AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Vi driver å planlegger en større renovering av et hus. Det blir jo dritdyrt mrd dagens priser, så vi har ikke lyst til å gjøre det igjen med det første og ønsker å pusse opp på en tidløs måte, men hva er tidløst? Jeg er nok litt «basic bitch» og liker nye trender. Jeg liker marmor benkeplate, spilevegg, og Japandi stil, men kommer man til å syntes det er Harry om 10 år? Hva mener du er klassisk, stilrent som aldri går av moten? Anonymkode: 044ed...fee
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 Tidløst, for meg, er nøytrale farger, holdbare materialer, stilrene møbler, gjerne designklassiker. Når vi renoverte, så tenkte vi at det måtte stå litt i stil med selve boligen. Vår bolig er fra tidlig 1900-tallet, bygget i engelsk stil, slik at det gjenspeiler seg også til en viss grad interiørmessig. Anonymkode: df7e3...10b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 Noen ting går i sirkler. Eksempel: I den tidligere leiligheten vår i Oslo, i bygård fra 1915, var det marmorbenkeplater lagret på boden på loftet fra det gamle kjøkkenet i leiligheten. Vi hadde også marmorbenkeplater i huset jeg vokste opp i på 80-tallet. Anonymkode: 84093...a86
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi driver å planlegger en større renovering av et hus. Det blir jo dritdyrt mrd dagens priser, så vi har ikke lyst til å gjøre det igjen med det første og ønsker å pusse opp på en tidløs måte, men hva er tidløst? Jeg er nok litt «basic bitch» og liker nye trender. Jeg liker marmor benkeplate, spilevegg, og Japandi stil, men kommer man til å syntes det er Harry om 10 år? Hva mener du er klassisk, stilrent som aldri går av moten? Anonymkode: 044ed...fee Marmor (hvit) og spilevegg er vel godt på vei til å bli harry, om det ikke er det allerede? Tror ikke du trenger å vente ti år i hvertfall 😂 Anonymkode: 9859e...649 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 Spilevegg blir nok sikkert noe hvor man ser at jaha, dette ble pusset opp i 2018. Om det blir harry eller ikke skal jeg ikke mene noe om, men tidløst er det nok ikke. Det er jo allerede litt ut i mitt hode. Klassisk scandi stil tror jeg holder seg da, prøv og hold de "store" tingene som kjøkken og sånt i mer eller mindre nøytral utforming og så kan man eksperimentere med maling, møbler, tekstiler etc. Puter kan man jo bytte fra år til år, men kjøkkenvasken er litt dyrere. Enig med den over som sier man må pusse opp i stil med boligen, en type stukkatur-og-rosett-kåk eller en fabrikkeleilighet med betongulv og smijernstrapp blir jo aldri på en måte helt ut eller helt inn, det er en tidløs stil for akkurat den boligen. Marmor ser jeg på noe som er relativt klassisk egentlig, spørs jo hvor og på mengden. For en benkeplate som aldri går av moten vil jeg tenke mer sånn massiv eik eller noe. Anonymkode: a0eaf...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tidløst, for meg, er nøytrale farger, holdbare materialer, stilrene møbler, gjerne designklassiker. Når vi renoverte, så tenkte vi at det måtte stå litt i stil med selve boligen. Vår bolig er fra tidlig 1900-tallet, bygget i engelsk stil, slik at det gjenspeiler seg også til en viss grad interiørmessig. Anonymkode: df7e3...10b Det er jeg veldig enig i. Vi har dog en bolig fra slutten av 50 tallet, som ble skikkelig voldtatt en gang på 90 tallet😬 det er karnappvinduer, glassfiberstrier og brystpanel etc. som vi prøver å kvitte oss med. Det er så vanskelig å se for seg hvordan dette så ut på 50 tallet, selv med de bleke orginale tegningene. ts Anonymkode: 044ed...fee
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spilevegg blir nok sikkert noe hvor man ser at jaha, dette ble pusset opp i 2018. Om det blir harry eller ikke skal jeg ikke mene noe om, men tidløst er det nok ikke. Det er jo allerede litt ut i mitt hode. Klassisk scandi stil tror jeg holder seg da, prøv og hold de "store" tingene som kjøkken og sånt i mer eller mindre nøytral utforming og så kan man eksperimentere med maling, møbler, tekstiler etc. Puter kan man jo bytte fra år til år, men kjøkkenvasken er litt dyrere. Enig med den over som sier man må pusse opp i stil med boligen, en type stukkatur-og-rosett-kåk eller en fabrikkeleilighet med betongulv og smijernstrapp blir jo aldri på en måte helt ut eller helt inn, det er en tidløs stil for akkurat den boligen. Marmor ser jeg på noe som er relativt klassisk egentlig, spørs jo hvor og på mengden. For en benkeplate som aldri går av moten vil jeg tenke mer sånn massiv eik eller noe. Anonymkode: a0eaf...0c9 Veldig enig jeg også med at man må pusse opp i stil med boligen. Vi har faktisk originalt spiletak i huset vi bor i nå, som er et funkishus fra 60-tallet, men hadde vi hatt det i vår forrige bolig som var fra 1880 hadde det sett rart ut. Og det ville sett rart ut med rosett i taket her. Anonymkode: 651f5...cb2
Amossa Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 Klassisk og tidløst er for meg først og fremst kvalitet. Det er naturprodukter som f.eks. ekte tre, stein og fliser framfor "ser ut som"- produkter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå