Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 9. desember 2005 #1 Skrevet 9. desember 2005 at jeg flytter fra ham? Jeg kommer ikke til å si noe før jul iallfall. Vi har begge barn og jeg har ingen ønsker om å ødelegge for de. Flyttingen ligger noen måneder fram i tid. Er det for sent å si noe to-tre uker før? Hvis jeg sier det for tidlig så kan det bli veldig vanskelig å bo sammen i tiden fram til flytting. Så hva gjør jeg? Noen med råd og erfaringer?
Xora Skrevet 9. desember 2005 #2 Skrevet 9. desember 2005 x'en min og jeg ble enige 11. januar... Jeg fikk meg leilighet uka etter men fikk ikke flytte inn før 15. februar. I min situasjon var vi begge enige om det da, sånn at det var ikke noe problem egentlig. Han var hjemme når jeg var borte og omvendt stort sett. Tror nok jeg i din situasjon ville venta til etter jul ja. Men da satt meg ned og tatt en real prat med han. Dersom dette er noe du gruer for og du har en anelse om at han vil ta dette ille opp. så kanskje det er greit å vente lengst mulig sånn at du nesten har mulighet til å flytte på dagen. Er nok veldig individuelt hvordan man skal takle en sånn situasjon. Vil ønske deg lykke til og håpe du finner ut av tinga.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 9. desember 2005 #3 Skrevet 9. desember 2005 at jeg flytter fra ham? Jeg kommer ikke til å si noe før jul iallfall. Vi har begge barn og jeg har ingen ønsker om å ødelegge for de. Flyttingen ligger noen måneder fram i tid. Er det for sent å si noe to-tre uker før? Hvis jeg sier det for tidlig så kan det bli veldig vanskelig å bo sammen i tiden fram til flytting. Så hva gjør jeg? Noen med råd og erfaringer? Må bare spørre deg hvet han noe om dette eller? eller skal du bare flytte?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #4 Skrevet 9. desember 2005 Vent til etter jul, men kanskje ikke stort lenger? Det er jo avhengig om han er lett å samarbeide med til vanlig eller om han er en vrang type som vil kaste deg på dør osv, men jeg synes de fleste fortjener å vite når den andre parten vet at forholdet er over, slik at begge får tid til å bearbeide følelsene sine. Du har gjort det i lengre tid, mens på han vil bruddet trolig komme som et sjokk. Da jeg gjorde det slutt, bodde vi sammen i to måneder før han fant seg en ny leilighet. Det var ikke noe problem. Jeg sov i stua og han på soverommet. Vi kranglet mindre enn før bruddet...
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 9. desember 2005 #5 Skrevet 9. desember 2005 Nei, han vet ikke konkret at avgjørelsen er tatt. Forholdet har fungert dårlig over ett år og han er klar over at jeg har vurdert å flytte så noe kjempesjokk vil det nok ikke bli. Vi lever med dine og mine barn så jeg ønsker ikke at det skal bli uholdbart fram til utflytting. Det er ikke bare å holde seg borte når han er hjemme og vise verca. Ungene vil jo uansett være her. Det får jo konsekvenser for ham at jeg flytter så jeg er faktisk ikke sikker hvordan han vil være å ha i huset når han vet. Blandt annet så blir han alene om alle utgiftene. I tillegg så må han kjøpe seg litt inventar for jeg tar jo med meg det som er mitt. Og så har du den følelsesmessige siden da.
Gjest gjest1 Skrevet 9. desember 2005 #6 Skrevet 9. desember 2005 Jeg ville kanskje ha ventet til over jul for barna sin del, men etter det synes jeg du bør fortelle han det så fort som mulig. Selv om det kanskje ikke kommer som noe stort sjokk på han at du flytter ut synes jeg han bør få tid til å forberede seg på det han også. Du har jo tydeligvis bestemt deg, og kan nå begynne å planlegge hvordan du skal klare deg på egenhånd. Både rent praktisk og økonomisk. At han bare skal få 2 ukers varsel på at han pluteslig skal bli alene synes jeg er lumpent og egentlig ganske respektløst. Jeg har forståelse for at det gjerne blir tøft frem til du flytter ut, men en kan ikke alltid velge enkleste vei. Hvis sambo flyttet fra meg på to ukers varsel, og jeg får vite at han hadde bestemt seg flere måneder i forveien, hadde jeg blitt rasende.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 9. desember 2005 #7 Skrevet 9. desember 2005 Der har vi kvinnfolk på sitt beste. kan ikke si annet en fy faen. tror du selv at det blir bedre etter jul med å si det? HALLO? si det med en gang du. ps du har vel ikke funnet deg en ny??????? eller?????? jeg vil bare si at, se deg i speilet og tenk på om det var du som kom til å oppleve dette, hvordan ville du at han skulle gjøre det??? eller sagt det til deg ?
Nita Skrevet 9. desember 2005 #8 Skrevet 9. desember 2005 Samlivsbrudd er en prosess og selv om du har hensynet til barna å tenke på synes jeg også det er lumpent å utsette "nyhetene" du har. Spesielt siden du vet at det kan bli vanskelig for ham økonomisk, han vil jo da få dette på toppen av det følelsesmessige tapet.....for det er det selv når kjærligheten er borte. Nei vær real og fortell ham det snarest mulig
Gjest Piper Skrevet 9. desember 2005 #9 Skrevet 9. desember 2005 Skal du late som alt er bra til etter jul? Og om du skal det, er det riktig ovenfor han? Barna er faktisk ikke alt i dette, for han bør jo få litt tid på seg til å fordøye nyheten. Eller er du redd han pelmer deg ut nå rett før jul, og det er hovedgrunnen for å vente? Uansett syns jeg parteneren har rett på å vite, med en gang den andre har bestemt seg for å avslutte forholdet.
Gjest Ann-christin Skrevet 9. desember 2005 #10 Skrevet 9. desember 2005 hvorfor skal du flytte fra han? syns det høres litt rart ut at du ikke allerede har sagt noe jeg..! er d bare noe du har bestemt deg alene?? eller vil du ikke være med han mer, hvis d har noe med deres forhold å gjøre så må du jo uansett prate med han om det så fort som mulig..skjønte ikke helt dette jeg.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #11 Skrevet 9. desember 2005 at jeg flytter fra ham? Jeg kommer ikke til å si noe før jul iallfall. Vi har begge barn og jeg har ingen ønsker om å ødelegge for de. Flyttingen ligger noen måneder fram i tid. Er det for sent å si noe to-tre uker før? Hvis jeg sier det for tidlig så kan det bli veldig vanskelig å bo sammen i tiden fram til flytting. Så hva gjør jeg? Noen med råd og erfaringer? ← Regner med at dere har tatt opp ilag at livet sammen ikke er så enkelt lenger? Han er vel klar over at dere har problemer? Eller er det bare du som vet? Vet ikke om jeg har ville valgt tiden før jul selv,men kansje etterpå. Du har jo barn å ta hensyn til... Kansje ta en prat med han før jul? snakke om ting som er vanskelig? Han bør jo få god tid til å oråde seg han også.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #12 Skrevet 9. desember 2005 Si fra før jul og risikere å gå glipp av julepresang? Sånt gjør man bare ikke..
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #13 Skrevet 9. desember 2005 Du kan jo ta det under julemiddagen? Nei ærlig talt,si fra fort
Gjest Gjesta Skrevet 9. desember 2005 #14 Skrevet 9. desember 2005 Jeg kan skjønne at du ikke vil fortelle barna det før jul,men nå når du allerede har bestemt deg så kan du hvertfall fortelle han det.Noe annet er rett og slett lumpent gjort.Hvertfall å vente til 3 uker før når du har tatt avgjørelsen for en god stund siden.Hvordan ville du følt det om det var omvent tror du?
Annie Skrevet 10. desember 2005 #15 Skrevet 10. desember 2005 Vanskelig å vite når det er riktig å si noe. Tror kanskje jeg ville ventet til etter jul, for ikke å ødelegge for ungenes del. Om han er uenig i at du flytter kan julen bli ødelagt for ungene og det burde man unngå. Nå vet jeg ikke hvor gamle de er og hvor knyttet de er til dere som steforeldre. Uannsett må du gi han beskjed GOD TID I FORVEIEN, FØR du flytter!!! Ikke ta den feige:" Jeg har funnet leilighet og flytter ut i morgen" varianten. Dette er noe dere i fellesskap må ordne opp i. Med mindre han er voldelig, men det har jeg ikke fått inntrykk av her. Vet han at dere har det så dårlig? At du vurderer å flytte. Rettere sagt, har bestemt deg for å flytte?
Gjest synseren Skrevet 10. desember 2005 #16 Skrevet 10. desember 2005 Hvilke grunner har du for å la være å si ifra?
c",) Skrevet 10. desember 2005 #17 Skrevet 10. desember 2005 Jeg ville nok fortalt det så fort som mulig etter jul. Ikke fordi at jeg var redd for å gå glipp av julepresangen, men rett og slett av hensyn til ungene. Det kan lett bli dårlig stemning i heimen hvis en bestemmer seg for å bryte ut av et forhold, og det er ingen vits i å risikere at det går ut over ungenes julefeiring.
Nella Skrevet 10. desember 2005 #18 Skrevet 10. desember 2005 Skal du late som alt er bra til etter jul? Og om du skal det, er det riktig ovenfor han? Barna er faktisk ikke alt i dette, for han bør jo få litt tid på seg til å fordøye nyheten. Eller er du redd han pelmer deg ut nå rett før jul, og det er hovedgrunnen for å vente? Uansett syns jeg parteneren har rett på å vite, med en gang den andre har bestemt seg for å avslutte forholdet. ← Veldig enig i denne. Om dere har hatt et dårlig forhold lenge og begge vet hvem vei det går så må dere jo bare prate sammen og du få fortalt han dette så fort som mulig. Å vente litt med å fortelle til barna er en annen ting. Uansett, unger er ikke dumme. De skjønner at alt ikke er bra sånn som det er i dag og kanskje det er like godt for de å vite også. Og for din samboer som vil få større utgifter så vil det være rettferdig overfor han også å si alt så fort som mulig slik at han har samme mulighet som deg. Ta noen valg om han vil fortsette å bo der han bor nå eller få seg noe billigere. Om han først skal begynne å finne ut av det når du flytter vil det kanskje gå et par mnd før han finner seg noe annet, så kommer han litt på minussia og det er søren meg ikke alltid like lett å jobbe seg opp fra den når man er aleine om alt.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2005 #19 Skrevet 10. desember 2005 Si det på nyttårsaften,at dette " kjære, er siste nyttårsaften vi har sammen" he he
Gjest Embla s Skrevet 10. desember 2005 #20 Skrevet 10. desember 2005 Vente med å si noe for å ikke ødelegge jula? Hvis du er så lei at du allerede har ordnet deg ny bolig merker vel ungene at det "er noe" uansett? Unger er ikke så dumme.. Jeg syns det er skikkelig dårlig gjort å slippe bomben "uka før du flytter" og syns man skylder noen man har levet sammen med å være med på prosessen. hvis det lar seg gjøre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå