AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Del Skrevet 27. november 2022 Hvor går grensen mellom sex og voldtekt? Hva synes dere konene skal gjøre hvis de ikke føler for det? Er det menn der ute som synes det er greit å ha sex med en kone som gjør det av plikt og ikke av fornøyelse? https://biblicalsexology.com/2021/05/16/10-rules-of-sex-for-wives/ Anonymkode: f33c2...07d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #2 Del Skrevet 27. november 2022 De 10 rådene der er det sykeste jeg har lest. De sier jo at konen skal være sexslave omtrent. Glad jeg er ateist for det der hadde jeg ikke giddet. Anonymkode: a5c1c...31d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Del Skrevet 27. november 2022 Det er jo sånn det fungerer i praksis innenfor Islam, kvinner er underlagt menn og er i grunnen en eiendel. Men så ligger Islam mange hundre år etter kristendommen i utvikling, sistnevnte har tross alt tilpasset seg samfunnet og moderert seg kraftig mens Islam fremdeles er i år 600. Anonymkode: b66c1...555 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg er konservativ kristen. Underordning er en del av min tro, men det gjelder ikke bare meg som kvinne, det gjelder også menn. Menn skal være underordnet Gud. Vi lærer også at vi begge må sette Gud først. Jeg vet at folk som ikke er kristne vil finne vers i bibel der Gud gjør både det ene og det andre, men jeg har ikke behov for å diskutere det. Slik jeg er opplært så vil ikke disse reglene fungere så godt. Grunntanken er forsåvidt grei nok, men en kone som er totalt utslitt skal vises omsorg for, og ikke presses til mer. Ekteskap innebærer og gi og ta. Se hverandre. Stole på hverandre. Være hverandres partner og være ett. Sex er en viktig del av et ekteskap, men det skal være bra for begge parter. Anonymkode: 7c83a...a4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Del Skrevet 27. november 2022 Annen ting jeg reagerer på som konservativ kristen er at kvinnen her forventes å kle seg på annen måte enn ønsket, og gjerne imot personlig overbevisning pga mannen. Jeg kommer fra et miljø hvor vi kler oss sømmelig. Det betyr ikke at det ikke er sexy undertøy, men det er privat. Å kle seg opp for en date er fint, men en skal fremdeles kle seg sømmelig utenfor husets fire vegger. Vi har ikke faste regler på hvordan kle seg. Vi lærer om hva Bibelen sier, også er det opp til hver enkelt og be, studere og finne sin overbevisning. Som i alle miljøer blir vi påvirket av hverandre, og de fleste kvinner bruker kun skjørt som dekker knærne, ikke noe utringning osv. Det varierer likevel hvor stramme klær enkelte bruker. Noen er opptatt av mote, andre går med lange prærieskjørt, og telt. Menn forventes som kvinner å dekke knærne og ha ermer på overdeler. Det er det vi lærer, men ingen blir kastet ut om de gjør det annerledes. Om en mann hadde forventet at en kvinne hos oss skulle ha på seg utringet topp og kortere skjørt for en date ute, og kvinnen ikke ønsket det, så hadde det blitt forventet innad i menigheten at mannen skulle tilpasse seg, endre holdning og respektere sin kone. Tipper lederskapet hadde tatt seg en prat med mannen her, gjerne begge to også. Ulike menigheter gjør selvsagt ting på ulike måter. Anonymkode: 7c83a...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 27. november 2022 #6 Del Skrevet 27. november 2022 Ja, det er klart at konene har sex selv om de ikke vil, i sånne kulter er det mennene som besstemmer! For noe dritt! Skulle ikke vært lov, men sånn er det desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Del Skrevet 27. november 2022 Teardrop skrev (9 minutter siden): Ja, det er klart at konene har sex selv om de ikke vil, i sånne kulter er det mennene som besstemmer! For noe dritt! Skulle ikke vært lov, men sånn er det desverre. Har du lese eit ord av kva som vart skrive i dei 2 foregåande innlegga? Anonymkode: 7e420...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Del Skrevet 27. november 2022 Som kristne så har vi sex når begge vil og jeg kler meg som jeg vil, det gjør mannen også. Nå er vi 48 og 50 år så klær som er utfordrende er ikke helt oss lengre men det har mere med alder å gjøre enn tro. Menigheten vår består av noen konservative og en del mere frie dvs ikke regelstyrt. Anonymkode: 7936e...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 27. november 2022 #9 Del Skrevet 27. november 2022 I bibelen står det at kvinnen skal underordne seg mannen, og mannen skal elske kona. Hvis han tvinger henne er det altså ikke kjærlighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 28. november 2022 #10 Del Skrevet 28. november 2022 Agent smith skrev (11 timer siden): I bibelen står det at kvinnen skal underordne seg mannen, og mannen skal elske kona. Hvis han tvinger henne er det altså ikke kjærlighet Godt poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #11 Del Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (På 27.11.2022 den 17.38): Det er jo sånn det fungerer i praksis innenfor Islam, kvinner er underlagt menn og er i grunnen en eiendel. Men så ligger Islam mange hundre år etter kristendommen i utvikling, sistnevnte har tross alt tilpasset seg samfunnet og moderert seg kraftig mens Islam fremdeles er i år 600. Anonymkode: b66c1...555 https://www.google.com/amp/s/fiqh.islamonline.net/en/etiquettes-of-intercourse-in-islam/%3famp Anonymkode: 31819...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå