Gå til innhold

Hudpleier

Linnie

Anbefalte innlegg

Hjelp meg her, har blitt tilbudt skole plass på den franske kosmetolog skolen, og må svare innen 10 dager. Men jeg er så usikker!!!! noen som har hørt noe om den skolen? eller som har litt info om hvordan det er å være hudpleier?? Lønn, arbeid osv osv ???

please hjelp meg, noen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GO FOR IT! JEG HAR TIDLIGERE SVART DEG ANG. DEN FRANSKE KOSMETOLOGSKOLEN. DET SKAL VÆRE DEN BESTE I NORGE. TAR DU IKKE DEN OG FREMDELES VIL BLI HUDPLEIER, RÅDER JEG DEG TIL Å PRØVE I UTLANDET I STEDET (F.EKS ENGLAND,- DER SKAL DET VÆRE EN DEL GODE SKOLER MED BL.A ALTERNATIV TERAPI I TILLEGG)

RING EVT. NOEN HUDPLEIESALONGER I OSLO / OMEGN OG SPØR HVA DE MENER.

ER DETTE NOE DU HAR LYST TIL, SÅ GJØR DET !

LYKKE TIL :-)

DET HØRES KJEMPEMORRO UT :D

KLEM, KATTEPUS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg jobbet med tidligere hadde utdannelse som hudpleier, og jobbet som dette i noen år. Ifølge henne var det utrolig dårlig betalt. Noe mer enn det vet jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei kattepus og lady!!

Tusen takk for svar, var vel mer eller mindre oppgitt over meg selv i stad!!! Nå har jeg ringt rundt til et par salonger, og de roste skolen veldig mye!! Hun ene spurte litt om hva jeg hadde av utdannelse,da de krever helse og sosial. Det har jeg ikke, men har kommet inn allikevel. Hun sa da at jeg ikke burde tenke på å takke nei en gang! De hadde bestemt seg for (på skolen) å bare ta inn folk med den bakgrunnet, grunnet stort press!! så da er jeg vel kanskje ganske heldig som kom inn?? Og jeg bør vel kanskje ikke en gang tenke noe mer på det??? Hjelpes, jeg skal bli student etter jul!!!! :D

Pengene betyr ikke så veldig mye for meg... Jeg har hørt begge deler, at man kan tjene mye og lite, det tror jeg kanskje kommer an på om du er sevstendig eller ikke... men jeg får jo bare prøve meg!!... tror jeg... vhis jeg ikke ombestemmer meg igjen!! he he... :ler:

Tuusen takk igjen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Linnie!

Du må bare kjenne på magefølelsen og gjøre det DU vil. Ikke la deg skremme av arbeidsmarkedet osv. Når du er ferdig utdannet hudpleier kan det være bedre enn det er nå. Det vet ingen.

Det som er sikkert er at du som hudpleier har mange muligheter.

Du kan til og med dra til utlandet / på cruisebåter / helsesteder / spa-sentre osv. Lista er lang. Du får sikkert noen studiekamerater som du deler interesser med,- kanskje dere kan åpne en salong sammen ?

Mulighetene er mange,- og det er også mye du kan ta av kurs etter hudpleieutdanningen (kanskje lurt å jobbe litt først...?) f.eks aromaterapi, massasje, linergist-utdanning (kosmetisk tatovering osv...), fotsoneterapi osv.....

Jeg ønsker deg lykke til jeg, uansett hva du velger :)

Klem fra Kattepus (som er litt småmisunnelig.....) :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er alltid så søt og hyggelig du kattepus!!!! :D

Kan ikke du begynne også, så kan vi gå sammen?????? DET hadde vært noe det!!! :P Men nå gleder jeg meg faktisk litt... men gruer meg til å si i fra på jobben...de hadde ventet seg at jeg skulle jobbe der til neste høst igjen... :cry:

Takk for hjelp og støtte...(kanskje jeg trenger mer, da roooper jeg på deg kattepus!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...