AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Jeg hater at jeg er sånn, og det er utrolig slitsomt. F.eks drev en stund med en idrett på fritiden hvor vi var et rent damelag. Mest kollegaer som ville danne et lag, men også andre. Synes vi harmonerte bra alle sammen både spillere og trenerne (menn). Så var det en ny kvinne på laget som ville prøve seg i denne idretten, og hun er det jeg vil kalle smellvakker. Naturlig blondt langt hår, hvite perfekte tenner, solbrun, noen cm høyere enn oss andre og en del kg lettere. Mulig det bare er jeg som er ute å kjøre, men jeg følte trenerne lyste opp når henne ble med. Trenerne var grei og flink med alle, men føltes som de ble ganske dratt mot henne. At de sto ofte å pratet med henne når vi hadde pause osv. Uten at det ble urettferdig eller at noen andre la merke til det, men jeg la merke til det og det er flaut å si det var en av grunnene til at jeg sluttet på laget. Jeg spurte kollegaen min om hvordan det gikk på laget og om hun nye fremdeles var med. Jada hun var med, hun hadde fått en hovedrolle i lagoppsettet og min kollega synes hun er en koselig dame. Så jeg forstår jo at det er jeg som tenker helt feil. Men jeg har det altså med å trekke meg vekk når damer som er mange hakk flottere enn meg og som går under klisjeen "lyser opp hele rommet når hun kommer inn". Da tenker jeg ikke på de med bra utseende men stygg personlighet. Men de som har både bra utseende og bra personlighet. Føler jeg har absolutt null å stille opp med ved siden av sånne Anonymkode: ef14a...396
Gjest supernova_87 Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 Men hva har det å si om du ikke har noe å stille opp med i møte med det? Det vil alltid være noen som er smartere enn deg, penere enn deg, hyggeligere enn deg. Og noen ganger så kommer nesten alt i samme kombo. Men du skal være sikker på at de har sine problemer i livet også. Jeg kunne kjenne på slike ting før, da jeg slet mer med depressive tanker og å føle meg utilstrekkelig og ikke god nok. Nå når jeg vet at jeg er god nok, har dekket mitt behov for venner og støtte rundt meg så tenker jeg ikke sånn. Da tenker jeg mer "bra for henne". Du kan ikke endre verden, det vil alltid være sånne damer/mennesker, men du kan jobbe med deg selv. Bare du er deg, og bare du kan tilby deg selv til verden. 😊
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 Det er dessverre helt naturlig at andre blir dratt mot mennesker som er veldig pene. De fleste av oss ser helt middelmådige ut! Anonymkode: 943df...ef8 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 Nei. Jeg ser ikke på andre kvinner som konkurrenter og syns egentlig det ofte er litt avslappende at attraktive kvinner "tar rommet". Jeg trives best i bakgrunnen uansett. Tror eneste situasjonen jeg ville trukket meg unna sånn som dette, er om en kvinne jeg anså som "bedre" enn meg var interessert i samme mann som meg. Da tar jeg halen mellom beina og trekker meg stille tilbake. Anonymkode: f7c57...3f4 2
Olaug Olsen Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 Jeg tenker det kan være ensomt for denne damen. Selv om alle trekkes mot henne, merker hun nok til at det er noen der ute i skyggene som forsvinner. Ensomt på toppen. Andre kvinner blir ikke hennes nære venner. Det er ikke bare et pluss å være smellvakker, og det merker hun trolig selv. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 Jeg har vært denne damen du snakker om. Men jeg var så ensom og deprimert, at du ville aldri stått i mine sko om du fikk muligheten. Ingen visste. Jeg var utadvent, fikk folk til å le, var smart, og veldig godt likt. Nå sitter jeg her og har blitt eldre, og hater å se at alderen begynner å komme. Noe som gjør meg enda mer deppa. Så mitt råd til deg; ikke vær sjalu på illusjon. Anonymkode: e15f9...599 1 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Skrevet 27. november 2022 Ja, folk liker attraktive mennesker mer enn stygge mennesker. Verden er brutal mot stygge kvinner spesielt, siden utseende er det mest verdifulle en kvinne har. Anonymkode: e028a...17a 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hater at jeg er sånn, og det er utrolig slitsomt. F.eks drev en stund med en idrett på fritiden hvor vi var et rent damelag. Mest kollegaer som ville danne et lag, men også andre. Synes vi harmonerte bra alle sammen både spillere og trenerne (menn). Så var det en ny kvinne på laget som ville prøve seg i denne idretten, og hun er det jeg vil kalle smellvakker. Naturlig blondt langt hår, hvite perfekte tenner, solbrun, noen cm høyere enn oss andre og en del kg lettere. Mulig det bare er jeg som er ute å kjøre, men jeg følte trenerne lyste opp når henne ble med. Trenerne var grei og flink med alle, men føltes som de ble ganske dratt mot henne. At de sto ofte å pratet med henne når vi hadde pause osv. Uten at det ble urettferdig eller at noen andre la merke til det, men jeg la merke til det og det er flaut å si det var en av grunnene til at jeg sluttet på laget. Jeg spurte kollegaen min om hvordan det gikk på laget og om hun nye fremdeles var med. Jada hun var med, hun hadde fått en hovedrolle i lagoppsettet og min kollega synes hun er en koselig dame. Så jeg forstår jo at det er jeg som tenker helt feil. Men jeg har det altså med å trekke meg vekk når damer som er mange hakk flottere enn meg og som går under klisjeen "lyser opp hele rommet når hun kommer inn". Da tenker jeg ikke på de med bra utseende men stygg personlighet. Men de som har både bra utseende og bra personlighet. Føler jeg har absolutt null å stille opp med ved siden av sånne Anonymkode: ef14a...396 Enig med deg, slik er jeg også. Hadde liknende tilfelle i jobbsammenheng. Er sårt og trist. Føler at jeg har ingenting å stille opp med. Anonymkode: b4ce8...97b
Kratt_ Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært denne damen du snakker om. Men jeg var så ensom og deprimert, at du ville aldri stått i mine sko om du fikk muligheten. Ingen visste. Jeg var utadvent, fikk folk til å le, var smart, og veldig godt likt. Nå sitter jeg her og har blitt eldre, og hater å se at alderen begynner å komme. Noe som gjør meg enda mer deppa. Så mitt råd til deg; ikke vær sjalu på illusjon. Anonymkode: e15f9...599 Dette kan du da være uansett om du begynner å bli eldre 🤗 Endret 27. november 2022 av Kratt_ 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Skrevet 27. november 2022 Du vil alltid møte noen som er penere enn deg selv. Hun kan da ikke noe for hennes utseende. Hun er hyggelig, og da bør du være hyggelig mot henne. Anonymkode: 187d0...846 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #11 Skrevet 28. november 2022 Men dere, det handler ikke bare om utseendet. Det handler om utstråling, karisma, en udefinerbar x-faktor som gjør at noen personer er lampen som de fleste andre mennesker trekkes mot som om de var møll. Jeg har hatt ei sånn venninne. Og for meg var det bare å trekke seg unna. Jeg orker ikke å konkurrere med så mange andre. Det var så mange som ønsket å være sammen med henne at balansen ble liksom feil, hun trengte aldri å gjøre noen innsats for å vedlikeholde relasjoner. Anonymkode: ae062...6d8
Gjest vilkåret Skrevet 28. november 2022 #12 Skrevet 28. november 2022 Er det ikke fint at det finnes mennesker som sprer glede til de rundt seg, da? Kanskje de kunne spredd glede til deg også, om du ble kjent med dem?
lillevill Skrevet 1. desember 2022 #13 Skrevet 1. desember 2022 TS det du beskriver er rett og slett sjalusi. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #14 Skrevet 1. desember 2022 Jeg tror du virkelig bør jobbe med deg selv og eget selvbilde, TS. ❤️ Anonymkode: e7bab...323
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #15 Skrevet 1. desember 2022 Hvis det var hovedsaklig mennene som svermet rundt henne så burde de fått beskjed og slutte med å holde på slik. Plutselig har de gått over streken. Og det er ikke hennes feil. Husk på at selv om du snakker deg selv ned så kan du være minst like spesiell og vakker som henne. Anonymkode: abe25...0ee
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #16 Skrevet 1. desember 2022 Jeg forstår ikke helt hva det er du skulle måtte stille opp mot jeg da, eller hvorfor dette skulle få deg til å slutte. Dere konkurrerte jo ikke dere i mellom? Dere var lagkamerater i sport, ikke konkurrenter i en popularitetskonkurranse. Anonymkode: a2db2...3a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå