AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #21 Skrevet 27. november 2022 Embla Othea skrev (1 minutt siden): Kanskje du skal vurdere å skifte beite hvis du mistrives så som lærer? Det er andre sektorer du kan jobbe i - f.eks. psykiatrien, rusomsorgen, saksbehandler osv. Jeg mistrives ikke, jeg er bare usikker på om jeg får det bra nok til. Hengebuksvinet skrev (1 minutt siden): Tror du overanalyserer. Mine barn har alltid sagt at viktigste egenskapen ved en lærer er at de bryr seg, og at det ser ut som de liker å lære bort. Liker du elevene og jobben din? Ja, jeg liker elevene mine og strekker meg langt for dem! AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva underviser du i? Man elsker sjeldent mattelærere som elev liksom Anonymkode: 28c34...8d0 Har de såkalte kjedelige fagene, ja, men det har jo den andre læreren også… Anonymkode: 850df...c6d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #22 Skrevet 27. november 2022 Embla Othea skrev (30 minutter siden): Lærere skal ikke være populære. De skal undervise, grensesette og danne. Problemet er når du setter grenser og krav og elevene klager på deg.... Anonymkode: 598a6...f49
Embla Othea Skrevet 27. november 2022 #23 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Problemet er når du setter grenser og krav og elevene klager på deg.... Anonymkode: 598a6...f49 Og det skal man som lærer tåle.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #24 Skrevet 27. november 2022 Embla Othea skrev (30 minutter siden): Og det skal man som lærer tåle. Jeg tåler, men det gjør ikke sjefen min. Hun sier at lærerne som får klager, risikerer å miste jobben. Anonymkode: 598a6...f49
Hengebuksvinet Skrevet 27. november 2022 #25 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg tåler, men det gjør ikke sjefen min. Hun sier at lærerne som får klager, risikerer å miste jobben. Anonymkode: 598a6...f49 Får du noe støtte av sjefen? Utover trussel om at man kan miste jobben? Jeg har mest kjedelige fag, men... Fag blir hva man gjør dem til. Sønnen min likte best mattelæreren, som var god og rund og langtfra stivpyntet.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #26 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg tåler, men det gjør ikke sjefen min. Hun sier at lærerne som får klager, risikerer å miste jobben. Anonymkode: 598a6...f49 Hvem er du? I alle fall ikke meg, som er ts. Hengebuksvinet skrev (4 minutter siden): Får du noe støtte av sjefen? Utover trussel om at man kan miste jobben? Jeg har mest kjedelige fag, men... Fag blir hva man gjør dem til. Sønnen min likte best mattelæreren, som var god og rund og langtfra stivpyntet. Virker som noen andre har tatt over tråden? Anonymkode: 850df...c6d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #27 Skrevet 27. november 2022 Etter 10 år i yrket, så er min erfaring at elever foretrekker lærere som enten er veldig attraktive eller som er "kule", i en eller annen form (kan enten rett og slett ha en x-faktor eller bare være alt for laidback). De er enkle i den alderen, så de verdsetter ikke riktige egenskaper. Jeg har vært både hun kule og hun strenge, litt avhengig av hvor mye overskudd jeg selv har hatt og litt avhengig av elevgruppa. Når jeg er flinkest i jobben min har jeg vært middels godt likt; elevene har hatt en god relasjon til meg og følt seg ivaretatt, men jeg har vært for "streng" til å være kul, så jeg har gjerne ikke vært favoritten. Dette for å illustrere forskjellige grunner til hvordan man blir oppfattet. Anonymkode: f36ab...6a5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #28 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvem er du? I alle fall ikke meg, som er ts. Virker som noen andre har tatt over tråden? Anonymkode: 850df...c6d Slapp av. Er det ikke lov å skrive noe i tråden din? Jiiiiz. Anonymkode: 598a6...f49
Toyah Skrevet 28. november 2022 #29 Skrevet 28. november 2022 Jeg er ikke populær, men heller ikke upopulær. I undersøkelser vises det at jeg er en god relasjonsbygger. Det er ikke jobben min å være bestevenn, men skape trygge, rolige rammer, lede elevene igjennom fagstoffet og veilede dem frem til å nå målene sine. Skal jeg få til det må jeg sette tydelige grenser.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #30 Skrevet 28. november 2022 Vet ikke om dette stemmer med deg. Men har hatt noen introverte lærere i klassen. Jeg har adhd og faller sykt lett ut når ting går tregt. Lærer 1. Sa ofte ja og smilte til oss tre ganger før neste setning. Og holdt på sånn for der meste av tiden. Vi ble irritert fordi undervisningen gikk alt for sakte, fikk ikke gjort noe på skolen. Og det meste ble lekser. Det har du ikke tid til på vgs. Lærer 2. Turte ikke vise oss på tavla, så sa at vi skulle begynne (matte) og gikk heller for å lære en og en, da var det mange som ikke fikk gjort noe, fikk beskjed om å gjøre resten hjemme, ikke lett når du fortsatt ikke hadde rukket å lære hvordan man skulle gjøre det. Også lukta han vondt, så mange grudde seg til å be om hjelp. Lærer 3. Nermest overlot undervisning til elevene. Hun kunne ikke engang faget hun underviste i, engelsk, så de beste i klassen måtte rette prøver, eller så bare satte hun opp noe. Lærer 4. Han var veldig unnskyld at jeg er til, hvisket så vi elevene hørte ingenting. Han var egentlig en veldig flink , snill og god Lærer. Men vi falt ut og ble lei pga vi ikke hørte noe. Beste lærerne har fir meg alltid vært de som har tatt en liten gjennomgang og latt oss jobbe når vi er på skolen. Blablabla sitter ikke fast i hodet noensinne. Dessuten føles det som man sitter fast. Litt positiv energi smitter jo lett det også Anonymkode: 671dd...2e1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #31 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Anonymkode: 671dd...2e1 Takk for innspill! Tror jeg kan være litt treg og lavmælt, ja. Usikker på om jeg får til å endre det, men jeg kan i alle fall prøve å være bevisst på det. Anonymkode: 850df...c6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå