Gå til innhold

Hva funket for deg med endometriose?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har endometriose og har prøvd å bli gravid i noen år. Jeg er ung, bare 27 år og har bært gjennom 3 ivf forsøk hos riksen.  Vi skal nå gå over til privat klinikk.  Men jeg har endometriose, har dere med endometriose gjort noe i tilegg/annerledes når dere har vært gjennom ivf? Hva funket for dere? Riksen ville ikke gjøre noe annerledes for meg med endometriose.

Anonymkode: 87001...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe annet enn betennelsesdempende medikament, det får du i det private. Har ingen dokumentert effekt.

Har du hatt lapraskopi i det siste? Det hjelper noen, men kun rett etter (og medfører jo en viss risiko). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du operert deg for å behandle endometriosen da? Du nevner det ikke, så da kan vi anta at du ikke er operert? Det vil jo øke sjansene dine for å kunne bli gravid å operere deg. Det virker litt fånyttes å betale for og prøve å bli gravid, uten å behandle årsaken til at du ikke blir gravid først.

Man kan ta operasjonen privat f.eks. hos volvat, som skriver om det her

Anonymkode: 3f378...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem! Fattig trøst dette her, men jeg ble plutselig spontant gravid etter nesten tre år med prøving.  Og etter det ble jeg spontant gravid rett etter (siden vi jo ikke trengte prevensjon, brukte jo nesten tre år på første liksom...)

Endret av Summeer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du operert deg for å behandle endometriosen da? Du nevner det ikke, så da kan vi anta at du ikke er operert? Det vil jo øke sjansene dine for å kunne bli gravid å operere deg. Det virker litt fånyttes å betale for og prøve å bli gravid, uten å behandle årsaken til at du ikke blir gravid først.

Man kan ta operasjonen privat f.eks. hos volvat, som skriver om det her

Anonymkode: 3f378...e8a

Jeg er operert ja, derfor vet jeg at jeg har endometriose. Har hatt lapraskopi i 2017 og 2021

Vi må gjennom ivf da mannen har ekstremt dårlige svømmere.

Hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har endometriose og har prøvd å bli gravid i noen år. Jeg er ung, bare 27 år og har bært gjennom 3 ivf forsøk hos riksen.  Vi skal nå gå over til privat klinikk.  Men jeg har endometriose, har dere med endometriose gjort noe i tilegg/annerledes når dere har vært gjennom ivf? Hva funket for dere? Riksen ville ikke gjøre noe annerledes for meg med endometriose.

Det varierer fra person til person hvor alvorlig grad en har endo . Venninna mi ble gravid med første forsøk , hun brukte noe medisin og sprøyter husker jeg . En annen jeg kjenner  uten endo måtte ha mange forsøk før det satt . Andre gang hun ble gravid var det naturlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Assisted hatching, og veldig lang stimulering før egguttak (gynekologen i Norge sa vi måtte gi opp, han i Danmark sa kjør på og fikk vristet ut to egg - det holdt). 

Var ved Ciconia i Århus.

Anonymkode: ff3ac...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...