her. En sjelden gang på besøk, men tar seg ikke tid til barna. De springer å leker, gjerne på soverommene sine å leker sammen. Hun sitter fortsatt der rumpa flat i sofaen. Får snap ofte at hun står å lager mat med de andre barnebarna, tar de med på lekeplass osv. For å avlaste foreldrene siden de har et barn mer enn oss. Flere som opplever det samme? Hun har feiret jul med oss en gang, ellers feirer hun kun med de andre. Vi er ikke super flinke på å invitere til julefeiring men tenker de burde snakke med oss om det. Anonymkode: 114ec...0a4 Du tenker .. de er ikke tankelesere 😅 Jeg ferier jul der jeg er invitert Anonymkode: 2ecd1...8eb 17
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 Noen ganger må man "bjuda litt på selv også" Kanskje de andre er lettere å omgås, tar mer initiativ osv. Anonymkode: f6804...553 8 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 Ja, det høres ut som min svigermor. Anonymkode: 7e7f8...9c9
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 Hun er farmor hos dere og mormor hos de andre…? Anonymkode: d3463...118 8
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 Min svigermor er KUN farmor siden hun bare har gutter, men forskjellsbehandlingen er allikevel åpenbar. Barna på den ene siden får gaver til jul og bursdag, blir invitert med på det ene og det andre, og ikke minst - svigermor VET ting om dem. Mine barn får i beste fall en bursdagsgratulasjon på SMS på feil dato og med feil alder, gaver har den eldste fått 1 gang på 10 år. Julegaver kommer litt oftere - omtrent hvert 3. år. Gjerne med klær som allerede er flere størrelser for små. Anonymkode: 94a5f...574 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen ganger må man "bjuda litt på selv også" Kanskje de andre er lettere å omgås, tar mer initiativ osv. Anonymkode: f6804...553 Nei de er ikke det de heller. Men de sitter jo under julemiddagen å snakker om hva de skal gjøre året etter. Sånn er ikke vi. Vi planlegger kanskje i oktober på det tidligste. Men da er det for seint. Anonymkode: 114ec...0a4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hun er farmor hos dere og mormor hos de andre…? Anonymkode: d3463...118 Ja Anonymkode: 114ec...0a4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du tenker .. de er ikke tankelesere 😅 Jeg ferier jul der jeg er invitert Anonymkode: 2ecd1...8eb Ja men kanskje dere planlegger nærmere jul? Ikke på julaften om hvor dere skal være året etter. Vi begge jobber turnus her i huset så vi vet liksom ikke før oktober-november, men har aldri blitt satt opp på jul enda. Men bestemor er jo kapret for lengst. Anonymkode: 114ec...0a4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun er farmor hos dere og mormor hos de andre…? Anonymkode: d3463...118 hva slags "relevans" har egentlig dette?? Anonymkode: 70d3f...071 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Skrevet 27. november 2022 De andre barna er bedre å være med enn dine kanskje? Bedre relasjon? Anonymkode: df230...4f7
Amossa Skrevet 27. november 2022 #12 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): hva slags "relevans" har egentlig dette?? Anonymkode: 70d3f...071 Sitter med en mistanke om at det er forskjell på mormor og farmor? Og morfarer og farfarer finnes det visst ikke her på KG? 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #13 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Merker bestemor til barna våre gjør stor forskjell. Hun sitter i soffaen, forventer kaffepåfyll og middag hver gang hun er her. En sjelden gang på besøk, men tar seg ikke tid til barna. De springer å leker, gjerne på soverommene sine å leker sammen. Hun sitter fortsatt der rumpa flat i sofaen. Får snap ofte at hun står å lager mat med de andre barnebarna, tar de med på lekeplass osv. For å avlaste foreldrene siden de har et barn mer enn oss. Flere som opplever det samme? Hun har feiret jul med oss en gang, ellers feirer hun kun med de andre. Vi er ikke super flinke på å invitere til julefeiring men tenker de burde snakke med oss om det. Anonymkode: 114ec...0a4 Ja. Her er det samme greien. Gjør alt med mormorbarna men ikke farmorbarna sine. Trist.. Og forventer oppvartning og slappe av. Og gjerne hjelp til alt mulig! Men stiller aldri opp selv! Anonymkode: 69a4d...b00 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #14 Skrevet 27. november 2022 Høres ut som om hun slapper mer av i det andre hjemmet. Lager mat og drar på lekeplassen. Hos dere er barna på rommene, og hun får alt servert. Jeg vil si at den første er et sted hun slapper av og ikke er redd for å feile, mens hos dere er hun veldig gjest. Hun går ikke på kjøkkenet å finner seg til rette der. Det er nok lettere å gjøre hos en datter, enn hos en svigerdatter. Ta en prat med henne, istedet for å tro å tenke. Kanskje hun er redd for å fornærme deg. Anonymkode: 81174...faa 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #15 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ja. Her er det samme greien. Gjør alt med mormorbarna men ikke farmorbarna sine. Trist.. Og forventer oppvartning og slappe av. Og gjerne hjelp til alt mulig! Men stiller aldri opp selv! Anonymkode: 69a4d...b00 Uff ja.. så kommer hun sliten etter jobb til oss hver gang, men de andre reiser hun til i helgene. Dumt at det skal være slik, barna kan jo ikke noe for at noen er mer knyttet til døtrene sine, og om få år merker barna mine det selv. De burde blitt likestilt, de er jo like mye barnebarna hennes som det de andre er Anonymkode: 114ec...0a4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #16 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): hva slags "relevans" har egentlig dette?? Anonymkode: 70d3f...071 Kan bare snakke av egen erfaring rundt meg, og det er at mammaer i de første årene strekker seg mer mot egen mor enn mor svigermor. Da blir de mer knyttet, både som barnebarn og storfamilie. Sier ikke at det er tilfellet her, men har venninner som klager på passive svigermødre som egentlig selv har ekskludert de fra start 💙 Anonymkode: d3463...118 5
Pås Skrevet 28. november 2022 #17 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Sier ikke at det er tilfellet her, men har venninner som klager på passive svigermødre som egentlig selv har ekskludert de fra start Jeg er enig! En leser jo stadig her på KG at mormor får besøke den nyfødte på sykehuset, får komme på besøk med en gang den nyfødte er kommet hjem osv., mens farmor pent får vente til foreldrene føler seg "klar" for besøk ettersom farmor er mye fjernere for den nybakte mor... Helt greit, alle får bestemme slikt selv, men det er klart at farmor da føler seg mer perifer i forhold til barnet, og mindre viktig enn mormor. 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #18 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du tenker .. de er ikke tankelesere 😅 Jeg ferier jul der jeg er invitert Anonymkode: 2ecd1...8eb Dette! TS tror at bestemor er tankeleser og skal invitere seg selv til dem, og blir så sur når hun ikke gjør det. For alt hun vet er bestemor lei seg fordi dere aldri inviterer henne? Hvis bestemor føler seg mer velkommen i sine andre barns hjem er det ikke rart hun også har et nærere forhold til barnebarna på den siden. Her må TS ta sin del av ansvaret. Anonymkode: 84c7d...d66 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #19 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du tenker .. de er ikke tankelesere 😅 Jeg ferier jul der jeg er invitert Anonymkode: 2ecd1...8eb Så du inviterer aldri selv?? Ja sånn er det her. Enten må jeg handle inn,bake, lage maten og ordne til og invitere eller så ser vi de ikke. Og for all del la svigermor kose seg med kaffe og slippe og rydde etter seg eller hjelpe med noe. Men gu forby den ene gsngen i livet hyn inviterer og ber alle hjelpe så hun skal slippe å stå med alt...! Egoist! Ingen interesse for barnebarna i det hele tatt..Men maser om å bli invitert for hun orker ikke lage til selv.. Anonymkode: 69a4d...b00 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #20 Skrevet 28. november 2022 Jeg og min søster ble ulikt behandlet av vår mor gjennom oppveksten, så jeg kan jo ikke si at jeg er overrasket over at våre barn også behandles ulikt, men ja, og det er trist. Jeg og mine barn har nå valgt å ikke ha så mye med mine foreldre å gjøre på grunn av dette. Jeg prøvde så lenge barna var små, men da de selv ble store nok til å reagere på dette har jeg valgt å ta hensyn til at barna synes det er for vondt. Anonymkode: 1dd62...4a9 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå