AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Ser det står rundt på nettet at ammingen er tid for øyekontakt, kommunikasjon, tilknytning osv… men altså, min på 3 mnd går rett i «melkerus» og lukker øynene nesten med en gang. Så da ser jeg tv eller er på kg da… fikk plutselig litt dårlig samvittighet? Har dere andre øyekontakt under ammingen? Anonymkode: 599d4...c7d 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 Lol nei. Ikke de første månedene i alle fall, da ble det mye scrolling, tv-titting og boklesing. Etter hvert ble babyen mer distrahert av ting rundt, så da kunne ikke jeg holde på med andre ting samtidig. Men da var også ammingene sjeldnere og mer effektive, så det var ikke snakk om så innmari mange timer i døgnet lenger, så det var heller ikke så mye «dødtid». Anonymkode: 297f2...1e2 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 Er du gal, de første månedene var det rett i matkoma så fort hun kom på puppen. Tviler på at hun i det hele tatt fikk med seg at jeg var der 😂 Dessuten ammet jeg jo 14-15 timer i døgnet i starten, tror ingen forventer at du skal sitte og stirre på en baby med lukkede øyne 14-15 timer i døgnet. Da så jeg TV eller scrollet. Nå er hun 5 mnd, og ammer 10-15 min 3-4 ganger om dagen (pluss kveld/natt, men da er det mørkt i rommet og uansett ikke noe blikkkontakt). Litt mer overkommelig å ikke gjøre noe mens jeg ammer nå! 😊 Anonymkode: 972de...4bd 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 Scroller internett og ser serier. Titter naturligvis jevnlig ned på lille og kommuniserer om han er våken og søker kontakt. Anonymkode: b99d1...f38 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 Sitter på mobilen eller ser tv😂 Anonymkode: bf63e...dfc
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 Amming er så viktig for kontakten, sier ammepolitiet. Virker jo ikke helt sånn her da hehe Det er sikkert nok for en sulten baby, men jeg blir bare så irritert over at vi som gir flaske liksom ikke har samme kontakt. Det mener jeg er feil for jeg hadde mye kontakt når jeg ga sønnen min flaske. Så akkurat det er tull, mat er mat. Anonymkode: d1f6c...7e8 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Skrevet 27. november 2022 Ikke noe poeng i å sitte å stirre på babyen om den har øynene igjen. Tv, telefon osv er helt innafor. Altså man blir jo kokko i hodet om man skal stirre på ungen i alle de timene den henger på puppen. Anonymkode: a5faf...f09 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 Får egentlig ikke gjort noe som helst, da begge hendene går med til å få gjennomført ammingen. Ungen er 3 uker. Snakker med henne, da, siden jeg ikke får gjort noe annet. Anonymkode: fe967...c5a 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Skrevet 27. november 2022 Kom an på hvor vi var, om vi var alene eller sammen med noen og hvilken stilling vi endte opp i. Foretrakk tilbakelent i sofaen, og da gikk det mye i TV, men jeg har et uvisst antall ganger ammet mens jeg satt på do og gjorde nummer 2. Må man, så må man. 😅 Anonymkode: 433f7...c04 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Skrevet 27. november 2022 Min er 7 uker. Hvis hun er relativt våken så snakker jeg litt til henne, men ser nok mest på TV og er på mobilen, ja. Så liten er det begrenset hvor lenge hun orker øyekontakt med meg uansett. Anonymkode: 31c66...519
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Skrevet 27. november 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Amming er så viktig for kontakten, sier ammepolitiet. Virker jo ikke helt sånn her da hehe Det er sikkert nok for en sulten baby, men jeg blir bare så irritert over at vi som gir flaske liksom ikke har samme kontakt. Det mener jeg er feil for jeg hadde mye kontakt når jeg ga sønnen min flaske. Så akkurat det er tull, mat er mat. Anonymkode: d1f6c...7e8 Jeg fulgte mye mer med når jeg ga flaske enn når jeg ammet. Når jeg ammet så jeg på TV, leste bok osv. Men med flaske så passet jeg mye mer på og så på baby hele tiden 😄 Føler ikke at amming var alfa omega for kontakten med baby men var jo mange positive sider ved amming da Jeg leste en del bok og så på TV eller scrollet på mobilen Nå er baby så stor at ammingen går fort og baby blir så lett distrahert så kan ikke gjøre noe, så da ser jeg på henne eller bare tenker litt og hviler de minuttene hun spiser 😄 Anonymkode: 839c9...f11
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #12 Skrevet 27. november 2022 Så godt å høre at flere driver med «alt mulig annet» under ammingen! 🙈 Bruker tilbakelent amming i godstolen så føler både jeg og baby koser oss veldig under ammestundene, han kan gjerne ligge 1-1,5 timer å bare småsutte og sove. Jeg ser tv og scroller og vi har en god ordning, så var lettelse å se at jeg ikke «forsømmer» han med å se på tv. Følger jo jevnlig med og responderer hvis han søker kontakt 🥰 ts Anonymkode: 599d4...c7d
Heln Skrevet 27. november 2022 #13 Skrevet 27. november 2022 Ammer mens jeg skriver dette. Nok av tid til å prate med babyen ellers
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #14 Skrevet 28. november 2022 Skal man prate med babyen mens man ammer? Forstyrrer man ikke spisingen? Anonymkode: bde10...96f
mingus Skrevet 28. november 2022 #15 Skrevet 28. november 2022 Hun ammer med øynene lukket, så jeg scroller eller ser på TV ja. Ser så på henne til hun sovner, og kikker innimellom på min sovende baby, men å stirre på henne som en psykopat i de 20-30 min hun spiser sovende avogtil... nei! 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #16 Skrevet 28. november 2022 mingus skrev (25 minutter siden): Hun ammer med øynene lukket, så jeg scroller eller ser på TV ja. Ser så på henne til hun sovner, og kikker innimellom på min sovende baby, men å stirre på henne som en psykopat i de 20-30 min hun spiser sovende avogtil... nei! Må man være psykopat for å se på sin egen baby i 20-30 minutter..? 😳 At du ikke synes det er underholdende nok er jo greit nok, men det er neppe noe galt med mødre som synes det går helt fint. Anonymkode: fe967...c5a 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #17 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Må man være psykopat for å se på sin egen baby i 20-30 minutter..? 😳 At du ikke synes det er underholdende nok er jo greit nok, men det er neppe noe galt med mødre som synes det går helt fint. Anonymkode: fe967...c5a Du tok deg bra nær av den kommentaren. Anonymkode: a5faf...f09 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #18 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du tok deg bra nær av den kommentaren. Anonymkode: a5faf...f09 Hele tråden er jo ment for at mødre som ikke ser på babyen hele tiden mens den dier ikke skal ha dårlig samvittighet, og det synes jeg heller ikke de skal ha. Men det er ikke nødvendig å latterliggjøre og heve seg over mødre som ser på babyen av den grunn. Alltid skal noen rakke ned på de som gjør noe annet enn en selv. Hva er vitsen? 😔 Anonymkode: fe967...c5a 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #19 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hele tråden er jo ment for at mødre som ikke ser på babyen hele tiden mens den dier ikke skal ha dårlig samvittighet, og det synes jeg heller ikke de skal ha. Men det er ikke nødvendig å latterliggjøre og heve seg over mødre som ser på babyen av den grunn. Alltid skal noen rakke ned på de som gjør noe annet enn en selv. Hva er vitsen? 😔 Anonymkode: fe967...c5a Vel, du klarte jo å dra i gang dette ganske lett selv. Anonymkode: 98e67...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #20 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hele tråden er jo ment for at mødre som ikke ser på babyen hele tiden mens den dier ikke skal ha dårlig samvittighet, og det synes jeg heller ikke de skal ha. Men det er ikke nødvendig å latterliggjøre og heve seg over mødre som ser på babyen av den grunn. Alltid skal noen rakke ned på de som gjør noe annet enn en selv. Hva er vitsen? 😔 Anonymkode: fe967...c5a Hun har jo ikke rakket ned på noen. Jeez. Anonymkode: a5faf...f09 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå