AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Jeg er så lei. Lei av å ikke finne min plass i arbeidsmiljøet fordi jeg ikke er en høylydt ekstrovert som folk flokker seg rundt i lunsjen, julebord osv. Jeg synes jeg har veldig mye å komme med, og har ofte veldig spennende samtaler på tomannshånd eller i mindre grupper. HVORFOR er det alltid de som tar mye plass som ender med å få venner på jobb, som folk dras mot, som folk er mest opptatt av? Hva med oss mer stille i plenum men som har masse varme og ro, spennende samtaleemner, spennende liv på fritiden? Nå er jeg i tillegg blitt leder, og synes det er veldig vanskelig å finne min plass. Mange nye, unge på jobb som er opptatt av å tøffe seg, være kule, snakke høyest. Nei, dette er bare et hjertesukk, men det er så utrolig kjipt og vondt. Anonymkode: 4408e...990 4 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 Jeg har det akkurat på samme måte ts!!! Følger Anonymkode: 8f074...e3d 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 Sånn har jeg det også Anonymkode: b437d...d73 3 2
Hareena Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 Du som er leder bør vel egentlig ikke ha venner på jobben, men jeg skal si deg en ting, skal man få jobben gjort må man ansette en introvert. Det er viktigere enn å vinne julebordet. 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 Hvorfor er du blitt leder da? Høres ikke ut som du passer til det. Anonymkode: 09ae1...d2b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er du blitt leder da? Høres ikke ut som du passer til det. Anonymkode: 09ae1...d2b Jeg er ikke leder for hele avdelingen, men en slags mellomleder uten personalansvar. Hva mener du med at det ikke høres ut som jeg passer til det? Må man være ekstrovert for å være leder? Utdyp gjerne. Anonymkode: 4408e...990 6 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Skrevet 27. november 2022 Velkommen i klubben! Det er veldig slitsomt å være introvert på en ekstrovert arbeidsplass. Det er veldig trivelige folk, men jeg er ikke like glad i å hele tiden være «på». Da havner man ganske fort på sidelinja. Heldigvis for meg er de veldig inkluderende, selv om jeg føler meg som et utskudd blant «normale» folk. Får se hvor fort de går lei av meg 😂 jeg har vært ansatt i ny jobb i noen måneder nå. Trives også i mindre grupper eller på tomannshånd og kan ha fine og gode samtaler i slike situasjoner. Det kan være utfordrende å finne sin plass ja, men vit at vi er flere. Anonymkode: 5e57f...bc5 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er du blitt leder da? Høres ikke ut som du passer til det. Anonymkode: 09ae1...d2b Det finnes mange typer ledere. Både jobbmessig og personlighetsmessig. Det er ikke et negativt trekk å være introvert, verken som leder eller menneske. Anonymkode: 5e57f...bc5 4 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor er du blitt leder da? Høres ikke ut som du passer til det. Anonymkode: 09ae1...d2b Høres ut som du er veldig lavt i næringskjeden. Mange forskjellige lederansvar i større bedrifter. De aller fleste ledere er helt unødvendige uansett. Anonymkode: 57d0b...506
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Skrevet 27. november 2022 For mitt vedkommende har det å være stille, rolig og introvert åpnet flere dører. Fikk nylig tilbud om en høyst ettertraktet stilling av min arbeidsgiver nettopp på bakrunn av mitt behagelig vesen. En stilling man må jobbe 10 år og ha riktig nettverk for å i det hele tatt bli vurdert. Takket nei til stillingen pga. noe i privatlivet, men tok det som et stort komplement og bekreftelse på at vi "stille" også blir lagt positivt merke til 😃👍 Anonymkode: 39a22...e4b 6 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg er ikke leder for hele avdelingen, men en slags mellomleder uten personalansvar. Hva mener du med at det ikke høres ut som jeg passer til det? Må man være ekstrovert for å være leder? Utdyp gjerne. Anonymkode: 4408e...990 Hvordan kan du være leder eller mellomleder om du ikke leder? 😳 Da er du jo ikke leder. Hvis du ikke er prosjektleder, da. Men da er du prosjektleder og ikke leder. Ellers er jeg enig med deg i at man kan fint være leder som introvert. 😊 Anonymkode: 107bd...887
chi Skrevet 27. november 2022 #12 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For mitt vedkommende har det å være stille, rolig og introvert åpnet flere dører. Fikk nylig tilbud om en høyst ettertraktet stilling av min arbeidsgiver nettopp på bakrunn av mitt behagelig vesen. En stilling man må jobbe 10 år og ha riktig nettverk for å i det hele tatt bli vurdert. Takket nei til stillingen pga. noe i privatlivet, men tok det som et stort komplement og bekreftelse på at vi "stille" også blir lagt positivt merke til 😃👍 Anonymkode: 39a22...e4b Så fint at du delte dette! Kanskje du utstråler en indre ro og besluttsomhet som gjorde at du utskilte deg? Jeg synes vi introverte skal slutte å undervurdere og undergrave oss selv. La oss stråle i vår egen behagelige og rolige væremåte 😊 1 1
Daria Skrevet 27. november 2022 #13 Skrevet 27. november 2022 Fra en annen stille og introvert: Man kan ikke forvente at andre oppdager at man har så mye å by når man bare sitter stille for seg selv. Det er ikke nødvendig å være høylydt og ekstrovert eller respondere på deres premisser, men man må ta litt initiativ til kontakt selv og faktisk gi andre en grunn til og interesse for å bli kjent med deg. Det er veldig lett å framstå som avvisende, uinteressert og avmålt når man ikke gjør stort for å ta del i samtalen. 8
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #14 Skrevet 27. november 2022 Men folk trives jo tydeligvis best med ekstroverte (eller utadvendte som jeg tror du egentlig mener). Og du kan ikke endre alle andre. Den eneste du kan endre, er deg selv. Det å være utadvendt er ikke noe magisk alle bare er født med. Det kan trenes opp. Hvis man er motivert for det. Så hvis du vil ha flere venner og bli mer inkludert, må du begynne å trene. Trene på å delta i en samtale med flere, ikke bare én. Jeg har selv trent meg opp til det sent i livet, så jeg vet at det går an. Anonymkode: 26e5a...be1 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #15 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvordan kan du være leder eller mellomleder om du ikke leder? 😳 Da er du jo ikke leder. Hvis du ikke er prosjektleder, da. Men da er du prosjektleder og ikke leder. Ellers er jeg enig med deg i at man kan fint være leder som introvert. 😊 Anonymkode: 107bd...887 Hva mener du? For å stave det ut i klartekst så er jeg teamleder for et team. Men avdelingsleder har personalansvaret. Anonymkode: 4408e...990 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #16 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): For mitt vedkommende har det å være stille, rolig og introvert åpnet flere dører. Fikk nylig tilbud om en høyst ettertraktet stilling av min arbeidsgiver nettopp på bakrunn av mitt behagelig vesen. En stilling man må jobbe 10 år og ha riktig nettverk for å i det hele tatt bli vurdert. Takket nei til stillingen pga. noe i privatlivet, men tok det som et stort komplement og bekreftelse på at vi "stille" også blir lagt positivt merke til 😃👍 Anonymkode: 39a22...e4b Dette kjenner jeg meg igjen i. får ofte høre er er behagelig, tillitsvekkende osv. Har gitt meg mange muligheter! Kunder er også veldig fornøyde, og jeg får som sagt gode samtaler og relasjoner under mer rolige forhold. Men når det er snakk om plenum, lunsj osv, så føler jeg ofte at jeg kommer til kort fordi alt skal være så høylydt og så "mye". Det gjør vel også at jeg kanskje kan trekke meg mer unna enn hva som er lurt.. TS Anonymkode: 4408e...990 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #17 Skrevet 27. november 2022 Daria skrev (44 minutter siden): Fra en annen stille og introvert: Man kan ikke forvente at andre oppdager at man har så mye å by når man bare sitter stille for seg selv. Det er ikke nødvendig å være høylydt og ekstrovert eller respondere på deres premisser, men man må ta litt initiativ til kontakt selv og faktisk gi andre en grunn til og interesse for å bli kjent med deg. Det er veldig lett å framstå som avvisende, uinteressert og avmålt når man ikke gjør stort for å ta del i samtalen. ja, men dette jobber jeg masse med. prøver så godt jeg kan å vise hvem jeg er. Men så fort en mer høylydt person som tar mer plass kommer, så blir jeg usynlig. Anonymkode: 4408e...990
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #18 Skrevet 27. november 2022 Du trenger ikke å endre deg! Jeg er også mellomleder og introvert. Føler meg til tider ubetydelig og usynlig pga de som alltid tar stor plass og snakker høyt. Helt til det oppsto konflikter i arbeidsmiljøet, da viste det seg at der var meg alle stolte på og hadde tillit til. Stol på at du gjør en god jobb, og du er god nok som du er❤️ Anonymkode: cc594...47b 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #19 Skrevet 27. november 2022 Som leder er du ikke, og skal heller ikke være, en del av det sosiale miljøet på gulvet på samme måte som alle andre. For øvrig er det jo helt umulig å vite om du er en spennende person når du sitter som en taus mumie i en krok. Anonymkode: a17a7...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #20 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du trenger ikke å endre deg! Jeg er også mellomleder og introvert. Føler meg til tider ubetydelig og usynlig pga de som alltid tar stor plass og snakker høyt. Helt til det oppsto konflikter i arbeidsmiljøet, da viste det seg at der var meg alle stolte på og hadde tillit til. Stol på at du gjør en god jobb, og du er god nok som du er❤️ Anonymkode: cc594...47b Takk for fint svar! Anonymkode: 4408e...990
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå