Gå til innhold

Sove ute under åpen himmel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I forbindelse med studier kommer jeg til å måtte tilbringe en del tid i en by et stykke unna der jeg bor. Vurderer da å finne et sted å sove i utkanten av byen, enten i bilen eller ute under åpen himmel en natt innimellom, så jeg slipper så mye pendling. Det er snakk om en mellomstor by med kystklima, hvor temperaturen som regel ligger mellom null og minus ti grader. Noen som har erfaringer med dette? Går det greit så lenge en har god sovepose og det ikke er nedbør? Har også terp som jeg kan slå opp over.

Anonymkode: 3f2aa...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk sover ute både på sørpolen og nordpolen. Og mange andre kaldere steder.

Det handler om godt nok utstyr og kunnskap nok til å bruke det.

Begynn med ei natt i bilen ei helg og ta det derifra tenker jeg. Så får du bygget deg erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang er du og hvilken bil har du? Kan du sove på baksetet eller er du for lang? Jeg tenker umiddelbart bilen er enkleste løsning for vinter, og så kan du jo flytte "utendørs" på sommeren.  

Anonymkode: 3302e...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2022 den 21.09):

Hvor lang er du og hvilken bil har du? Kan du sove på baksetet eller er du for lang? Jeg tenker umiddelbart bilen er enkleste løsning for vinter, og så kan du jo flytte "utendørs" på sommeren.  

Anonymkode: 3302e...fde

Jeg tror en sover bedre ute hvor en har frisk luft, så lenge en har god nok sovepose og liggeunderlag (og gjerne et godt bål). Det blir veldig fuktig inne i en bil om en skal sove i den om vinteren. Men ts- er det ikke mulighet for studentbolig over kort tid der du skal? 

Anonymkode: a134f...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...