AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Skrevet 27. november 2022 Har vært i et forhold i mange år med en mann som har vært utro mot meg. Jeg har hatt mistanker flere ganger men det siste året fant jeg seksuelle meldinger mellom han og en dame, og etter det la han seg flat og beklaget. Han sier det var fyllesex og at han ikke hadde eller har noen følelser for henne, og at det er meg han elsker. Etter at han var utro hadde han panikk for at jeg skulle forlate han hvis han fortalte om det, og han sier han går til grunne hvis jeg flytter ut. Dette var veldig tøft for meg og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre i begynnelsen, men jeg flyttet ut og leide meg en leilighet for en måned, og så flyttet jeg inn igjen for å prøve å jobbe med forholdet. Det er barn inni bildet så det er ikke bare å gå heller. Jeg har fortalt til to venninner at han har vært utro mot meg og at jeg nå prøver å komme meg videre i forholdet sammen med han, og da ble de sure for at jeg ikke har forlatt han. Dette er venninner jeg har kjent i 20-30 år, og nå har jeg ikke hørt noe fra de på flere måneder. Det er lett å uttale seg når man ikke er i samme båt, men jeg savner venninne mine likevel. Hva gjør jeg i forhold til veninnen mine?😐 Anonymkode: 95621...f69
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Skrevet 27. november 2022 De er skuffet over at du ikke har forlatt han, og prøver å presse deg til å gjøre det slutt med han ved å ikke ha kontakt med deg. Vil si det er litt typisk kvinnelig adferd, de utøver mobbing med å ekskludere deg selv i voksen alder. Gruppens forståelse av etikk og moral er viktigere enn individet. Er du virkelig overrasket over oppførselen deres? De oppfører seg bare slik de de fleste kvinner gjør. Anonymkode: b6a4f...cb2 3 1
PM75 Skrevet 27. november 2022 #3 Skrevet 27. november 2022 Ta kontakt med dem og si at de må ha respekt for din avgjørelse, selv om de er uenig i den avgjørelsen. Livet er ikke svart-hvitt, og det har de fleste av oss som har levd noen år lært oss. 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De er skuffet over at du ikke har forlatt han, og prøver å presse deg til å gjøre det slutt med han ved å ikke ha kontakt med deg. Vil si det er litt typisk kvinnelig adferd, de utøver mobbing med å ekskludere deg selv i voksen alder. Gruppens forståelse av etikk og moral er viktigere enn individet. Er du virkelig overrasket over oppførselen deres? De oppfører seg bare slik de de fleste kvinner gjør. Anonymkode: b6a4f...cb2 Ja er overrasket over at de har "glemt" meg. Jeg forstår at de ønsker at jeg forlater han for de ønsker det beste for meg, men det er ikke alltid svart hvitt og de er ikke i mine sko. Den ene veninnen som jeg har kjent siden jeg var 20 og ser på som min storesøster, har ikke tatt kontakt siden august da jeg fortalte at han hadde vært utro. Hun ble da helt mørk i ansiktet, og avsluttet restaurantbesøket vårt med en dårlig unnskyldning. Hun er i et forhold der hun er lei mannen sin, men ser på ekteskapet som et A/S siden de har barn som krever oppfølging. De har ikke sex og lever parallelle liv, men hun er fornøyd og savner han ikke som kjæreste/sexpartner. Min andre veninne har aldri vært i lengre forhold enn noen måneder, og hun har ett barn som hun har 100% omsorg for. Jeg har ikke tatt kontakt med de siden jeg fortalte det, siden jeg føler meg dum og teit som ikke har forlatt han. Ts Anonymkode: 95621...f69
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 Jeg har vært på begge sider av saken her. Da eksen til en venninne var notorisk utro mot henne var det fryktelig vanskelig å komme dit på besøk å se han og være hyggelig når jeg visste hvordan han ødela henne. Det var også veldig vanskelig å være en god venninne mot henne når hun tilga og tilga fordi jeg visste så godt at hun ikke hadde det bra og det ble falskt å sitte å høre på at de hadde vært på ferie osv Jeg trakk meg unna henne. År senere var jeg selv med en mann som var utro. Jeg trodde det bare var å gå men så lett er det jo ikke når man elsker noen.. Jeg var dum og tilga, og venninnene mine fortalte meg om nye åpenbare ting gjennom hele forholdet og prøvde å få meg til å innse at han ikke var bra for meg! Jeg lukket øynene, tok hans parti og venninnene mine trakk seg unna. Etter jeg slo opp for godt så har vi blitt like nære igjen, men ta det som et klart tegn på at dine venninner ikke kan støtte at du kjører deg selv til grunne i et forhold og innse at du må gå! Venninnene dine trekker seg ikke unna for å være kjipe eller slemme, men de kan ikke støtte deg med denne selvskadingen Anonymkode: 49437...d09 5 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har vært på begge sider av saken her. Da eksen til en venninne var notorisk utro mot henne var det fryktelig vanskelig å komme dit på besøk å se han og være hyggelig når jeg visste hvordan han ødela henne. Det var også veldig vanskelig å være en god venninne mot henne når hun tilga og tilga fordi jeg visste så godt at hun ikke hadde det bra og det ble falskt å sitte å høre på at de hadde vært på ferie osv Jeg trakk meg unna henne. År senere var jeg selv med en mann som var utro. Jeg trodde det bare var å gå men så lett er det jo ikke når man elsker noen.. Jeg var dum og tilga, og venninnene mine fortalte meg om nye åpenbare ting gjennom hele forholdet og prøvde å få meg til å innse at han ikke var bra for meg! Jeg lukket øynene, tok hans parti og venninnene mine trakk seg unna. Etter jeg slo opp for godt så har vi blitt like nære igjen, men ta det som et klart tegn på at dine venninner ikke kan støtte at du kjører deg selv til grunne i et forhold og innse at du må gå! Venninnene dine trekker seg ikke unna for å være kjipe eller slemme, men de kan ikke støtte deg med denne selvskadingen Anonymkode: 49437...d09 Jeg har ikke tidligere fortalt de at jeg har hatt mistanke om utroskap, har alltid holdt munn og latet som alt har vært fint når vi har møttes. Den ene veninnen bor ikke hvor jeg bor men vi har alltid hatt mye kontakt via meldinger/tlf likevel, helt til nå i høst. Jeg tror de reagerer som de gjør fordi de ikke har opplevd utroskap selv, iallefall utifra det de har fortalt meg tidligere, og de tror da at det bare er å forlate drittsekken, men så er det ikke så lett likevel bestandig eller det tar tid særlig når det er sårbare barn inne i bildet. Ts Anonymkode: 95621...f69
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Skrevet 27. november 2022 Hvis du ikke har sutret over utroskapen til dem så synes jeg de er rare. Men å måtte høre på masse klaging over utro/drittsekk mann, for at venninnen så velger å bli med drittsekken, da hadde jeg vurdert å kutte kontakten. Litt som en person som klager over vekt og kropp men så velger å spise usunn mat og å ikke trene. Sliiitsomt å høre på klaging om personen ikke engang prøver å endre situasjonen. Anonymkode: ea715...b93 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvis du ikke har sutret over utroskapen til dem så synes jeg de er rare. Men å måtte høre på masse klaging over utro/drittsekk mann, for at venninnen så velger å bli med drittsekken, da hadde jeg vurdert å kutte kontakten. Litt som en person som klager over vekt og kropp men så velger å spise usunn mat og å ikke trene. Sliiitsomt å høre på klaging om personen ikke engang prøver å endre situasjonen. Anonymkode: ea715...b93 Skjønner hva du mener og jeg har ikke sagt et ord tidligere. De mener kanskje selv at de har nulltoleranse for utroskap, og at jeg er dum som ikke har forlatt han enda, og det kan jo hende jeg er... Ts Anonymkode: 95621...f69
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #9 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis du ikke har sutret over utroskapen til dem så synes jeg de er rare. Men å måtte høre på masse klaging over utro/drittsekk mann, for at venninnen så velger å bli med drittsekken, da hadde jeg vurdert å kutte kontakten. Litt som en person som klager over vekt og kropp men så velger å spise usunn mat og å ikke trene. Sliiitsomt å høre på klaging om personen ikke engang prøver å endre situasjonen. Anonymkode: ea715...b93 Dette. Har i tillegg til eksemplene du nevner faset ut et vennskap der personen kun snakket om barna. Men for dem er sikkert forklaringen at jeg ikke likte at hun fikk barn, eller at hun var nyforelsket, etc.... Det sagt, merkelig at de kuttet direkte. Jeg ville spurt. Anonymkode: ffb52...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #10 Skrevet 28. november 2022 Det er veldig slitsomt med mennesker som selvskader gjennom partneren. Å gå tilbake til noen som er notorisk utro og tro at han skal bli bedre (sannsynligvis er du bare redd for å være alene, du vet innerst inne at han vil være utro igjen), er å selvskade gjennom partner. Partner vil være utro og såre igjen, men man går alikevel tilbake. Det har vært venner jeg har kuttet ut fordi jeg ikke orket å høre på dem snakke om det, når de gang på gang endte i samme situasjon. Mennesker som driver på sånn, har gjerne andre egenskaper som er slitsomme også. Lite selvstendige, er naive, unnskylder mennesker som oppfører seg dårlig osv. Noen ganger virker det som om de tar siden til de som er elendige fordi de trenger å tro på at folk er gode på innsiden. Selv når det er åpenbart at personen vi snakker om ikke er det Anonymkode: 98481...aa5 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #11 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skjønner hva du mener og jeg har ikke sagt et ord tidligere. De mener kanskje selv at de har nulltoleranse for utroskap, og at jeg er dum som ikke har forlatt han enda, og det kan jo hende jeg er... Ts Anonymkode: 95621...f69 Det er ikke deres oppgave å styre ditt liv. Disse to ble åpenbart truffet av en nerve de ikke har selvinnsikt på at handler om dem selv. Om du hadde betrodd deg i haugesvis og ønsket rådgivning herfra til månen - for så å bli så skjønner jeg man til slutt blir lei, men det er ikke tilfelle her. Jeg og ei venninne slet litt med ei tredje venninne som vurderte å gå tilbake til mannen sin i sine unge dager. De var separert, og han sendte sms som var bootycall mens jeg var der. Til venninnen altså. Vi formulerte et parkerende/avvisende svar. Det var vanskelig å fortelle henne dette fordi hun hadde hatt alvorlige spiseforstyrrelser i mange år og hadde begynt å falle utpå igjen psykisk, så det å servere en krise var ikke helt kult. Men heldigvis gikk hun ikke tilbake. Uansett: ta kontakt. Ikke snakk om mannen din og dette greiene. Anonymkode: aa08e...fe3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #12 Skrevet 28. november 2022 En årsak kan også være at de ikke føler du er så nære. At du i større grad er en perifer barndomsvenninne som de treffer innimellom. Ikke en nær venninne man også letter hjertet seg til. Jeg har selv vært i situasjoner der det bare oppleves kleint å plutselig få utlevert samlivsproblemer, eller psykiske utfordringer, fordi jeg rett og slett ikke kjenner dem så godt, og ikke har den type vennskap med dem. Jeg ønsker ikke være like privat med dem, det holder jeg til de nærmeste. Jeg ønsker ikke bli trukket inn i en situasjon der jeg må bruke tid og energi på å være en støtte. Du skriver jo at ene nesten er storesøster, andre har du ikke sett på lang tid. Du skriver også at de er høyst ulike når det gjelder egne forhold. Så kan jo også være at hele settingen var veldig klein, at du gikk rett fra å late som om alt var bra, til å tømme hjertet til to personer som aldri hadde forventet en slik samtale, i alle fall ikke i plenum. Anonymkode: ffb52...4aa
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 28. november 2022 #13 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja er overrasket over at de har "glemt" meg. Jeg forstår at de ønsker at jeg forlater han for de ønsker det beste for meg, men det er ikke alltid svart hvitt og de er ikke i mine sko. Den ene veninnen som jeg har kjent siden jeg var 20 og ser på som min storesøster, har ikke tatt kontakt siden august da jeg fortalte at han hadde vært utro. Hun ble da helt mørk i ansiktet, og avsluttet restaurantbesøket vårt med en dårlig unnskyldning. Hun er i et forhold der hun er lei mannen sin, men ser på ekteskapet som et A/S siden de har barn som krever oppfølging. De har ikke sex og lever parallelle liv, men hun er fornøyd og savner han ikke som kjæreste/sexpartner. Min andre veninne har aldri vært i lengre forhold enn noen måneder, og hun har ett barn som hun har 100% omsorg for. Jeg har ikke tatt kontakt med de siden jeg fortalte det, siden jeg føler meg dum og teit som ikke har forlatt han. Ts Anonymkode: 95621...f69 Det utheva er kanskje forklaringa? Du har jo ikke tatt kontakt med dem heller. Kanskje de sitter og tenker at de har mista deg.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #14 Skrevet 28. november 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ikke tatt kontakt med de siden jeg fortalte det (...) Anonymkode: 95621...f69 15 hours ago, AnonymBruker said: (...) nå har jeg ikke hørt noe fra de på flere måneder. Anonymkode: 95621...f69 Merkelig, ass. Anonymkode: 3a3e7...9b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå